• ollesmamma

åh..svärföräldrarna bara skrattar åt alla mina planer

jag o sambon gifter oss den 28/6 så jusst nu e de ju fullt ös på all planering. har i vanliga fall världens gulligaste o snällaste svärföräldrar...men jusst nu håller jag på o bli galen!!! dom bara hån skrattar o tycker alla mina planer och förslag e super löjliga. vet att deras dröm var att få gifta sig i en hästhage, utan finkläder o sen ha picknick på en filt... visst de låter gätte mysigt men e inte i närheten av ett sånt bröllop jag o sambon vill ha....

blev senast igår utskrattad för att jag berättade att vi höll på med vigselprogrammen o festhäftat.. urlöjligt o totalt onödigt enligt dom....de va absolut överarbetat... suck... vill inte ens tänka på deras miner när de får höra om mina rispåsar eller favours... suck blir bara så lessen... varför kan de inte förstå att min dröm är annorlunda än deras??

• Svar på tråden åh..svärföräldrarna bara skrattar åt alla mina planer
  • pojomo

nu vet jag inte hur gamla dom är men senast igår nämnde min svärmor att hon inte ens visste om att man kunde ha speciellt toapapper,ge presenter till gästerna m.m alt som äör typ amrikanskt

tror inte dom vet alls va det har ändrat sig sen dom gifte sig.

• kexxet

Det är nog så, men det är jävligt tråkigt att få såna reaktioner..

• pojomo

nej jag håller med,det är inte kul å höra sånt. Det glömde jag ju skriva.

kexxet skrev 2008-04-15 09:56:12 följande:
    Det är nog så, men det är jävligt tråkigt att få såna reaktioner..
  • BlivandeFruJohansson

Svärföräldrar är inte alltid roliga. Även om dom inte uppskattar dina ideér kommer nog dina vänner göra de! Skull gärna komma till ert bröllop och få en liten favour Tycker att du ska köra ditt race och skita i dom!! Lycka till

• ollesmamma

båda e i 50 års åldern.... o ja...dom verkar ha fastnat i sin tid.... och dom får väl tycka vad dom vill, e mest jobbigt att dom inte förstår att dom gör mig lessen...

berättade oxå att fotografen ville att vi skulle ha ett lakarn med till fotograferingen...att stå på eftersom vi fotas ute... först blev det as flabb... sen kommentarer om att ett lakarn på bild e väl inge snyggt...o varför i alsin dar fotar ni inte i studio...de gjorde man ALLTID förr.... suck...

• becky79

Mitt bästa förslag:

Gör som NI/DU vill, för denna dag kommer inte åter.
    Kanske skippa att prata om bröllopet med dom, sen ifall dom säger något/frågar, så svara att ni tycker ju att de är massa dumma ideer vi har så vi hade tänkt göra som vi vill utan kommentarer (då lär dom uppföra sig).

Rispåsar- vanligaste som finns sedan säkert 20år tillbax minst

v.program o festhäften- jo tack jag fick sitta och skriva ut vigselprogrammet själv dagen innan bröllopet, eftersom den som skulle fixa det hade inte gjort det och festhäftet hade mina svärföräldrar sagt att dom fixar i fam. Men... dom hade haft så mycket att göra med bröllopet (dom hade inte lyft ett finger, förrutom kläderna och ringt o bråkat med mig om hur allt skulle vara och inte vara) så dom hade inte gjort det, och jag hade tackat nej t kompisar som fråga ifall vi ville att dom ordnade det....

så jag lärde mig 1 sak:
    vill man ha något gjort så får man göra det själv.

Så gör inte mitt misstag, utan stå på dig/er.

Lycka till

• stbm

äh skit i dem! har samma problem... mina tycker om mig men tycker att jag har så mycket konstiga idéer... jag ska ha nejlikor på bröllopet och detta kunde de bara inte förstå! tydligen skulle några i deras släkt bli sårade av detta... men då sa både min m2b och jag att i så fall kan de ju stanna hemma om de skulle ta såååå illa vid sig av mitt blom val... skit i vad de säger så länge du och din m2b är överrens det är er dag, era pengar och helt ert beslut! kram

• becky79

ang. lakan, jätte bra idee...

kan ni ha i festlokalens hall eller likn, ifall ni vill fota varje gäst/par oxå...

• grabbarna

trist när det blir sådär men om jag vore er/du så skulle jag inte berätta nåt mer för dom helt enkelt, för jag tror att när dom väl är på festen kommer dom tycka att allt är jättemysigt.Bättre att dom får bli lite överrasskade och frågar dom nåt så säg bara att ni inte vill diskutera bröllopet nåt mer eftersom dom bara skrattar och fnyser åt er

• BlivandeFruJohansson

vi ska me ha med lakan till fotografen. Vem vill ha en skitig klänning innan alla har sett den??? Sen är det väl underbart om man kan vara ute i fina vädret på bilderna!

Svar på tråden åh..svärföräldrarna bara skrattar åt alla mina planer