Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

    28 Juni del 3

    Ja, dagen var helt oförglömlig!! Är nästan liiite avis att ni har ert framför er..haha. Nu ser jag fram emot att se på alla kort och filmklipp från i lördags!!! Jag vet när min blivandes svensexa är men inte vad de ska göra. Ska bli roligt att höra hans story sen. Tror att det kommer gå lite vildare till än hur vi hade det. Fattar inte riktigt varför killar måste vara så extrema i allt de gör..Well, så länge de har kul...haha.

    Idag har jag köpt ballonger som vi ska dekorera festlokalen med. Rosa och vita i pärlemorskimmer. Men jag undrar om man ska ha helium eller inte? Har man inte det så fattar jag inte riktigt hur man ska sätta upp dem i festlokalen... I affären idag sa hon att de hyr ut helium för 985kr!! Jag tycket det var jättedyrt..!! Ska ni ha ballonger, och hur gör ni isf?

  • Sofia08

    Järevedsullis: Åh. GRATTIS!!!!!! Guuu vad skönt för dig!!!! Usch, jag ligger efter. Dagarna bara försvinner och jag tycker att jag inte får nåt vettigt gjort!! På måndag måste jag skicka in min FÄRDIGA resultatdel till min handledare!!!!! Började visst igår...åh, det är så svårt! Måste lägga på ett kol idag. Inte sitta på BT med andra ord..haha.

    Rolig idé med tygremsorna förresten, det blir ju ett minna för livet!!!

  • Sofia08

    Sagesse: Ja vi får kämpa på!!! Min ska vara klar den 28/5. Börjar bli liiiite orolig...

  • Sofia08

    Ja, ibland undrar man om man är galen!! Hahaa. Men det ska väl gå bra. Ligger iofs ganska mycket efter. Men det blir väl dygnet runt de sista dagarna eller nåt..

    Jag är också lite orolig att man ska få en massa att komplettera. Min handledare är så himla positiv till allt. Jättebra! Men examinatorn är jättekonstig. Så det känns som det kan bli hur som helst.
    Jag ska lägga som önskemål att jag vill vara bland de första att gå upp med min uppsats. Så att jag kan sätta mig med kompletteringarna med en gång efter. Vi måste ju gå på andras seminarie också. 5st!! Annars läggs inte uppsatsen in i Diva eller nåt...suck!

    Åh solen skiner och det är VARMT!!! Jag vill ut men man måste ju disciplinera sig nu. Å andra sidan skulle det ju vara kul att vara lite brunbränd till bröllopet I morgon kanske?

  • Sofia08

    Jag vill också sola i morgon! Jag ska nog unna mig en timme eller så...även fast jag inte har tid....

  • Sofia08

    Ja det är lite dött här tycker jag!!

    Igår gjorde jag en "provduktning" och det blev precis som jag hade tänkt mig!!! Jättefint!!

    Bordsplaceringen är klar vilket också känns fantastiskt!

    I morgon måste jag återigen försöka få tag på kantorn. Kan inte göra klart vigselprogrammen innan dess.

    På tisdag ska jag prova min klänning! Första gången sedan de har börjat sy upp och in den. Så spännande!

    Hur ligger ni till tjejer?

  • Sofia08

    Jag retade mig också på att folk inte svarade med en gång. Men det verkar som folk väntar in i det sista. Vi hade jättemånga som svarade sista dagen för osa, men hade bara två som inte svarade i tid. Dåligt tycker jag! Jag tycker du ska kontakta de som inte svarat så de får skämmas lite...

  • Sofia08

    Jag håller också på att pyssla med festprogrammet. Vigselprogrammet finns på datorn, redo för att skrivas ut. Måste bara köpa inlagor, och stämpla och fixa med korten som kommer att vara själva "pärmen". Sen måste jag få ett ok från präst och kantor också.

    Har ni några idéer och tips på saker att ha i festprogrammet? Sånger och så. Jag har hittat några sånger som jag har lagt in och sen är jag klar med presentationen av varje gäst. Men skulle vara kul med några fler sånger och lite annat.
    Förresten så använder jag en färdig mall för festprogram. Är det någon som vet hur man gör om man vill ändra formatet på en sida. Jag vill ju ha bordsplaceringen som mittuppslag och nu är ju bara marginalerna så att man kan skriva på halva sidan i taget...förstår ni?

  • Sofia08

    Vi ska ha våra program stående. Hade kanske varit enklare att göra liggande...Men jag orkar inte ändra nu.

    Idag har jag varit och provat min klänning!!!! De har sytt upp och in den. Åh, jag var sååå fin!!! Kände mig som en prinsessa!!! Helt underbart! Ska hämta klänningen på lördag. Kan inte riktigt fatta att det är så kort tid kvar nu. Känns lite overkligt. Men ska bli otroligt kul att se helheten sen när man har klänning, smink och hår fixat!

  • Sofia08

    Jag är klar med bordsplaceringen, men inte med häftet dock...Åh, vad skönt att ha det klart! Måste fixa vårt också. Men snart är jag klar med min uppsats och så ska jag bara pyssla med sånt!!

  • Sofia08

    I morgon ska jag till stan och hämta min klänning som är klar. Sen tänkte jag försöka hinna förbi floristen och beställa blommor. Har iallafall fått tag på kantorn nu och han godkände bröllopsmarchen som vi vill ha in. Lyssna på den här vackra versionen:





    Jag älskar den!!!

  • Sofia08

    Burre Präst:
    Välkommen till vår tråd!! Vad roligt med en man i hönsgården!! Hihi. Alldeles för få av er på det här forumet.

    Jag är ju sånt kontrollfreak, (ja, jag erkänner ) så jag var ju väldigt tidig med att fixa alla "stora" saker. Men jag tycker inte att ni ska känna er så himla stressade. Det enda kan väl vara fotografen eftersom många snabbt blir uppbokade.
    Det vi har kvar är:

    Beställa blommor
    Köpa inlagor till vigselprogrammen
    Göra vigselprogrammen
    Göra klart festprogrammet
    Köpa skor, underkläder och strumpor till den blivande mannen
    Handla drickan till brudskålen samt alkoholfria alternativ
    Skicka låtlista med önskemål till DJ:n

    Sen är det ju självklart andra småsaker runt omkring också.

  • Sofia08

    Jag var och provade hämtade min klänning i lördags. Den är så himla perfekt. Hoppas inte att jag kommer hinna lägga på mig ngt inför bröllopet för det har visst visat sig att jag är GRAVID!!!!!!!!

    Helt fantastiskt!!! HIhihi. Kommer vara i v 11 på bröllopet så det borde inte vara några problem med klänningen tycker jag..

    Är så glaaad!!!

  • Sofia08

    Tack för alla gratulationer!
    Kl 16 ska vi till MVC. Så himla spännande!

    Guldsmeden ringde igår och berättade att min vigselring är klar!! Åh, jag bara längtar tills vi ska hämta den. Får se om vi gör det idag eller nästa vecka. Måste länsa kontot först..haha.
    Prästen ringde häromdagen också,så vi ska till kyrkan på söndag på vigselsamtal. Jag måste komma ihåg att ta med hindersprövningen!

  • Sofia08

    Idag har vi varit i kyrkan på vigselsamtal. Guu vilken trevlig präst. Jättemysig! Först frågade han oss lite hur vi hade tänkt det med musik, brudfölje osv. Sen hade vi generalrepetition!! Vi gick igenom hela vigselcermonin och det var så himla pirrigt!! Hur vi ska gå, när vi ska göra vad osv. Jätteroligt och pirrigt. Fattar inte riktigt hur man ska klara det när det är på riktigt.

Svar på tråden 28 Juni del 3