Inlägg från: Vinterbruden 08 |Visa alla inlägg
  • Vinterbruden 08

Shopping i KINA

Hej allihop!! Jag ska till Kina om en månad och undrar om det är någon som har varit där som kan rekomendera mig på vad jag bör köpa.. Är bara där i 5 dagar (reser med jobbet) så här handlar det om att planera.. Är det någon vits att se efter ringar där, tänkte om man kanske kunde göra ett kupp

Alla tips mottages med ett stort TACK!!

• Svar på tråden Shopping i KINA
  • Vinterbruden 08

Ja kan du inte göra det.. Jag har också hört att det är mycket kopior men att det är BRA kopior, bra kvalitet osv.. Ibland tom gjorda på samma fabrik som orginalet.. Hmm hoppas att jag skulle hitta vigselringarna där.. Hade ju varit kanon!!

• Vinterbruden 08

åhhh tack för alla bra tips Blir i alla fall skor och pärlor.. Men hur är det med Guld, ingen som vet??
    Tjinglan - väntar med stor spänning på vad du har att berätta..

Silkesmarknaden står på agendan så dit ska vi Det blir säker en kanon resa!!

• Vinterbruden 08

VÄLKOMMEN TILLBAKA OCH TUSEN TACK FÖR DINA RÅD!!!

aaaa då vet jag vad jag ska handla Skor, väskor, pärlor och glasögon.. Här är det viktigt att veta vad man är ute efter fort eftersom vi har så lite tid... Men kanon.. Vi har inbokat i planen att åka till sidenmarknaden och vara där i en eftermiddag så då får jag väl handlat lite i alla fall.. Får väl helt enkelt plocka fram det svarta beltet i shopping.. Bör jag ta ut kontanter (tar kanske inte kort överallt) till markanden??
    En sak till, hur var vädret där, varmt, kallt,blåsigt.. Ja vi reser ju nästa söndag.. Börjar bli spännande nu!!

• Vinterbruden 08

Ja men jag måste ju packa några jobbkläder eftersom vi ska på affärsmöten där.. Men nu vet jag, ta ut massa kontanter, pruta som en galning, ingen pratar engelska.. JAPP japp här har jag memorerat allt det du skriver.. Ska nog få det till att gå bra..

En sak till, hur vet jag om pärlorna jag köper är bra eller dåliga då?

• Vinterbruden 08

Nu är jag hemma igen och tro mig jag har shoppat VIsst han vi sy upp kläder, sidenklänningar på 8 timmar (jag köpte inte det men dom andra) köpte skor, väskor, glasögon - betalade 300 rmb för styrka i glasen och ett par DG solglasögon, tokbilligt.. Massa kläder till gubben och våran dotter, några klänningar och en MaxMara jacka till mig.. Vi hade ett fullt schema med allt som skulle göras men vi hade 2 shopping tillfällen tot ca 6 timmar och jag hanlade 14 KILO och inga vinterkläder här inte, det skulle inte ha fått plats i resväskan..

Samma dag som vi landade så var ju jordbävningen, vi kände inte av den själva men märkte ju av den genom människor vi mötte, vi ville gå och ge blod men dom hade tillräckligt så vi skänkte en slant i stället.. Men helt bestämd är jag på att resa tillbaka, så mycket kvar att se!!

Svar på tråden Shopping i KINA