Inlägg från: Thailand 08 |Visa alla inlägg
  • Thailand 08

    Allvarliga/kroniska sjukdomar

    Jag har oxå en kronisk sjukdom,haft det i 6 år nu...

  • Thailand 08
    SweetSun skrev 2008-04-12 14:01:25 följande:
    Thailand 08, nåt du vill dela med dig?
    Fibromyalgi,så jag har ständig värk.Inte lika allvarligt som ditt men jobbigt ändå
  • Thailand 08
    prd skrev 2008-04-13 18:52:54 följande:
    Hej hejNu e det inte jag som e sjuk men min son är gravt handikappad.Cp-skadad, svår epilepsi, väldigt spastisk, mycket kräkningar, kan ej sköta magen själv (får klyx varanan dag) osv.Jag funderar mycket på framtid, hur kommer den att se ut, hur länge kommer han att finnas osv.Han får botox i ben+mage, just nu mår han jätte dåligt då han är jätte spastik igen.Men han ska snart få botox igen.Han har gjort en nissenplastik.Med detta menas han har fått en knapp där han får all sin mar+medicin sen har dom sytt ihop övre magmun så han ej kan kräkas(denna har antagligen nu gått upp)Vid sin första stora operation fick han mjältinfarkt så han får vacc för influensa mm.Den andra stora op fick han blodförgiftning.Men vi kämpar påSå jag har som er andra funderat på detta med dom som "gnäller" på små saker.Som när han låg och kämpade för sitt liv å andra stod och storgrätt för att deras barn skulle sola 1 dag.Nu i efterhand så tänker man att det va ju stort för dom.Men jag förstår exakt hur du/ni tänker.Ha det så jätte gött allihopMånga stora kramar från migÅ tack för att jag fick sriva av mig lite
    Stackare. Hur gammal är han?
  • Thailand 08
    prd skrev 2008-04-14 08:20:17 följande:
    Min son är 3 1/2 årHan finns på bild på www.corren.se sök sedan på artikel "Joel nekas assistans"Bilden e från i sommras.En go å glad liten grabbThailand 08 skrev 2008-04-13 19:40:07 följande:
    Nej så liten.Han verkar ha en stark mamma!
  • Thailand 08
    Paeonia skrev 2008-04-14 17:26:24 följande:
    Oj, vilka reaktioner här blev.....Förstår dig TS, det var ju inte alls det som var meningen med tråden Jaja, vi som har dessa förbaskade sjukdomar klagar sällan i onödan när det kommer till sjukdomens alla krämpor (sån är jag ivarjefall). Men ibland är det skönt att prata med folk som sitter i liknande situation, så man kan få älta lite.......De som står en nära har man liksom ältat slut på......Kram på er allihopa ivarjefall
    Du har så rätt så!
  • Thailand 08
    kassandra skrev 2008-04-14 21:12:57 följande:
    hejsan tjejer på torsdag så ska jag läggas in på lassa och göra data röntgen och bronkoskopi jag är så nervös för det ! Gillar ej att sova borta ... nålar .....prover......smärt ..... ensamhet...panik och en undran om när man får komma hem !
    Låter jobbigt! Lycka till och ta med en bra bok att läsa i ensamheten.
  • Thailand 08
    prd skrev 2008-04-14 23:12:38 följande:
    Tack så jätte mycket.Detsamma vill jag säga till er alla som kämpar här, guu så starka ni e.Jag beundrar er av hela mitt hjärtaMin Joel va akut på sjukan idag igenHan har jätte ont i vänster sida å blir som en banan å skriker av smärta för att i nästa min skrattaVi får se om det ej går över ska de kolla mjälten igen.Många kramiga kramar från mig å JoelThailand 08 skrev 2008-04-14 12:00:17 följande:
    Usch! vad var det för fel?
  • Thailand 08

    Åh den lille stackaren.Jag har bakat bullar och klär nu om 2 stolar framför tv:n så imorn e det ett under om jag kommer upp på morgonen

  • Thailand 08

    Tack kan behövas.Måste greja lite varje dag i veckan så det inte blir förmycket på fredag och lördag innan festen.
    Kramar till er båda

  • Thailand 08
    Paeonia skrev 2008-04-16 08:34:01 följande:
    Godmorgon tjejer! Idag är jag hemma för en jobbig förkylnings skull. Feber hela natten, ont i både halsen och huvudet Det värsta är nog ändå yrseln. Jag har varit yr sedan i lördags, lite läskigt faktiskt. Idag är det värre, jag brukar inte vara yr. Det känns som jag hör min egen puls i huvudet. Ska nog gå och lägga mig egentligen.... Prd hoppas det är bättre idag Tänker på er....
    Kryp ner i sängen igen! Krya på dej
  • Thailand 08
    prd skrev 2008-04-16 11:01:21 följande:
    Hej hejHur mår du idag?KramThailand 08 skrev 2008-04-16 08:35:57 följande:
    Hej! stel och ont lite överallt.
    men jag gick upp med maken lite före 6 och har bakat tårtbottnar.Bara festen är överstökad så ska jag vila..
    Hur har ni det då?
  • Thailand 08
    prd skrev 2008-04-16 13:04:13 följande:
    Tänker på digHär e det ok, Joel sover nu han hade en stor kramp förut.Hämtade honom på korttis förut vid 10, då blir han så glad så oftast så får han kramper då.Du får tillåta dig själv att vila liteJag vet det e inte lätt med allt som ska fixas.KramThailand 08 skrev 2008-04-16 11:08:20 följande:
    Ska ta en kopp kaffe nu och sen plantera ut lite penseer.
    Sköt om er
  • Thailand 08
    SweetSun skrev 2008-04-19 09:12:21 följande:
    idag var ingen skoj dag.. skulle ha åkt på marknad med min sambo och sålt lite saker, men eftersom jag jobbar natt och kom hem försent, så skulle jag åka med några andra dit nu på morgonen, och göra honom sällskap.. men nu var jag så klen att jag knappt tog mig från bilen till huset.. så det sket sig.. usch jag är så arg.. hade så gärna suttit där i solen och myst och sålt saker, druckit kaffe och bara haft det bra.. men det var ca 600m från parkeringen till där han står så det fick jag skippa.. fan vad arg jag är nu på mig själv.. jävla skitkropp man har.. (ursäkta språket)
    Jag vet..Har härjat som en tornado hela veckan pga festen ikväll.Är rädd att jag ska gå som en 90 åring när gästerna kommer.Men det är ju så kul att greja med allt bara kroppen kunde tycka detsamma...
  • Thailand 08

    Låter ju toppen!
    Jag fick citodon i förra veckan,men blir rätt groggy av dom

  • Thailand 08
    SweetSun skrev 2008-04-29 12:17:08 följande:
    ok, ja det är ju tyvärr risken med många smärtdämpande mediciner :( Jag sitter och är jättepigg just nu, men det är ju ett av biverkningarna av kortisonet ;)Hoppas du vänjer dig och blir lite piggare!
    Jag hatar ju allt vad tabletter heter.Tar dom bara när det är som jäkligast
  • Thailand 08

    nej det gör ju inte det.Känns iaf.bättre nu än förra veckan

  • Thailand 08

    Paeonia:Låter jättejobbigt!
    Zozo: förstår vad du menar.När mina ben värker håller jag på att bli tokig specillt på nätterna.man kan varken sitta eller ligga och blir rastlös

Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar