Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

    Juni 2008 Del 4

    Shit vad jag har fått bröllopsdrömmar nu! Jag har inte tänkt så noga på möhippa och så, men så i torsdags när jag kom hem hade jag fått ett brev där det stod "Hej blivande brud. Belv du nervös nu? Det var lixom meningen. Bröllopet närmar sig och du kommer inte undan. Vad som helst kan hända, var beredd." Osv osv Så snart kommer jag få ett paket som jag inte får öppna men ska ha lättillgängligt. Natten efter drömde jag att det var min bröllopsdag samma dag som min möhippa och att jag inte hunnit fixa allt. Ja, det vanliga, bara att det var möhippa med i drömmen oxå. Och idag var jag iväg hos en kompis och planerade en annan tjejs möhippa. Kändes lite konstigt men det känns som om jag kan stryka ett par saker de nu inte kommer utsätta mig för. Tror jag...

    Vi hade barnvakt i helgen så igår beställde vi ringar och resa. Oj oj oj, hoppas verkligen vi får pengar i bröllopspresent nu, annars vet jag inte hur vi ska lösa det här. Nu i veckan ska jag bestämma mig för vilken tiara jag ska ta.

  • Lilla Puh78

    Monken: Ringen är i vitt guld med en nedsänkt sten i upphöjd fattning. Solklart va?Skrattande Resan går till Mallis, Alcudia. Det blir ju med dottern oxå, så skönt med barnvänligt område. Och med All Inclusive...
    Tiaran blir troligen en liten som man nålar fast (den är nog inte längre än 8 cm från kant till kant). Lägger ut bilder på den så snart jag köpt den.

    Idag ringde de från frisören och sa att de pratat med hon som sminkar. Hon vill ha 1000:- för sminkningen och då ingår en "överraskning", men det känns ändå rätt dyrt. Ska svara denna vecka, så vet inte riktigt om jag hinner hitta ngn annan heller.

  • Lilla Puh78

    Btw, fick tips när det gäller at "gå in skor". Sitt in dem ist. Går man omkring i dem så är det lättare att fötterna formar sig efter skon än tvärtom, därför ska man tydligen bara ha dem på sig utan att belasta. Då kan man ju säga "Älskling, diskar/dammsuger/tvättar du? Jag måste sitta in mina nya skor."Oskyldig

  • Lilla Puh78

    Grattis till oss på 1-årsdagen!

    Det är ju bara 7½ vecka tills man står brud nu. Lite pirrigt är det allt...

  • Lilla Puh78
    Vad var det för psalm?  Sitter och funderar på psalmer nu, och älskar "Den blomstertid", men den är ju väldigt mycket skolavslutning...

    pallesj skrev 2008-04-16 16:25:59 följande:
    Fick ett tips i en annan tråd idag om text på psalm till blomstertids melodin som passade bättre till bröllop
  • Lilla Puh78

    Ollesmamma: Tar oxå den frasen. Vill inte behöva tänka på döden på bröllopet direkt... Har gått och funderat på ngt som låter bättre, och vipps kom du med ett litet tips.Skrattande

    SeTa: Cheeses! Där går det undan!! Det blir turboplanering på ditt bröllop.

    Misstrixie: Vågar inte riktigt bleka tänderna, är rädd att se ut som Ross gjorde i Vänner... *asg* Däremot är jag helt med Monken när det gäller betakaroten. Ska köpa det i veckan.

    Tror alla era män kommer ogilla mig starkt som tipsat om att "sitta" in skorna. Försöker behålla min anonymitet här ute, annars kommer väl en arg karl och knackar på dörren.

    Igår ringde jag och bokade tårtställningen. Vi har nästan helt bestämt oss för tårtan, det blir nog en White Lady (som prinsess men med chokladmousse, sockerkaka, chokladkaka och vit marsipan) och troligen en av tårtorna som frukt/bärtårta för de som inte äter choklad. Galningar som inte gör det men men, även de är våra vänner. Sen bokade jag provuppsättning hos frisören oxå, och köpte min tiara. Bara underkläder kvar av klädseln nu. Smink tänker jag fortfarande på. Hon som de kunde ta till salongen ville ha 1000:-, tyckte det var lite väl mycket... Så har kollat med en kompis kompis som tar 700:- för smink + provsminkning. Det låter mycket bättre, men ska kolla lite till. Ska jag sminka mig själv måste jag ändå ha nytt smink och då lär det gå på minst 700:- iaf... Jag menar, mineralpuder är inte direkt gratis.
    Fick även menyförslag igår, men förrätten måste vi göra ngt åt. Resten lät bra.

    Om 7 veckor sitter jag troligen och hyperventilerar i förrummet i kyrkan. 7 veckor och 10 minuter till vigseln. Gaaaah, har ju massor kvar känns det som!

  • Lilla Puh78

    Pallejs: Tack för texten. Får se vilken det blir nu. Har ju fortfarande inte fått kontakt med prästen så på måndag ska jag ringa. Har inte gått så bra när jag lämnat över det till m2b. Han glömmer alltid fråga efter kantorn dessutom...

  • Lilla Puh78

    Ska kolla med mamma (som har hand om osa) imorgon hur läget är. Vi har ju flera som inte kan svara i tid pga graviditeter och ålder. Men vill kunna sätta ihop festprogram med placering och presentationoch allt.

    OT: Sitter och kollar Parlamentet i ögonvrån. Måste bara säga att jag är kääär i Björn Gustafsson. Fel att säga så här när man ska gifta sig snart, men ett litet lammkött måste man få titta på.
    Iaf. Tror jag hoppar Beta+. Har köpt en påse morötter ist. Får se hur det funkar, det har funkat förr för mig. Sen funderar jag på om man kan köpa ngt (har för mig att det hette silika) som stärker naglarna. Mina har blivit helt hopplösa och bara skivar sig hela tiden. Vet inte om jag kommer kunna ha dem så långa som jag tänkt inför bröllopet.

  • Lilla Puh78

    Jag har fortfarande dålig koll på OSA då det går till mamma och pappa, mamma skulle kolla läget till helgen. Fick idag meddelande från en kompis att hon och hennes karl inte kunde komma. Trist, men så är det ibland. Räknar inte med att alla kan.

    Monken: Blir det Ao Nang i Krabi? Där var vi för några år sen. Jättemysigt. Eller jag, själv Ao Nang var väl inte så kul men man går bara ner till stranden och tar en longtail-båt till en annan strand i närheten. Enkelt, billigt och otroligt mysigt. Man kan hitta sin egen lilla pärla inte allt för långt borta.

    Vi åker till Mallis 10 juni och blir borta en vecka, familjeresa, men iaf lugn och ro efter bröllopsstressen. Och lite färg till midsommar och nästa bröllop vi ska på.

    Vi har inte heller fått svar från prästen. M2b glömmer ringa varje dag och jag sitter i telefon mellan 9-12 denna vecka, just de tider som expeditionen har öppet. Känner nu att jag struntar i om det blir prästen vi önskat, bara jag får veta vem det blir... Sitter och knåpar med vigselprogrammet nu, men länken jag hade tidigare till en mall har försvunnit.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4