• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin
    EnaOline: Vi ska kombinera favorpåsarna med placeringskorten på något vänster, vet inte exakt hur än, men har en vag bild i alla fall

Englali: Då är det ju definitivt värt det! Både du och jag är ju ekonomiska, så du vet ju vad jag hade gjort i alla fall

Jo men tacos tycker Lasse funkar, men inte just tacogratäng. Det är mer snacks enligt honom. Men nu står det en gratäng i ugnen i alla fall, mums vad gott det ska bli

Jo, det är härligt att jag känner saknaden. Ibland när vi är uppi varandra hela tiden så är det lätt att glömma bort den där myskänslan, så då är det bra att vara isär i några dagar så den infinner sig igen

Kul för A att åka på EM!
  • Englali

Pumpkin: Jo jag vet vad du gjort

Ja han ska på EM den fuskisen... men det är på jobb, på order till och med. Stackars, stackars honom Som får åka specialchartrat flyg ner och sedan hem direkt efter matchen och sedan sova gott på RadisonSAS ute på Arlanda... buhu för det!!
    (nej, jag är inte alls avundsjuk )

• Pumpkin

Oj, ja, då är det ju VERKLIGEN synd om honom

Radisson Arlandia - där spenderade jag och Lasse vår första natt tillsammans, samma dag som vi träffades för första gången

• Englali

Pumpkin: Ja just det!! Det var ju där... åh så mysigt ni måste haft det

Han flyger upp redan torsdag morgon, sen är det möte tors-fre på kontoret och sen åker dom till Österrike på lör morgon o ser Sverige-Spanien.
    Jag är ju en idrottsfanatiker av stora mått så det här tar rejält på avundsjukan...

Då ska vi vara ifrån varandra i 4 dagar, 3 nätter... ojoj, det har nämligen aldrig hänt innan. Två nätter är max, jag kommer inte vara på humör då, får väl hänga här på BT dygnet runt!

• Pumpkin

Ja, supermysigt hade vi det Tänka sig att vi nu faktiskt SKA gifta oss, något som vi planerade redan INNAN vi träffades - om än på skoj

Förstår att du är avundsjuk, det är jag också kan jag säga. Skulle vara superhäftigt att gå på en EM-match. Nåja, jag får helt enkelt nöja mig med soffan och TVn

Wow, max 2 nätter?! Iofs, blir lite annorlunda för oss eftersom vi bodde 100 mil ifrån varandra från början... Sen har ju Lasse varit iväg på en hel del arbetsresor osv.

• furillen

EnaOline oj, stackars dig!!!! fy fan vad hemskt! vilken otrolig tur att du försäkrat den dock. såna tillfällen vill man ju verkligen tro på karma, eller hur?! galet lågt att sno nåns bröllopsklänning!

jag har varit i väg till Alingsås på min m2bs kusins bröllop. var riktigt riktigt fint. men måste ju erkänna att jag tänkte på mitt eget bröllop 98% av tiden. :D satt hela dagen / kvällen och gjorde noteringar i huvudet. så ska vi göra, men inte så. vad kan man hoppa över och vad kan man sno helt enkelt! :D
    känner mig rätt nöjd med många av våra val. och galet stressad över allt vi har kvar, jag kan knappt fatta det men nu är det exakt 7 veckor kvar till vår bröllopsdag......... wiiiiiiii...

åh, förrsten! fick ett så otroligt bra tips av en av gästerna vid mitt bord!!! vi tänkter sno det rakt av! istället för gästbok, videohälsning eller allt sånt man kan ha för gästerna att lämna sina hälsningar så lade de fram papper + kuvert. gästerna fick skriva något, lägga i kuvertet och sen skriva på kuvertet när det skulle öppnas. tex imorgon, ettårsdagen, efter andra barnet osv. han och hans fru öppnar fortfarande små brev från sitt bröllop nu 7 år senare och kan tillsammans minnas sin dag! fint va?!

• Englali

Pumpkin: Jasså... ni planerade bröllop redan innan ni träffats? Låt höra

Ja, vi har faktiskt inte sovit utan varandra längre än så. A reser ju mkt i jobbet men han brukar se till att planera så han inte blir borta så många dagar i sträck. Det här kunde han ju då dock inte strya över.

Furillen: Så har vi också tänkt ha det, med att gästerna får skriva brev till oss. Det hade min väninna på sitt bröllop för 4 år sedan och de har fortfarande en låda med olästa brev som ligger o väntar... spännande!

• Pumpkin
    furillen: Kul att gå på någon annans bröllop och samla lite idéer, det ska jag göra nästa lördag

Englali:
    Det var när jag var som olyckligast över mitt då hyfsat döda förhållande, när jag och Lasse pratade som mest på MSN. Han försökte pigga upp mig allt han kunde och till slut började vi planera bröllop. Vart det skulle vara, vart vi skulle åka på bröllopsresa, vilken klänning jag skulle ha osv. Vi planerade också vart vi skulle bo och vad vi skulle göra om dagarna
  • Englali

Pumpkin: Hahaha! Egentligen är det helt galet att ni nu ska gifta er!
    Ungefär lika galet som att jag och A ska det. Jag har ju tex. ett par skor från när jag går i 5e klass som jag kladdat "Blom" på och ritat blommor (han heter ju Andreas Blomqvist och går under namnet Blom för de flesta)... redan då var jag så tokkär i honom

• Pumpkin
    Englali: Det var helt enkelt meningen, både för er och för oss
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.