• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anettan73

Vi ska inte heller ha blommer i kyrkan. Kyrkan är fin i sig

• 20080614

pumpkin: haha, visst måste det! Bra smak och bra idéer! Vad tycker du om sminkningen på mitt kort förresten? Är från några timmar efter min provsminkning.

• 20080614

Åh, jag tycker det är så himla vackert när det är blommor längs kyrkgången. När jag jobbade som vaktmästare i kyrkan vi ska gifta oss i tänkte jag alltid att jag ville ha det så när jag satte fram vaserna åt brudpar!

• Pumpkin
    20080614: Det ser fint ut, naturligt men dina ögon syns verkligen

Jag tycker också att det är fint med blommor i kyrkan, men vår är så liten så jag tycker det mest blir rörigt faktiskt.
  • 20080614

Pumpkin: Bra med naturligt och ögonen, har lite hängiga ögon annars tycker jag. Eller iaf så sitter mina ögonbryn ganska lågt. Fattar inte att smink kan lura en så mycket.

Kan tänka mig att det blir lite rörigt i en liten kyrka. Vår kyrka är jättestor känns det som. Dessutom kommer blommorna vara i bakre delen av krykan där det finns kyrkbänkar, sen kommer som en ny del (främre koret) och där kommer de flesta sitta på stolar så där kommer vi inte ha några blommor.

Nä, nu har jag suttit här i träningskläder i en timme, tror jag ska försöka ta mig ut nu innan jag måste äta igen! Har bara inte bestämt mig om jag ska gå eller cykla dit där jag ska springa från.. återkommer väl om någon timme med resultatet

• Anettan73

Usch nu har jag lämnat barnen och det verkligen spöregnar...

Fast d e rätt skönt ändå. Jag brände mig på axlarna igår när vi var på kyrkogården och gjorde vid min familjs grav. En 12 manna gravplats så ni kan ju tänka er så stor deen är...

• GME76   080802

Här kommer mitt enkätsvar. Sidan la ju ner precis igår när jag skulle skicka. Sån jäkla tur att jag i sista sekunden kopierade .

Ok, only for you Anja , sen ska jag sova! Och bra initiativ ang borgerligt där, Nienna!

En enkät till er alla att svara på:

Datum för vigsel: 080802
    Plats:Forshaga Folkets Park, tror vi i a f (borgerligt, så vi väljer själva)
    Näbbar: ---
    Näbbkläder: ---
    Tärnor, antal: ---
    Marskalkar, antal: ---
    Färgtema: Grå/cerise/orange/lime
    Utseende på tärnklänningar: ---
    Brudklänning: se galleri, kort stålgrå festklänning uppsydd till bara MIG .
    Skor: Vet ej än, men max 5cm klack, öppna, rem runt vristen
    Slöja?: ---
    Tiara/diadem: Cerisa blommor
    Smycken: Vet inte än
    Kläder på brudgum: Nån slgs kostym tror jag
    Kläder på marskalkar: ---
    Coursage: ---
    Brudbukett: Cerisa gerbera, lime
    Festplats: Forshaga Folkets Park
    Band/dj/egen musik: Playlist på proffsanläggning + karaoke
    Utseende på bröllopstårta: Efterrättsbuffé så har ej bestämt tårtan än
    Brudvals, ja, nej: Nej, sambo VÄGRAR dansa om folk ska titta på oss .
    Solister i kyrkan, vilka låtar: ---
    Transport från kyrkan: ---
    Fotograf ja, nej: Bästa kompisen fotar
    Fotograf, hur länge, kostnad: ---
    Mingel, hur länge och var: En timme på festplatsen
    snittar, brudskål? ja, nej, var: Ja på festplatsen
    Middag, trerätters/buffé?: Buffé
    Meny: F´låt orkar inte skriva nu, en massa gott fr cateringfirma.
    Överraskningar: För oss i s f, inget vi själva planerar. JO, jag och toastmastrarna öppnar karaoken med COPACABANA med fjäderboor runt halsen .
    Tipsrunda, ja nej?: Inte som vi gjort, men man vet ju aldrig
    Toastmistresses/masters: Toastmistresses 2 st ( fast vi kallar dom toastmasters ändå faktiskt
    Godisbuffé, ja nej: Ja ngt typ av
    Snacksbuffé, ja, nej: Se ovan
    Nattamat/vickning, ja nej:Korv med bröd
    nattamat, vad?:
    Fri bar? ja nej: Fri till maten sen bar till självkostnadspris
    Vad serveras i baren: Olika goda drinkar mixade av inhyrd bartender.
    Hur länge pågår festen: Tills vi inte orkar mer
    Barnfri fest? ja, nej: Ingen vill ha med sina barn .
    Bröllopsnatten tillbringas: hemma, vi åker till Visby några dgr senare utan barn.

Godnatt

• GME76   080802

Ja vi kan ju stryka gonatt . Eller inte, sonen har vattkoppor nu så ingen sömn den här natten. Stackars pyret som inte kan prata heller.

• Anja 19 juli 2008

Nienna

ahhh var just därför jag skrev PLATS istället för kyrka

De andra frågorna om solist osv riktade jag enbart t dem som är i kyrka då rådhus knappast har tid för sånt, men visst, det finns ju andra sätt/ställen att gifta sig på. Tänkte inte på det. Men visst var jag medveten när jag skrev enkäten. sorry.

Vit klänning på gäst. Nix, känns fel tycker jag. Beror liiite på hur den ser ut, är den kort och HELT olik en brudklänning på alla vis o kanske med lite färgade detaljer typ så hmmm kanske, men nä, egentligen inte. Kanske med en färgad kofta/bolero eller sådär till.

Anettan

Jättecool är er bil. Jag hittade en på samma sida. En T-ford, öppen, med suflett från 1922, såååå cool och bröllopig. Ringde Daniel o frågade om jag skulle boka den o han säger. Mmm det vore ju fint men jag vill hellre åka häst o vagn. EEEEHHHH va? Jag som tjatat om häst o vagn och han har bara pratat om amerikanska bilar.!!!! What lixom *asg* Jaja, nu ska jag kolla upp hästdroskor haha

Ninnabell

Vad häftigt med slips till smoking! Det har jag nog aldrig sett. Att göra annorlunda är faktiskt kul Har du nåt foto på hur det ser ut?

20080614

Vad kul att du tyckte enkäten var skojig... Ja man fick verkligen överblick. Var roligt att läsa alla andras oxå och se hur mkt skillnader/likheter det fanns. Superskoj att läsa om alla andras planering och hur de tänkt sig allting

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.