• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Bellanote

pumpkin jag hade tagit 2000 köpe summan får man aldrig tebaka hur man än gör.

Åh att folk alltid ska bry sig. ny tycker inte styv svärmor och min mor att vi ska åka till tyskland för det är så lååångt och dyrt och det lönar sig inte. hon kan fixa så vi kan köpa av någon annan, ja men hade vi velat det så hade vi vetat folk med som säljer. men hela grejen är ju att åka med vänner och göra denna utflykten inför bröllopet och koppla av ihop!!

Jo det vi har redan hemma är

42 liter öl
    18 liter rött vin
    1 och 1/2 liter vodka

Så vi behöver
    Öl mera
    cider
    vitt vin
    whisky
    drambuie
    baileys

och ev någon konjak el likör.

tycker vi att det blir för långt så kan vi ju vända i danmark om det ska va på det viset.

• KKC

Hej tjejer!

Har inte varit inne på ett tag och det kommer nog bli lite sporadiskt framöver...
    Har blivit lite knas på jobbet så jag kan inte kolla in er på dagtid, kvällaran är rätt fulla men jag ska försöka ta mig en titt ibland

Hoppas alla mår toppen! (det gör inte jag... jobbet suger som sagt...)

Har iaf äntligen köpt mig en korsett(borde ha den imorn) och en underkjol(blev fr dreambride) lägger självklart in bilder i full mundering när jag har kläderna

Är det något jag missat annars?? (varken hinner eller orkar läsa igenom 5 dagar...)

• Anja 19 juli 2008

Tjejer

JAG HAR GJORT DET KLANTIGASTE NI KAN TÄNKA ER OCH JAG HAR SÅ ONT I MAGEN ATT JAG HÅLLER PÅ ATT KRÄKAS...

Minns ni att jag skcikade förfrågan t ett band som tog 17.000 kr och var sex personer, som skulle ha reseersättning från växjö, mat åt sex personer och dryck åt sex pers under hela kvällen...

japp jag gjorde en FÖRFRÅGAN, sedan bokade jag bröderna berggrenson men kunde ej bestämma mig för hur stor del av kvällen vi ville ha underhållning.

En månad senare får jag ett mail med en förfrågan där det stod, hej anja, jag undrar om ni har bestämt er angående underhållningen den 19:e juli, varpå jag tar för givet att det är VÅRT band som undrar om vi bestämt oss för hur mkt underhållning vi vill ha och mailar t dem att jag tror vi endast vill ha underhållning på kvällen o ej vid middagen, varpå han skriver att vi prel-bokar det.

Nu får jag ett mail från honom med detaljer, där han skriver att de är sex pers som ska ha mat, en back m dricka osv...

jag inser att SHIT det är fel band... All kommunikation jag haft med, vad jag trodde var VÅRT band, har varit med FEL band.

jag har nu mailat det bandet och förklarat att allt blivit helt fel och att vi redan har bokat ett annat band och att jag hela tiden trott att det var detta band jag talat med.

Jag har även mailat VÅRT band och förhört mig om att vi fortfarande är bokade hos dem.

Nu får jag sån jä..la ångest. Vilken tabbe...

Jag har ont i magen ohc känner mig helt stirrig. Tänk om de inte har oss prel-bokade längre.

Men då borde de väl hört av sig...

Det sista de skrev t mig (det rätta bandet) var att vi preliminärbokade vårt datum, sen har jag mailat fel band under resten av tiden.

shit shit shit...

nog måste vi väl fortfarande vara aktuella för VÅRT band då, eller?

Shit tjejer, lugna mig nu...

• Pumpkin

Anja: Inte för att förringa din panik - men jag trodde faktiskt att det var något allvarligare.
    Självklart är det allvarligt det här också, men jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig! Hade ert band tagit bort er från sin giglista så hade de garanterat skickat ett mail om det - så ANDAS. Det kommer att ordna sig!

• Pumpkin
    KKC: Meh, vilket dumt jobb du har! Ge dem sparken

Här händer väl allt och ingenting typ, som vanligt

Bellanote & Anettan: Har mailat och sagt att de får köpa möblerna nu - MÅSTE bli av med dem innan jag går under, så less är jag.
  • Bellanote

Anja åh vicken ångest jag hade haft, i kanske en timme sen bort bort bort. trodde du eldat klänning eller något värre nej fel uppstår och det är därför vi är människor och inte robotar.

klart det rätta bandet är still on!!

• Bellanote

Åh hade lite ågren hämtade ringen idag och den kändes inte så bra när jag provade innan . men nu vände jag på det och satte vigsel ringen närmast "hjärtat" och det vart så bra det var ju så jag provade i butiken. den är så fiiin.

vitt guld med åtta små små diamanter.

• KKC

Ja om jag kunde så skulle jag åtminstone sparka en person ( och då ta på mig de största skorna jag har )
    Men om jag kommer in på skolan så har jag bara 8 veckor kvar att jobba så det är alltid något... och kommer jag inte in så får jag väl bli på smällen å sen fundera ut resten av mitt liv

Anja, jag tror som pumpkin att om det rätta bandet tagit bort er från prelbokningen så hade de säkert hört av sig! Du kan nog vara lugn!

• Anja 19 juli 2008

Haha

fick nyss ett sms från min toastmadame, *asg*

Stod så här...

Oj, förlåt men jag har mensat ner din klänning. Det är så svårt att inte blöda ner kläder när man sover i dem.

Hon säger att hon har 60 olika sms förberedda, ett för varje dag.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.