• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • AnneiLund

Hon ser så oförskämt snygg ut dessutom....
    Någon du känner?

• Pärlplattan II

Anne - något att tänka på förstås. Hmmmmmmm....

Det här med festprogrammet är verkligen jättebra för mig. Det känns nästan som om jag har ett jobb. Det är ju något jag saknar nu, och eftersom det tar så lång tid att få till något, så är det ju bra att man kan fixa det själv. Jag har ganska flexibel början på dagen, sen jobbar jag lite samtidigt som jag surfar (det ska man ju inte göra på arbetstid) och jag har kaffepauser. Dessutom har jag lagt in friskvård på arbetstid - jag går en entimmes rask promenad för att få lite action. Väldigt produktivt faktiskt. Under promenaden har jag möjlighet att vädra (moahahahahahah - vilken humorist jag är ) mina tankar.

Skämt åsido - det är faktiskt väldigt bra, då känner jag mig lite nyttig iaf. Och egentligen - att surfa här på BT är ju nästan ett måste i det här jobbet...

• Nienna

Anne - Får nog instämma, hellre ett fint stilla snöfall än spöregn! Och det skulle nog pratas om det länge här också om det snöade den 19 juli! Vinterbröllop mitt i sommaren!

KKC - Jag köpte min på ebay, ca 300 kr inkl frakt och den kom efter bara några dagar. Köpte en sådan här (från denna säljare): cgi.ebay.com/A-LINE-BRIDAL-WEDDING-GOWN-CRINOLINE-PETTICOAT-SLIP-NEW_W0QQitemZ180241267861QQihZ008QQcategoryZ3260QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Anettan - Jag gillar den andra bäst, med bandet på kortsidan.

• Pumpkin
    Anne: Nej absolut inte. Tyckte bara att det var lite roligt Mina föräldrars granne födde sitt tredje barn i bilen på väg till BB, de hann bara några kilometer hemifrån
  • AnneiLund

Hej

Jag tycker att du ska ha en tyllkjol som är platt upptill runt magen men som breder ut sog längre ner. Jag ska ha en sådan, man knyter den i midjan, köpt via Lilly www.lilly.dk

KKC skrev 2008-05-14 10:57:52 följande:
    Hej hopp!nu behöver jag lite hjälp... jag måste fixa en underkjol till min klänning... vart hittar jag en bra sida att köpa en sån på? sen, vilken sorts kjol tror ni passar?
  • Anja 19 juli 2008

KKC

en tyll kjol med en sån där typ "volang" från mitten o nertill så den har samma form som din klänning alltså ingen marängbulle utan en A-formad tyllkjol...

sök på underkjol, tyll, brudklänning eller nåt sånt på google så kommer du säkert till en mängd butiker

Pumpkin

Åååhhh så mäktigt. Nu vill jag oxå föda barn!! Suck *drömmer mig bort*

• Anja 19 juli 2008

Anettan, med ljusgrönt band och silvertext tror jag att det hade blivit snyggast Jättefint papper. Är det lite ivoryglansigt typ eller?

• AnneiLund

Anettan: Håller med Nienna, band på sidan. Är det vitt band på vitt papper?

• AnneiLund

Pärlplattan:
    Ni firar ert bröllop DEN dagen, jag tycker att dagens datum ska stå, inte ett datum som var för länge sedan, röstar på festens datum

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.