• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Brud 080524

Englali - det är helt underbart att ha två stora projekt för båda är ju så himla kul. Dock kan jag känna att det blir lite mycket ibland eftersom man samtidigt har mycket på jobbet.

Vi får vårt hus den 30 maj, dvs 6 dar efter bröllopet. Vi har också hus och lght omlott en månad så att vi hinner flytta efterhand som vi har gjort lite i ordning. Vårt hus är från -77 och det är inte så mycket gjort sedan dess så det är ju framförallt ytskikt som ska göras. Men vi tar det väl lite efetrhand. Huset är ju på 230 kvadrat med källaren och vi behöver ju inte all den ytan nu!

• Nienna

Anja - Jag läste aldrig om diabetes nu när jag gick USK-utb och DSK blev helt förfärad! Man måste ju veta vad man håller på med och kunna se tecken på att det inte står rätt till osv, så därför måste jag plugga nu.

Man kan få typ 2 när man är ung också, även om det är vanligast bland äldre. Det blir vanligare och vanligare bland unga iom att många är överviktiga, stressar osv.

• Nienna

Och tack, glömde jag ju att säga! Ja, jag hoppas det går bra.

• KKC

Anja: Jo nu kan jag vara ute, synd bara att jag är på jobbet och att det faktist är kallt ute trots sol...

Englali: Minns inte om jag sagt det med grattis till huset! (igen om inte annat ) Njuter verkligen fullt ut av att ha hus nu när sommaren kommit!
    Vi kommer inte ens hinna renovera klart innan det blir dax för utbyggnad... 3 av våra grannanr (bor i radhus) ska bygga övervåning så då är det bara att haka på, blir nog nästa sommar redan men planerna är i fullgång... måste ju fixa en planritning så vi kan lämna in om bygglov...
    Ingen som känner en arkitekt??

Enda gången det är "skönt" att komma till jobbet måste vara när man varit hemma å varit sjuk... Full fräs på måndagmorgon här med iaf...

• Anja 19 juli 2008

Nienna

aaah kan tänka mig det förvisso, att tiderna har förändrats. När jag pluggade till usk, 1993-96 så talades det inte så mkt om unga som fick typ 2. Sorgligt verkligen, att vi missköter oss på det viset att sjukdomar som är åldersrelaterade som tex diabetes typ 2, hjärtinfarkt, strokes etc kryper neråt i åldrarna!

• Anja 19 juli 2008

KKC

Ååhhh härligt med en våning till!!! Om vi kunnat få bygga en våning till här så hade jag lätt velat bo kvar i detta radhuset! Då hade jag nog inte känt någon längtan efter hus alls iochmed att här är så nytt, fräscht, fint och har underbara grannar och barnen har skitkul m sina kompisar!

• Anja 19 juli 2008

Nu är ju detta tyvärr en brf så jag tror inte det finns EN CHANS att vi får bygga upp en våning till

• Anja 19 juli 2008

Åååhh om ni visste hur mkt det SUGER i mig att få gå ut o sätta mig i solen... men jag ska på ansiktsbehandling imorgon och jag känner hur det stramar i skinnet sen stranden igår, så jag måste hålla mig lite undan solen idag så att jag kan bli peelad och portömd imorgon utan att skinnet brister och skrapas sönder.

• Pärlplattan II

Jag har typ 1, jag. Men det går ju att få typ 2 när man är yngre också. Det är ju ganska stor skillnad på behandling osv av de sjukdomarna.

När jag jobbade förut så fick jag inte ge insulin eftersom jag inte är utbildad - fair enough - men många jag jobbade med hade ingan aning om vad som var högt eller lågt, eller vad som skulle göras, vilket ju är rätt skrämmande. Särskilt som det var äldre, dementa som inte kunde tala om heller vad de behövde. Det vanligaste var ju att man gav insulin när blodsockret var lågt - eller trodde att man skulle göra det, vilket ju har rätt motsatt effekt och resultatet skulle ju kunna bli insulincoma och allt vad det innebär..

• Nienna

Ja, verkligen. Det var ju som när min bonuspappa dog nu, 44 år gammal. Han hade KOL, diabetes, högt bltr, förhöjda blodfetter mm. Sånt som många äldre har, men inte är så vanligt bland yngre. Tänkt om han kunde ha tagit hand om sig bättre.

Dagens samhälle är sjukt, de forskar och uppfinner massa mediciner och hjälpmedel osv för att man ska få det bättre, men samtidigt är det så mycket som gör oss sjukare. Stress, kost, mindre motion och kroppsarbete osv. Vi diskuterade astma och allergier på jobbet häromdagen och förut var det ju sällan nån som hade det.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.