• katjakaj

Tårtbuffé!

Har fått för oss att vi ska ha tårtbuffé istället för klassisk bröllopstårta. Vad tror ni om det????

Då kan man ju göra några själv och köpa några. En klassisk jordgubbstårta, marsipantårta, frukttårta, chokladtårta... Ja, ni förstå säkert hur jag tänker!

• Svar på tråden Tårtbuffé!
  • The Bumblebee

katjakaj:
    "En salig blanding"

maraja84:
    Tack! Ska kolla in länkarna - vore skoj att hitta nåt som inte kostar skjortan men ändå är gullig.

• feministbrud

Det ska vi också göra! Cateringfirman är för dyr och vi får inte ha med egen tårta såvida "faster Agda" inte har gjort en i present åt oss. För att spara pengar har vi lejt en massa kompisar som ska baka. Det ska bli jättekul!

katjakaj skrev 2008-04-08 22:13:58 följande:
    Har fått för oss att vi ska ha tårtbuffé istället för klassisk bröllopstårta. Vad tror ni om det????Då kan man ju göra några själv och köpa några. En klassisk jordgubbstårta, marsipantårta, frukttårta, chokladtårta... Ja, ni förstå säkert hur jag tänker!
  • Cissit

Det vore skitkul med tårtbuffé...men jag är lite orolig över att det blir svårt att välja, jag skulle själv vilja smaka på ALLT :P Och då räcker det ju inte med en tårta av varje utan då måste man se till att ha rejält med tårta av varje sort. Vi blir runt 100 personer så det blir en del tårta det *skrattar*

• 040409

var på bröllop med tårtbuffé, och det var jättetrevligt! enda problemet att det var så mkt gott att välja på! var ju "tvungen" att prova lite av varje som såg god ut! ;) blev nästan allt för mycket! men det är ju trevliga problem! :) De hade bett lite olika kompisar mm ta med sig olika tårtor, funderar på att göra samma sak själva!

• Fröken Planera

Ett tips: lägg en massa spannar och kastruller i olika höjder på ett bord, lägg ett lakan eller en duk över hela bordet och lägg sen tårtorna på spannarna/grytorna. Så blir de i olika höjder, ser lite roligare ut än att bara lägga dem på bordet!

• FruHamberg

Vilken rolig ide med tårtbuffè!! Vi(jag) funderar på att istället för en vanlig tre lager sockerkakastårta göra två lager sockerkaka
    och ett lager maräng(maräng i botten då). Detta eftersom vi båda älskar maräng men vill ha en "traditionell" bröllopstårta. har dock inte testat den än, blr väl framöver när någon fyller år

Lycka till med tårtorna!!!

• IMittEsse

Åh, herregud så gott...

Husmusens skrev 2008-04-09 19:28:42 följande:
    Kola in de här söta bakverken, "lollipop cupcakes"Kanske skulle passa till din tårtbuffé/efterrätthusmusen.blogg.se/1207631679_bakerella_hos_ma...
    Åh herregud så gott... Jag blir nästan tårögd! Precis som en tjej har kommenterat under: "I could stare at this for a long time"...
  • AnnaochHenrik

Vi ville också ha tårtbuffé först... Men sen kändes det dumt att inte utnyttja att min lillasyster är konditor, "vanliga" tårtor är knappast någon rolig utmaning för henne... Så hon ska göra en sjuvånings traditionell tårta istället (på samma ställning som den som jag har i mitt galleri, som är pappas bröllopstårta som syrran också gjort)...
    Så lite smått avundsjuk på er som ska ha tårtbuffé är jag allt, även om jag är supernöjd med vårt val också

• GME76   080802

Smart!

Fröken Planera skrev 2008-04-09 18:38:50 följande:

Ett tips: lägg en massa spannar och kastruller i olika höjder på ett bord, lägg ett lakan eller en duk över hela bordet och lägg sen tårtorna på spannarna/grytorna. Så blir de i olika höjder, ser lite roligare ut än att bara lägga dem på bordet!
  • holysweet

jag ska göra en trevånings 60-årstårta imorgon med en marängbotten i varje alltså
    tårtbotten-fyllning-marängbotten-fyllning-tårtbotten
    tycker jag verkligen du ska prova!!

mums!! smaken ska vara "ctronmarängpaj"...min godaste tårta ever!
    kolla gärna in i min blogg om ni gillar cupcakes ochtårtor
    www.holysweet.blogspot.com

FruHamberg skrev 2008-04-09 18:47:01 följande:
    Vilken rolig ide med tårtbuffè!! Vi(jag) funderar på att istället för en vanlig tre lager sockerkakastårta göra två lager sockerkakaoch ett lager maräng(maräng i botten då). Detta eftersom vi båda älskar maräng men vill ha en "traditionell" bröllopstårta. har dock inte testat den än, blr väl framöver när någon fyller år Lycka till med tårtorna!!!
  • Rian

Härlig idé! Tänk bara på att räkna med att det går åt mycket mer med olika sorter än med bara än - många kommer att ta (ganska små, visserligen) bitar av alla sorter.

• feministbrud

Precis! Vi räknar med att ha många fler tårtor än vad det borde gå åt!

Rian skrev 2008-04-10 08:12:32 följande:
    Härlig idé! Tänk bara på att räkna med att det går åt mycket mer med olika sorter än med bara än - många kommer att ta (ganska små, visserligen) bitar av alla sorter.
  • Sanfor

Tårtbuffé är ju jättebra idé!
    Särskilt för oss - vi har bjudit veganer, äggallergiker, laktosintoleranta, citrusallergiker, jorgubbsallergiker och nötallergiker.
    Så behöver de inte känna att de är till besvär med specialtårtor, utan det blir mer naturligt.

• FruHamberg
    holysweet skrev 2008-04-09 22:47:27 följande:
    jag ska göra en trevånings 60-årstårta imorgon med en marängbotten i varje alltså tårtbotten-fyllning-marängbotten-fy llning-tårtbottentycker jag verkligen du ska prova!! mums!! smaken ska vara "ctronmarängpaj"...min godaste tårta ever!kolla gärna in i min blogg om ni gillar cupcakes ochtårtor www.holysweet.blogspot.com
    vilken härlig blogg du har!! Du är verkligen duktig. Blir så sugen på att börja baka cupcakes , men har inte hittat några bra recept. Kan du ge några förslag på bra sidor med recept?
  • holysweet

kolla min blogg på familjeliv, där finns en drös recept
    www.familjeliv.se/hem/linniewer/blogg.php

FruHamberg skrev 2008-04-10 18:25:39 följande:
    vilken härlig blogg du har!! Du är verkligen duktig. Blir så sugen på att börja baka cupcakes , men har inte hittat några bra recept. Kan du ge några förslag på bra sidor med recept?
Svar på tråden Tårtbuffé!