• katjakaj

Tårtbuffé!

Har fått för oss att vi ska ha tårtbuffé istället för klassisk bröllopstårta. Vad tror ni om det????

Då kan man ju göra några själv och köpa några. En klassisk jordgubbstårta, marsipantårta, frukttårta, chokladtårta... Ja, ni förstå säkert hur jag tänker!

• Svar på tråden Tårtbuffé!
  • ankii

Låter som en rolig idé!! Och passar till en buffé, bara att fortsätta i samma anda :)

• Maraja84

De har vi åxå tänkt att ha.
    Fick tipset av mina föräldrar som varit i Tyskland på bröllop och där hadde dom tårtbuffe

Vi ska nog ha en lite "klasisk" bröllopstårta på ett högre fat där vi ställer våran cacetopper sen blir det en salig blandning av tårtor

• weinlove

Vi ska bjuda på blandad buffé och tårtbuffé. Tror det blir jättebra.

Vi känner många nära och kära som är bra på att baka tårta och vi har frågat en del om de vill bidra med en tårta. Vi sa: den får se ut precis som ni vill plus att vi betalar för ingridienserna. Alla vi frågat har sagt ja plus att de betalar för ingridienserna. Tror det blir lika bra som en klassisk bröllopståra. Det roliga är att ingen tårta kommer att bli den andra lik plus att gästerna får smaka lite av varje.

• katjakaj

Ja, så har jag också tänkt! En liten bröllopstårta till oss!

Maraja84 skrev 2008-04-08 22:16:51 följande:
    De har vi åxå tänkt att ha.Fick tipset av mina föräldrar som varit i Tyskland på bröllop och där hadde dom tårtbuffeVi ska nog ha en lite "klasisk" bröllopstårta på ett högre fat där vi ställer våran cacetopper sen blir det en salig blandning av tårtor
  • weinlove

Vi kommer också att ha en bröllopstårta. Har beställt en kolakaka som liknar en tårta då jag inte tycker om grädde. Svärmor ska få äran att göra den :)

• katjakaj

Det var ju smart! Kommer man ju undan lite billigare samtidigt som man slipper stå och baka en amssa själv!

weinlove skrev 2008-04-08 22:17:23 följande:
    Vi ska bjuda på blandad buffé och tårtbuffé. Tror det blir jättebra. Vi känner många nära och kära som är bra på att baka tårta och vi har frågat en del om de vill bidra med en tårta. Vi sa: den får se ut precis som ni vill plus att vi betalar för ingridienserna. Alla vi frågat har sagt ja plus att de betalar för ingridienserna. Tror det blir lika bra som en klassisk bröllopståra. Det roliga är att ingen tårta kommer att bli den andra lik plus att gästerna får smaka lite av varje.
  • The Bumblebee

Vi ska oxå ha tårtbuffé. Fortsätter på samma tema som resten av maten.
    Hoppas hitta nån söt caketopper till vår tårta - för en särskild tårta till brudparet blir det nog iaf.

• katjakaj

Vad har ni för tema på maten?

The Bumblebee skrev 2008-04-08 22:24:35 följande:

Vi ska oxå ha tårtbuffé. Fortsätter på samma tema som resten av maten. Hoppas hitta nån söt caketopper till vår tårta - för en särskild tårta till brudparet blir det nog iaf.
  • Maraja84

Här kan du hitta roliga caketoppers:
    www.kakburken.se
    www.tartdekor.se
    www.dekoreramera.se

Ibland så finns det även nya caketoppers på tradera

Vi har beställt våran från Kakburken, jag blev helnöjd,snabb leverans och helt ok pris....

The Bumblebee skrev 2008-04-08 22:24:35 följande:

Vi ska oxå ha tårtbuffé. Fortsätter på samma tema som resten av maten. Hoppas hitta nån söt caketopper till vår tårta - för en särskild tårta till brudparet blir det nog iaf.
Svar på tråden Tårtbuffé!