• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

Mica

kör bara inte för hårt, de första dagarna är man ju helt matt, orkar ingenting och när man sen äter normalt så får man lätt illamående och ont i magen etc.

Så i ärlighetens namn tycker jag inte du ska köra ren kur precis innan lördag, för det är väl då du gifter dig?

Kör kombinerad kur istället så du dricker cb tre ggr om dagen + äter en rejäl sallad och dricker en massa vatten.

Bara så du inte blir kass, mår dåligt på din stora dag!

Vill bara väl! De första fem dagarna på ren kur har jag varit helt slut, helt matt, knappt orkat lyfta benen.

Man krymper magsäcken rejält även om man intar en sallad. Det som gör att mage och tarmar ofta ser lite uppsvällda ut och att man känner sig plufsig, är ju all mjölmat, typ bröd, pasta osv. Så undvik detta istället fram till din stora dag

Lycka till!

• Anja 19 juli 2008

aka79

tror faktiskt inte man kan få blodbrist pga mens, för det är så otroligt liten andel av mensen som är rent blod, det mesta är slemhinna och annan vätska, inte rent blod.

man blöder ju inte mer än en äggkopp fylld m RENT blod under en menstruation hur otroligt det än låter. Det är så utblandat m annat.

Det är inte vårluften och vårsolen som gör dig matt. Jag blir helt slut av den! skulle kunna sova konstant!

(jag har oxå kopparspiral och blöder massor och gick på ren kur)

• EllaM
    aka79 skrev 2008-04-27 15:07:36 följande:
    Vet ni vad? 2:a veckan har inte alls gått bra!i onsdags åt jag en kycklingfilé.. *mumma* Suget blev för starkt.. åt sen ren kur fram till fredag då vi grillade och då åt jag Allt jag Ville Äta.. *mumma*Men konstigt nog höll jag mig inom tallriksmodellen =))Sen åt jag ren kur tills jag åt en bullens varmkov och senare på kvällen åt jag både bröd och tigerräkor =((Jag har aldrig i mitt liv haft så ont i magen!!Problemet just nu ligger inte i att jag fuskar, för det har ändå försvunnit 2 kg i veckan! =)Problemet ligger i att jag senaste 3-4 dagarna bara rasat i energi!.. Fy och Fasa säger jag bara!.. Idag tog jag mig inte upp ur sängen förrän kl var 14. =((Å jag har bara lust att gå tillbaka och lägga mig igen..Jag satte ju naturligtivis in en spiral 1 vecka innan jag började på det här, och naturligtvis så glöder jag! Ungefär som andra skulle säga "vanlig mens"... Plus då går på ren kur nu. Jag börjar tro att jag har järnbrist?!Jag måste och kolla imorgon om det stämmer... för såhär trött ska man INTE vara. Såhär trött är jag inte ens när depressionen nått sin höjdpunkt!.. kroppen känns som spagetti... *usch*Någon annan som upplevt något liknande??Kämpa på tjejer!
    Jag hade spiral förut (vanlig kopparspiral) och blödde MYCKET mer när jag hade den. Hade jättebra hb när jag satte in den, tre månader senare var det i botten, så jag fick äta järntabletter. Jag blev också jättetrött av det. Så kontakta din barnmorska och be att få komma och ta ett nytt hb-prov!
  • Mica o Krille

Jag har gått ner tillräckligt så jag kommer i min klänning jag har kämpat för. Åååh älskar denna. Denna hade jag på Krilles o min förlovningsdag. JAG KOMMER I DEN!!!!!

• Mica o Krille

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-28 21:36:31 följande:

Micakör bara inte för hårt, de första dagarna är man ju helt matt, orkar ingenting och när man sen äter normalt så får man lätt illamående och ont i magen etc.Så i ärlighetens namn tycker jag inte du ska köra ren kur precis innan lördag, för det är väl då du gifter dig?Kör kombinerad kur istället så du dricker cb tre ggr om dagen + äter en rejäl sallad och dricker en massa vatten.Bara så du inte blir kass, mår dåligt på din stora dag! Vill bara väl! De första fem dagarna på ren kur har jag varit helt slut, helt matt, knappt orkat lyfta benen. Man krymper magsäcken rejält även om man intar en sallad. Det som gör att mage och tarmar ofta ser lite uppsvällda ut och att man känner sig plufsig, är ju all mjölmat, typ bröd, pasta osv. Så undvik detta istället fram till din stora dag Lycka till!
    Det ska jag tänka på! Tack!
    Då blire sallad till middag sen. Med kyckling! Mums!
  • Mica o Krille

Jag äter lite bars också då o då.. Jag får knappt i mig hela, blir proppmätt. Men jag tvingar ner allt ändå.

• EllaM

GRATTIS!! Vilken härlig känsla, eller hur?!

Jag kommer nu i flera av mina gamla kjolar som jag inte kunnat ha på flera år, samtidigt som det mesta i min garderob nu är för stort. Jag älskar den känslan!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 11:39:18 följande:

Jag har gått ner tillräckligt så jag kommer i min klänning jag har kämpat för. Åååh älskar denna. Denna hade jag på Krilles o min förlovningsdag. JAG KOMMER I DEN!!!!!
  • Mica o Krille
    EllaM skrev 2008-04-29 13:17:58 följande:
    GRATTIS!! Vilken härlig känsla, eller hur?!Jag kommer nu i flera av mina gamla kjolar som jag inte kunnat ha på flera år, samtidigt som det mesta i min garderob nu är för stort. Jag älskar den känslan! Mica o Krille skrev 2008-04-29 11:39:18 följande:
    Ja det är otroligt! Och grattis till dig med, att ha förstora kläder tom, gud vilken härlig känsla. Hihi.
    Jag har det mesta i st 38 o de kan jag komma i nu, vill att det ska bli för smått, men får se om det nånsin händer. Vill ha st 36.. Men sitter kläderna snyggt i st 38 så är jag ändå nöjd. (lite mage som putar än) Blä.

Men jag har gått ner från 44 till 40.
  • EllaM

Det är ju hur bra som helst! Det är två storlekar!!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 13:43:26 följande:

Ja det är otroligt! Och grattis till dig med, att ha förstora kläder tom, gud vilken härlig känsla. Hihi.Jag har det mesta i st 38 o de kan jag komma i nu, vill att det ska bli för smått, men får se om det nånsin händer. Vill ha st 36.. Men sitter kläderna snyggt i st 38 så är jag ändå nöjd. (lite mage som putar än) Blä. Men jag har gått ner från 44 till 40.
  • Mica o Krille

Ja, jag är faktiskt stolt! *fniss*

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10