förvirrad och klump i magen
Det är jag som även skrivit en 30-årskristråd. Jag känner mig verkligen så förvirrad, ledsen och uppgiven. Jag mår dåligt just nu (har haft depression tidigare och i perioder efteråt mått ganska dåligt också) och vet inte vad jag vill med mitt liv. Allt känns så svårt. Jag har en jättegullig pojkvän men undrar ändå om vi verkligen passar ihop. Han är en karriärkille, jätteduktig och framgångsrik, jobbar hårt, alla hans vänner och familjen är väldigt framgångsrika också, han tjänar jättemycket, är väldigt cool och oroar sig inte för någonting verkar det som. Själv har jag utbildat mig till något som är intressant men inte bra betalt, jag har inget "statusjobb" och det känns som att våra umgängeskretsar är långt från varandra. Han kommer i och för sig bra överens med flera av mina vänner, men jag känner inte att jag passar in bland dem eller i hans familj. Han kommer att vilja ha tjusig lägenhet, sommarhus, båt, flera barn... och ett hårt jobb, gärna utomlands något år. Orkar jag leva ett sådant liv? Jag känner att jag vill ha ett lugnare liv - eller är det bara just nu, för att jag mår dåligt? Så förvirrande det här... jag vill inte vara en "käpp i hjulet" i hans liv, det skulle ju bara leda till att båda blir bittra...