• FruHamberg

La sposa

Är det någon som ska ha klänning ifrån La sposa? Äkta eller kopia spelar ingen roll
    Isf vart har ni hittat era klänningar, någon som vet nån som gör bra kopior på dem? Är så sugen på modellen som heter marilyn www.madonna.pl/en/lasposa.php. Testade den i helgen när jag var i Stockholm och blev så kär iden . Men 14500 var lite mer än vad jag hade tänkt spendera på en klänning...

• Svar på tråden La sposa
  • malinnnnn

Hej Fru Hamberg!

Jag har planerat att köpa en La Sposa-klänning. De är ju SÅ underbara allihopa :) I helgen var jag och provade 5 olika modeller på en bröllopsaffär på söder i Sthlm. Jättetrevlig personal, mycket vänliga och hjälpsamma. Provade faktiskt den modellen du skulle vilja ha - underbar. Dock fastnade jag för en annan modell - Marsella!

Lycka till på din jakt! Hör av dig till mig om du vill veta mer om vad jag hittade klänningarna.

• FruHamberg

Den är ju helt underbar Marsellan!!! Förstår att du fastnade för den. synd bara att la sposa är lite över min budget... Men skriv gärna i gästboken eller inboxen vart du var och kollade på klänningarna.

• Längtansfulla

Jag ska ha en La Sposa inköpt på Tony's Högtidskläder i Göteborg. Jag skulle rekommendera både klänningsmärke och butik. Jag fick jättebra service av butikspersonalen där.

• FruHamberg

Ok, vad roligt för dig att du har hittat din klännning!! Göteborg är lite långt borta för mig, bor i Östersund... Du har ingen bild på din klännning?

• Längtansfulla

Ja, jag är glad för den klänningen! Och nä, tyvärr har jag faktiskt ingen bild på den, inte ännu i alla fall.

• FruHamberg

Sätt gärna in en bild när du har en

• malinnnnn

Hej igen! Idag beställde jag min klänning, det blev La Sposa (Marsella) Visst, den är verkligt dyr.. usch, lite väl dyr - men OJ så fin och den satt perfekt! Jag är så glad!!

• Ankan80

Hej!
    Bästa kopian kan du med råge få hos Lillsessan Brud och fest.
    Visa henne ett foto så tar hon fram ett pris. Gissningsvis för runt 3000-4000 kr med frakt och tull.

www.lillsessanbrud.dinstudio.se/

• Dottertrotter

Jag har varit i kontakt med henne tidigare och hon skrev att de klänningar som hon kan erbjuda inte är lika höga i kvalitén som La Sposas.

• FruHamberg

Det kan jag tänka mig. La sposa klänningarna är ju helt otroliga i kvaliten.
    Hur gjorde du, köpte du en av henne iaf?

• Bröllopsyra2010

Jag tyckte jag såg nått liknande hos Kanacca. Kvaliten skiljer sig kanske, o det är väntetid. Beror på då du ska ha den

• FruHamberg

inte förrän februari, så det är ingen panik än

• Dottertrotter

Jag vågade inte chansa så jag köpte en la sposa. Den satt så otroligt bra och även ifall de skulle lyckas sy upp en kopia (de får inte vara exakta kopior) så finns det ingen garanti för att den är lika bra i passformen...

• FruHamberg

Nej jag vet. Men klänningen jag vill ha kostar ca 15000, vilket jag inte har att lägga på en klänning tyvärr. Tro mig om jag kunde så skulle jag, är helt övertygad om att den är värd varenda krona. Jag är lite tveksam till att göra en kopia, just för att jag vet hur underbar orginalet är. Men samtidgt så är det en sån fin klänning i design så jag vet inte om jag motstå...

dottertrotter, vilken klänning köpte du?

• Dottertrotter

Jag köpte den som finns i mitt galleri, Mecenas. Den ska komma nu i mitten av maj. Ska bli så spännande. =)

• FruHamberg

Den är verkligen superfin, har själv kollat på den på nätet. Blir lite vis nu . Vad roligt att den kommer snart!

• Piru

Blev sugen på La Sposas Miradir eller Sala, var kan man prova La sposa någonstans? Jag bor vid Kalmar/Växjö... Finns det möjlighet att affären köper in den klänningen man är intresserad av?

• FruHamberg

Har tyvärr dålig koll så långt söder ut. Kan du inte söka på pronovia eller la sposa och kolla efter närmaste återförsäljare? Fast det finns säkert nån här på bt som redan vet
    Verkligen superfina klänningar som du kollar på. har du testat klänningarna innan?
    Lycka till!

Svar på tråden La sposa