• Skåne Anna

Hans efternamn = Mer diamanter till mig!

Någon som köpslagit om vilket efternamn ni ska ta?

Vi var överens om att vi ska ha samma efternamn, men vi var allt annat än överens om vilket namn - båda ville behålla sitt eget.

Sedan började dealandet och idag har jag efter hårda förhandlingar sålt mitt efternamn mot en riktigt fin vigselring (som han ska betala). Nöjd! Kommer jag att ångra mig?

Någon annan som tävlat eller dealat med efternamnen? Vad har ni vunnit eller gett upp?

• Svar på tråden Hans efternamn = Mer diamanter till mig!
  • AnnaochHenrik
    Skonie skrev 2008-04-02 07:40:22 följande:
    Alltså, för min del skulle det inte funka som "utpressning" oavsett vad det gäller. Vi har i stort sett delad ekonomi så det slår bara tillbaka på mig själv.
    Förvisso. Men man kan ju ha olika åsikter om hur den gemensamma ekonomin ska användas. Att köpa en platt-tv är ju ett bra exempel. Det är inte jag jätteintresserad av, medan karlsloken vill ha en. Så det hade kunnat funka som utpressning från honom, även om han får betala halva själv!
  • Anettan73
    AnnaochHenrik skrev 2008-04-02 07:52:34 följande:
    Förvisso. Men man kan ju ha olika åsikter om hur den gemensamma ekonomin ska användas. Att köpa en platt-tv är ju ett bra exempel. Det är inte jag jätteintresserad av, medan karlsloken vill ha en. Så det hade kunnat funka som utpressning från honom, även om han får betala halva själv!
    d E BARA DET ATT HAN FÅR KÖPA EN LIKSOM.. d E D DU MENAR...
  • Nienna

Min karl tyckte att jag skulle bli skyldig honom sex när han ville i ungefär 8 år framöver om han skulle ta mitt efternamn. Nu räckte det med en omgång i sängen så skrev han på pappren, nu är de inskickade så han kan inte göra så mycket åt det och jag kan sexvägra om jag vill.

• AnnaochHenrik
    Nienna skrev 2008-04-02 08:33:25 följande:
    Min karl tyckte att jag skulle bli skyldig honom sex när han ville i ungefär 8 år framöver om han skulle ta mitt efternamn. Nu räckte det med en omgång i sängen så skrev han på pappren, nu är de inskickade så han kan inte göra så mycket åt det och jag kan sexvägra om jag vill.
    Tack för dagens första gapskratt! Helt rätt!
  • lillasmilla

HIHI! Jag tar hans, men det är mest för att han "är" sitt efternamn, och att jag haft två under hela min uppväxt, och är SÅÅÅÅÅ trött på det. Om vi skulle ha tagit något av mina, skulle det vara som att välja mellan mamma och pappa, och det ville jag inte. Men, då borde jag ju få lite betalt för det? =) Hmmm... Jo, han har lovat mig en bebis, så jag kanske får vara nöjd... =)

• Yllo
    *ASG* Klockrent!! Han borde ha haft dig att skriva på något papper om att han skulle kunna kräva dig på sex när han vill annars Nu kan du ju sexvägra hur mycket du vill... och han kan inte göra något åt det *fnittrar glatt*
  • Nikajo

hahahaha! Kul tråd! Jag hade inga betänkligheter över att ta hans namn, då mitt nuvarande efternamn är mitt ex namn, och jag givetvis inte vill behålla det när jag gifter om mig!

• paradisfågel
    Bäst hittills! Riktigt bra jobbat! Haha
    Visserligen kommer jag troligen att ta min m2bs namn, men inte utan att han får ge lite tillbaka hehe
  • MyStyle

Hahaha, då kanske han kan köpa mitt efternamn för en fotbollsresa till England

dragonesse skrev 2008-04-02 06:54:08 följande:
    Min m2b säger att han tar mitt namn om vi köper en platt-tv! Så mycket är hans namn värt...
  • Stardusty

I mitt fall var det enkelt att välja, jag heter Lövgren och han Hamilton

Svar på tråden Hans efternamn = Mer diamanter till mig!