• hondafreak

Nån som råkat ut för aprilskämt ?

• Svar på tråden Nån som råkat ut för aprilskämt ?
  • tolonta

Tja "Fake"-ton låter ganska falskt, tycker jag... Men som sagt har jag hört om något liknande från en kollega, vi diskuterade det över lunchen (av någon anledning...) för kanske två veckor sedan....

• MissieA

men kan ni inte hjälpa mig med ett skämt då vill lura min m2b men han är borta över dagen med jobbet..

vad kan luras med över telefon??

• propp

Jag skulle oxå vilja lura min m2b! Men tyvärr är jag så himla dålig på att kunna hålla mig när jag ljuger, så han kommer säkert inte gå på det...

• MissieA

jag med, kan inte ljuga.. börjar skratta på en gång.. Men jag försöker ändååå haha!!

hmm, vad ska man hitta på??

• Paeonia

Ett roligt aprilskämt för några år sedan var i lokaltidningens familjesida där foton på nyblivna familjer visas upp. Där var kanske 7-8 bilder med samma pappa poserande bredvid olika mammor och nyfödda bebisar.

Det var lite kul faktiskt. Alla såg så lyckliga ut på bilderna .

• Humlan66

Jag lurade killen med att grannes katt hade lagt kattungar på balkongen *S*. den brukar krypa över räcket ibland nämligen

• Nessan

Jag har åkt i en sån rondell norr om London. Det är helt galet! Engelsmännen har ju vänstertrafik i vanliga fall, men detta byts mitt inne i rondellen till att bli högertrafik för att sedan återgå till vanlig vänstertrafik igen. Jag är så glad att jag inte körde kan jag ju meddela!

tolonta skrev 2008-04-01 15:46:07 följande:
    Och då menar jag inte att jag läste det i artikeln, utan att min kollega har åkt i en sådan rondell (hennes bror åker igenom den dagligen), med massa smårondeller... Har inte sett någon bild på det, utan bara hört talas om det. Händer förvånansvärt få olyckor tydligen, eftersom alla vet att det är jättekrångligt och är på alerten...
  • Zozo

I lokaltidningen hemma (www.hd.se), stod det att man nu testade halkkörning med alkohol i blodet, men det var ingen fara - ingen fick dricka mer än 2 sexpack starköl!

• lillasmilla

jag messade till min mamma:
    vet inte vad jag ska säga eller göra... vi bråkade hela kvällen igår... blir så lessen. pratade till och med om att blåsa av bröllopet.... kan jag komma till er i helgen, tror att vi behöver vara ifrån varandra ett tag...

fick genast ett svar:
    lilla gumman.... förstår att ni har det jobbigt nu, det är ju så mycket med allt! du ska se att det löser sig. vårt hem är alltid öppet! ringer om en stund. kram mamma

svarade:
    april april! Hihi! vi älskar varandra mest i hela världen och kommer att göra det i all evighet! om jag inte vore säker på det skulle jag aldrig ge mig in i detta. Lag är lycklig!

Mohhhha! Hihi!
    Mamma blev lite sur, tyckte inte alls att det var skoj!

Men jag är lite elakt sinnad, så det tyckte jag! =)
    Huvudsaken borde väl vara att det VAR ett SKÄMT eller?

• BröllopJuli2008
    Paeonia skrev 2008-04-01 16:14:29 följande:
    Ett roligt aprilskämt för några år sedan var i lokaltidningens familjesida där foton på nyblivna familjer visas upp. Där var kanske 7-8 bilder med samma pappa poserande bredvid olika mammor och nyfödda bebisar. Det var lite kul faktiskt. Alla såg så lyckliga ut på bilderna .
    HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!!!!!!! Fy attas va roligt!!
Svar på tråden Nån som råkat ut för aprilskämt ?