• jelikr

HJÄLP med ordvrickningar...

Vi ska skriva lite om varje gäst i festhäftet(som många andra) och har tänkt att det är kul med vad de jobbar med eller nån hobby , så kan det bli ett samtalsämne sen...

För att göra det lite roligare vill vi ha antingen riktiga "andra ord" för yrket Tex : myntsamlare heter ju numismatiker (i finare tal),
    eller påhittade ordvrängningar.

Kan ni hjälpa mig????

Jag skriver yrken jag vill ha svar på här eftersom och så kan ni väl skriva in alla andra oxå som ni kommer på...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-27 12:46
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2813860.html?
    Här är fortsättningstråden....

• Svar på tråden HJÄLP med ordvrickningar...
  • jelikr
    sowa65 skrev 2008-04-17 11:10:19 följande:
    "skitkul!!!" uppdatera vad ni saknar.....
    Ska kolla igenom min lista under dagen....återkommer ikväll eller i morgon så håll korpgluggarna öppna

Du är så snäll som hjälper till
  • Miss Blue

*skratt* jag började med att kopiera tipsen till ett worddokument men sen kom det lista efter lista (obs jag började i trådstarten!)
    Ska nog avvakta TS sammanställning
    Jättebra tråd!!! Blir perfekt till festprogrammet (hoppas alla våra gästers yrken finns med!?!? måste kolla...)

• jelikr

Miss Blue skrev 2008-04-17 13:25:46 följande:

*skratt* jag började med att kopiera tipsen till ett worddokument men sen kom det lista efter lista (obs jag började i trådstarten!) Ska nog avvakta TS sammanställning Jättebra tråd!!! Blir perfekt till festprogrammet (hoppas alla våra gästers yrken finns med!?!? måste kolla...)
    Är rädd för att det inte blir enklare för mig....har heller inte stenkoll på alla för det har blivit så måååånga....
    Fast det är jättekul.
    Tanken var ju från början att man skulle kopiera listan och lägga till sina egna , men det har inte riktigt funkat.
    Ska se när jag har tid och vad jag kan göra...Om ingen frivillig med lite att göra tar på sig jobbet (hoppas!!)
  • Miss Blue

Jag gick igenom gästlistan och jag måste nog erkänna att jag inte exakt vet ALLAS yrken.......hmmm

• jelikr

Miss Blue skrev 2008-04-17 13:31:26 följande:

Jag gick igenom gästlistan och jag måste nog erkänna att jag inte exakt vet ALLAS yrken.......hmmm
    Inte jag heller men man kan alltid ringa runt och luska lite bland släkten , alltid nån som vet
  • Miss Blue

Precis! Ska höra efter lite med M2B oxå han har bättre pejl på sina kompisars yrken än vad jag har!?!?

• f1bride

Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men vad säger man om en

ELEKTRIKER?

Förutom att de tar hutlöst med betalt för lite göra mellan fikarasterna

• jelikr
    f1bride skrev 2008-04-17 13:39:51 följande:
    Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men vad säger man om en ELEKTRIKER? Förutom att de tar hutlöst med betalt för lite göra mellan fikarasterna
    Finns tidigare , tror det var Har ett spännande yrke (alltså ampere=spänning)
    Annars kanske Är inte strömlös...skulle funka
  • f1bride

Hehe vilka tips Att han har ett spännande jobb får han höra ofta Alla elektriker drar den jämt ..

Funderar på någonting med Watt.. Typ en som är dålig på engelska och menar "What"?? Hur får man ihop det?

Svar på tråden HJÄLP med ordvrickningar...