• jelikr

    HJÄLP med ordvrickningar...

    Vi ska skriva lite om varje gäst i festhäftet(som många andra) och har tänkt att det är kul med vad de jobbar med eller nån hobby , så kan det bli ett samtalsämne sen...

    För att göra det lite roligare vill vi ha antingen riktiga "andra ord" för yrket Tex : myntsamlare heter ju numismatiker (i finare tal),
    eller påhittade ordvrängningar.

    Kan ni hjälpa mig????

    Jag skriver yrken jag vill ha svar på här eftersom och så kan ni väl skriva in alla andra oxå som ni kommer på...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-27 12:46
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2813860.html?
    Här är fortsättningstråden....

  • Svar på tråden HJÄLP med ordvrickningar...
  • JohanoCissi

    tack så supermycket.....har ännu fler men tänkte vi kunde ta dem en annan dag
    tacktack


    Nessan skrev 2008-04-03 22:04:17 följande:
    militär-pekar med hela handen, disciplinerad, officerwannabe, sverigeförsvararegolvläggare-golvad, låter andra trampa på sitt dagsverke/levnadsbrödpizzabagare-italiensk smörgåsmästarekock-kulinariskt skolad personfiskförsäljare på ett rökeri-torskar på rökning, hajar säljvolvoarbetare (2 st)-jag rullar, för sverige framåt, mäklare och dess assistent-hemkär, har tillgodosett husbehovet, lägger citroner i andras hem (min lilla fördom om mäklare, fram med citroner inför varje visning! )scania-arbetare (2 st)-?bygger garageportar- dörrskapare, bilhusdörrsbyggmästare
  • Thailand 08
    Fenixx skrev 2008-04-03 22:05:22 följande:
    ingen som kommer på något till en rörmokare?
    Spolar kröken
  • Lövings

    Fy fasen va bra ni är. Fattar inte, har abslout ingen sådan fantasi.
    Så om ni vill får ni gärna hjälpa mig lite också=)

    Tar upp några som redan har tagits, om ni kommer på några flera förslag på dom=)

    Kallskänka-
    Städerska-
    Lärare-
    Säljer gardiner-
    Älskar bingo-
    Skolmat tant-
    Kör truck-
    Jobbar på Satoil-
    Jobbar på Åhlens-
    Hund älskare-
    Moped tokig-
    Har mycket tatueringar-
    Undersköterska-

    Tack!!!!

  • GladaEmma

    Städerska-dammjägare
    Säljer gardiner-solskyddssäljare
    Älskar bingo-jagar Bertil Ivar Niklas Gustav Olof(sson)
    Kör truck-rattar runt gods
    Har mycket tatueringar-färgglad

  • Nessan

    Bamba - det ordet hörde jag inte förrän jag började plugga på universitetet och blev kompis med en kursare som var från Gbg. Hade aldrig hört det förr och hade ingen aning om va det betydde. (Behöver jag tillägga att jag är östkustbo? )


    nennesjuttioåtta skrev 2008-04-04 14:29:10 följande:
    Skolmat tant- Bamba-mamma
Svar på tråden HJÄLP med ordvrickningar...