• Sommargrönt

Porr?

Nu går jag verkligen in på privata detaljer. Men känner mig helt knäckt så jag vet inte riktigt var jag ska vända mig.

Vi bestämde att vi skulle gifta oss för en månad sen och inbjudningarna har gått ut och allt. Vi har varit tillsammans i sex år så jag trodde verkligen att vi kände varandra. De senaste åren har vi väl kanske inte haft det så händelserikt på sexfronten. Jag har alltid tänkt att det är för att jag har lite svårt för intimitet och att lita på människor...Men jag har undrat varför min m2b aldrig tagit initiativ eller verkat särskilt intresserad. Saken har verkligen fått mig att känna mig nere och orolig och det vet han om. Han har alltid sagt att det är för att vi, och särskilt han, är så trötta.

Han har även alltid, utan att vi har pratat om det eller jag har frågat, talat om att han inte tänder på sex på tv eller porr. Han är en sån där person som hävdar att sex inte bara är sex för honom, det är viktigt vem man delar det med. Och han kommer från en väldigt kristen bakgrund, så jag har alltid trott honom, dum som jag är.

Igår när jag kom hem och satte mig vid datorn så var alla sparade internetadresser borta. Han hade tagit bort alla temporary files så man inte kunde se var på internet han varit. Jag trodde han hade sökt efter en överraskning till mig. När jag frågade om det så drog han först en lögn om att han hört på jobbet att datorn blev seg. Jag pressade honom lite för jag ville höra om min överraskning. Då berättade han att han surfat porr.

Jag känner mig helt chockad. Nu har det kommit fram att han brukar göra det, kanske inte på porr i vanliga fall, men lättklädda tjejer. Och han gör precis vad man kan tänka sig att killar gör samtidigt...Och han brukar göra det när jag är hemma. Det är visst inte så ofta, men jag känner mig kränkt och bortvald. Vi har ju nästan aldrig sex! Framför allt så undrar jag vem jag gifter mig med. Jag trodde vi kände varandra och nu känns han som en total främling. Framför allt är jag ledsen för att han ljugit, utan att jag ens frågat, och sagt att han tycker porr är äckligt och fel. Hur ska jag kunna lita på honom?

Gör alla killar så här? Överdriver jag? Jag känner mig så ledsen och chockad. Min första reaktion är att göra slut och ställa in bröllopet. Men jag kanske bara är naiv?

• Svar på tråden Porr?
  • emeliek45

Det finns män som älskar kvinnor med lite former, som inte vill ha blonda smala storbröstade tjejer....

Som bara vill ha passion, och det sitter inte i utseendet!

• bara jag

Jag menade: Han tittar nog inte på porr för de är villiga, utan något annat...blev fel!

• Sommargrönt

Jag tror att ni får fel bild nu. Jag är ingen tjej som inte brukar prata sex. Vi brukar prata mycket om det. Jag har frågat varför vi inte har sex (det har varit så läääänge). Jag har sagt varför jag ofta inte vill (för att han när han vill är pang på och jag fungerar inte så). Men det blir ingen skillnad. Det är därför jag är så ledsen. Jag har inte begärt att han ska deklarera nåt vi middagsbordet. Han får väl ha sitt privatliv. Men då behöver han inte göra det på min dator så jag undrar vad som hänt med alla internetfiler. Då slutar det vara privat. Och när vi har problem med vårt sexliv så borde han väl nämna nåt sånt? Vi kanske hade kunnat få det bättre om han berättat att han tänt på porr eller erotik. Vi kanske hade kunnat titta tillsammans? Och framför allt. Han har fått mig att känna mig dum om det varit sex på tv när han deklarerat att han minsann inte tänder på sånt utan är "djupare" än så. Där har jag suttit och fått skämmas för att jag tyckt att det varit tändande...

Vi pratade i tre timmar igår och i två timmar idag. Han säger att han tänder på smala tjejer med stora bröst. Att han sätter sig vid datorn för att tjejerna där är villiga. Det är inget jag hittar på eller tolkar in.

• Samos07

Fy tusan! Jag känner verkligen med dig Jag tycker inte att du överdriver. Förstår att du måste känna dig chockad och behöver tid att smälta det här. En del tjejjer tycker säkert att det här inte är ngt man behöver bli ledsen eller oroad över. Men jag känner som du... Om min blivande skulle kolla porr skulle det i mitt huvud kunna innebära att han hellre vill vara med tjejen/ tjejjerna i filmen. Och jag vet att detta inte är sant och grundar sig i väldigt dålig självkänsla, men det är den spontana känslan jag får efter att tidigare i mitt liv (som de flesta andra) träffat asholes och blivit bedragen.

Det svåra är väl vad som ska hända härnäst. Om du fram till igår ansett att ni trots allt har ett bra förhållande med respekt, kärlek och humor tycker jag nog att det kan vara lite förhastat att göra slut. Egentligen har han ju iaf inte varit otrogen. Det här hamnar ju i ngn slags gråzon som jag nog tror att ni kan arbeta er igenom om ni båda bara vill. Jag tror att det är viktigt att ni får mkt tid att prata om det här. Du behöver nog få älta det här ett tag och han måste visa förståelse för att du är ledsen och sårad.

Sen behöver vi tjejjer nog jobba med vår syn på att våra killar kollar porr. Jag VET att min blivande har kollat porr innan vi träffades och jag tror nog egentligen att han inte slutat med det nu, men jag är "lyckligt" ovetande (än så länge). Han har nog ganska klart för sig att jag skulle bli väldigt sårad. Jag försöker verkligen jobba med mina egna tankar och försöker få in att faktumet att killar/ min kille kollar porr inte har ett dugg med mig att göra. Det behöver inte betyda att han finner mig mindre attraktiv, att han älskar mig mindre eller hellre vill vara med henne i filmen. Men det är klart.. det är lättare sagt än gjort

Hoppas verkligen att ni lyckas jobba er igenom det här och att du så småningom känner att du kan lita på honom igen!
    Kraam

• Mizty

Förstår att du känner dig sviken när han så uppenbart har ljugit för dig!! Lögner är aldrig bra för ett förhållande. Jag tycker inte du överdriver, man blir ju kränkt av alla typer av lögner...

Men jag kan bara prata utifrån mig själv. Min sambo "porrsurfar" ibland, men till skillnad från din så har han alltid varit öppen med det. Detta är inget som stör mig, det har inte med vårt sexliv att göra. Jag anser att man har rätt till sin egen sexualitet oxå. Men det får inte gå till överdrift eller vara någon sexchatt, får då skulle jag bli förbannad!

Det enda jag kan råda dig till är att prata ut med din sambo om hur du känner & vart du står & lyssna på honom & hans förklaringar. Det kan ju vara så att han skäms för att han vet vart du står. Sedan om du kan förlåta eller ej är det bara du som kan avgöra!!

Önskar dig all lycka & hoppas detta är något ni kan reda ut!
    Kramizar på dig!

• bara jag
    Sommargrönt skrev 2008-03-30 13:49:36 följande:
    Jag tror att ni får fel bild nu. Jag är ingen tjej som inte brukar prata sex. Vi brukar prata mycket om det. Jag har frågat varför vi inte har sex (det har varit så läääänge). Jag har sagt varför jag ofta inte vill (för att han när han vill är pang på och jag fungerar inte så). Men det blir ingen skillnad. Det är därför jag är så ledsen. Jag har inte begärt att han ska deklarera nåt vi middagsbordet. Han får väl ha sitt privatliv. Men då behöver han inte göra det på min dator så jag undrar vad som hänt med alla internetfiler. Då slutar det vara privat. Och när vi har problem med vårt sexliv så borde han väl nämna nåt sånt? Vi kanske hade kunnat få det bättre om han berättat att han tänt på porr eller erotik. Vi kanske hade kunnat titta tillsammans? Och framför allt. Han har fått mig att känna mig dum om det varit sex på tv när han deklarerat att han minsann inte tänder på sånt utan är "djupare" än så. Där har jag suttit och fått skämmas för att jag tyckt att det varit tändande...Vi pratade i tre timmar igår och i två timmar idag. Han säger att han tänder på smala tjejer med stora bröst. Att han sätter sig vid datorn för att tjejerna där är villiga. Det är inget jag hittar på eller tolkar in.
    Jag trodde heller inte att du inte brukar prata sex...bara så du vet. Jag missförstod det här med "villiga" tjejer och trodde att du trodde att det var därför. När du nu skriver att han tänder på smala tjejer med stora bröst; sa han det för att han inte ville ljuga för dig igen så på så vis är det "positivt". Vad som är negativt är att han med detta har kränkt och sårat dig oerhört mycket och att detta har påverkat ditt självförtroende. Ville bara klargöra detta
  • Mizty

Oj då det han visst komma många inlägg innan jag fick kalrt mitt

Ja nu blir det ju en lite annan infallsvinkel. Det är ju väldigt konstigt att han inte vill ta tag i det problem som ni har!! Precis som du säger så kanske det hade fungerat om ni gjorde det tillsammans. Vårt sexliv har oxå varit lite sisådär det sista. Vi har en son på 2 år & vi bor i en tvåa så privatlivet är inte det största.

I fredags pratade jag & en kompis & hon berättade att dom brukar ta in på hotell ibland över en natt bara för att få vara själva & bara ha varandra. Det hjälper dom väldigt mycket. Så nu ska jag boka en hotellnatt & överraska sambon!! Förhoppningsvis hjälper det oss att hitta tillbaka till det sexuella samlivet oxå! Trots allt så är sexlivet en stor del i ett förhållande & man måste få närhet & ömhet.

Ja, vad vill jag säga... Jag hoppas innerligt att du kan få din sambo att förstå hur sårad du är & att han blir villig till att vilja lösa era problem!!

• misstrixie

Sommargrönt,

Jag tycker det verkar som om din m2b har en moralisk konflikt med sig själv angående detta. Kanske har han känt sig helt ärlig när han lagt fram sina åsikter för dig, därför att en del av honom verkligen känner så. Medan en annan del av honom, som han har svårt att acceptera hos sig själv, tycker att det är lite tilltalande och har svårt att låta bli. Så på ett sätt tror jag verkligen inte han har menat att ljuga för dig, utan att det kanske har blivit en ond cirkel som han inte har vågat ta sig ur genom att vara ärlig?

Och den här fantasin om "smala tjejer med stora bröst som alltid är villiga..." Ja, vad ska man säga. Jag förstår att du känner dig ledsen och att din självkänsla har fått sig en törn av det här. Jag skulle gissa att han har flytt in i den här världen för att det av något skäl varit för jobbigt för honom att ta tag i era problem i sexlivet. Det kräver ju känslomässigt engagemang som han kanske inte har orkat uppbåda, utan han har lockats det själlösa och overkliga i porren. Där är ju allt enkelt. Det kräver inget av honom, det finns alltid där och det är på låtsas, som en ofarlig karikatyr på riktigt sex. Och det hade väl varit en sak om ni hade ett tillfredsställande sexliv som båda var glada och nöjda med. Men nu är det nog dags för honom att göra en ansträgning för er relations skull.

Du behöver inte tävla med de där tjejerna. Enda anledningen till att de tilltalar honom och andra män är att de är _konstruerade__ att göra det, in i minsta detalj så är de tränade, fixade, opererade, stylade och ljussatta och regisserade för att se ut som något slags levande ständigt k*ta dockor som liksom aldrig skulle funka i verkligheten. Ska inte ta upp mina personliga åsikter om hela fenomenet här men jag blir så ledsen att du ska behöva känna dig det allra minsta osäker på grund av detta. Du är en riktig, levande, varm, intelligent och känslofull kvinna som inte går efter något taskigt skrivet manus. Det går liksom inte ens att jämföra, så gör inte det. Var stolt över dig själv och den du är.

Det absolut viktigaste är nog att ni går till botten med det här nu, inte bara om hans porrsurfande utan ert sexliv och er relation som helhet, så att ni kan komma fram till varför det har blivit så här och vad ni kan göra åt det.

Många kramar!

• johansdotter

nu plankar jag helt fräckt!
    "I fredags pratade jag & en kompis & hon berättade att dom brukar ta in på hotell ibland över en natt bara för att få vara själva & bara ha varandra. Det hjälper dom väldigt mycket. Så nu ska jag boka en hotellnatt & överraska sambon!! Förhoppningsvis hjälper det oss att hitta tillbaka till det sexuella samlivet oxå! Trots allt så är sexlivet en stor del i ett förhållande & man måste få närhet & ömhet. "

DET kan jag varmt rekommendera!
    Blir annars lätt att man "fastnar" i vardagen.
    Helt perfekt att bara komma bort och kanske drika lite champagne på rummet och bara mysa med varandra.
    Man behöver lite privat "vuxentid" utan tvätt, ungar, mat och jobb!

Just själva grejen att man inte är hemma gör bara det mycket, men sen kan man juh köpa något nytt sexigt till sig själv....åt honom... Det sätter juh stämningen lite för er båda och kan kanske starta upp det hela för er.

• johansdotter

...kommentaren om att dom är smala och villiga...löjligt...(ursäkta) alla kan vara villiga ni behöver bara hitta tillbaka gnistan...har ni testat rollspel, överaska honom en kväll när han kommer hem med ny sexig outfit, testa en vecka då ni måste ta varje tillfälle att "reta" varandra sexuellt (kyssar,smek,kåta sms,massage) men med regeln att ni INTE får gå hela vägen förrän v är slut?

Sommargrönt skrev 2008-03-30 13:49:36 följande:
    Jag tror att ni får fel bild nu. Jag är ingen tjej som inte brukar prata sex. Vi brukar prata mycket om det. Jag har frågat varför vi inte har sex (det har varit så läääänge). Jag har sagt varför jag ofta inte vill (för att han när han vill är pang på och jag fungerar inte så). Men det blir ingen skillnad. Det är därför jag är så ledsen. Jag har inte begärt att han ska deklarera nåt vi middagsbordet. Han får väl ha sitt privatliv. Men då behöver han inte göra det på min dator så jag undrar vad som hänt med alla internetfiler. Då slutar det vara privat. Och när vi har problem med vårt sexliv så borde han väl nämna nåt sånt? Vi kanske hade kunnat få det bättre om han berättat att han tänt på porr eller erotik. Vi kanske hade kunnat titta tillsammans? Och framför allt. Han har fått mig att känna mig dum om det varit sex på tv när han deklarerat att han minsann inte tänder på sånt utan är "djupare" än så. Där har jag suttit och fått skämmas för att jag tyckt att det varit tändande...Vi pratade i tre timmar igår och i två timmar idag. Han säger att han tänder på smala tjejer med stora bröst. Att han sätter sig vid datorn för att tjejerna där är villiga. Det är inget jag hittar på eller tolkar in.
Svar på tråden Porr?