• Sommargrönt

Porr?

Nu går jag verkligen in på privata detaljer. Men känner mig helt knäckt så jag vet inte riktigt var jag ska vända mig.

Vi bestämde att vi skulle gifta oss för en månad sen och inbjudningarna har gått ut och allt. Vi har varit tillsammans i sex år så jag trodde verkligen att vi kände varandra. De senaste åren har vi väl kanske inte haft det så händelserikt på sexfronten. Jag har alltid tänkt att det är för att jag har lite svårt för intimitet och att lita på människor...Men jag har undrat varför min m2b aldrig tagit initiativ eller verkat särskilt intresserad. Saken har verkligen fått mig att känna mig nere och orolig och det vet han om. Han har alltid sagt att det är för att vi, och särskilt han, är så trötta.

Han har även alltid, utan att vi har pratat om det eller jag har frågat, talat om att han inte tänder på sex på tv eller porr. Han är en sån där person som hävdar att sex inte bara är sex för honom, det är viktigt vem man delar det med. Och han kommer från en väldigt kristen bakgrund, så jag har alltid trott honom, dum som jag är.

Igår när jag kom hem och satte mig vid datorn så var alla sparade internetadresser borta. Han hade tagit bort alla temporary files så man inte kunde se var på internet han varit. Jag trodde han hade sökt efter en överraskning till mig. När jag frågade om det så drog han först en lögn om att han hört på jobbet att datorn blev seg. Jag pressade honom lite för jag ville höra om min överraskning. Då berättade han att han surfat porr.

Jag känner mig helt chockad. Nu har det kommit fram att han brukar göra det, kanske inte på porr i vanliga fall, men lättklädda tjejer. Och han gör precis vad man kan tänka sig att killar gör samtidigt...Och han brukar göra det när jag är hemma. Det är visst inte så ofta, men jag känner mig kränkt och bortvald. Vi har ju nästan aldrig sex! Framför allt så undrar jag vem jag gifter mig med. Jag trodde vi kände varandra och nu känns han som en total främling. Framför allt är jag ledsen för att han ljugit, utan att jag ens frågat, och sagt att han tycker porr är äckligt och fel. Hur ska jag kunna lita på honom?

Gör alla killar så här? Överdriver jag? Jag känner mig så ledsen och chockad. Min första reaktion är att göra slut och ställa in bröllopet. Men jag kanske bara är naiv?

• Svar på tråden Porr?
  • Camsan

Vi alla har olika preferenser när det gäller sex och porr. Min inställning är att vill sambon se på porr så får han gärna göra det(gärna med mig). Han är ofta in på sexnovell och läser där och det är jag oxå ibland.

Vi har väl inte heller ett jättehett sexliv och det beror på mig och vill han tillfredställa sig själv så måste han få göra det. Jag vet att han älskar och åtrår mig och känner mig helt trygg i våran relation. Man kan inte styra över en annan människans känslor och lust.

Tror du inte att det är så att din sambon inte vågat säga och stå för det han gör? Kanske har med hans bakgrund att göra?

• bara jag

Usch vad hemskt för dig! Det värsta är väl inte att han har surfat porr, utan att han har undanhållt det för dig. Men samtidigt så tror jag inte man säger detta högt. typ ":....ja älskling, jag ska diska...ska bara kolla lite på porrsidorna.." Ja, du förstår vad jag enar. Jag hade också känt mig kränkt, men jag tycker inte du ska göra slut med honom för detta. Sätt dig ner och prata och säg: "Detta gör du med mig och mitt självförtroende när du tittar på porr...." Han måste förstå på vilket vis han har kränkt dig och att du vill kunna lita på honom igen. (Jag har kollat mkt på Dr Phil och för vidare några av hans råd ;)

Så mitt första råd: Sätt dig ner och prata med honom ansikte mot ansikte och berätta hur han har sårat dig och varför.
    Lycka till! styrkekramar till dig från mig!

• emeliek45

Hmmm....skulle bli väldigt chockad och kränkt om min kille gjorde det utan att berätta det för mig. Vi tittar på porr ibland tillsammans, men jag tycker att det är konstigt om han vill titta utan mig, även om jag tycker att det är okej.

Det konstiga är jue varför han inte vill ha sex med dig, eller är han för feg för att fråga, och berätta vad han själv vill?
    Vi har varit tillsammans i 6 år också, och vi har fortfarande bra sex även om det inte är lika ofta, men för mig är sex jätte viktigt och våran relation blir skör om det dröjt länge sen sist, vet inte om du känner igen dej, men vi blir lättirriterade och så dröjer det ännu längre tid. Då säger vi till varandra att det är dax...låter kanske oromantiskt men det funkar. Jag behöver närhet och kärlek ofta.

Fråga om du får vara med nästa gång, om du vill? Han kanske skulle bli glad att få sällskap?
    Vem vet, ni kanske får en riktig nytändning istället för att glida isär ännu mer.... Lycka till, berätta gärna hur du tänker göra!!

• Sommargrönt

Jo, jag tror att du kanske har rätt i att det har med hans bakgrund att göra. Han pratar hela tiden bara om hur äckligt det är nu. Jag försöker säga att det handlar inte om det. Jag håller med om att man har olika preferenser. Jag säger inte att jag inte kan tända på erotik ibland, även om porr kanske inte är min grej.

Jag känner mig mest ledsen och chockad. Ledsen för att han ljugit helt öppet. Hade jag frågat och han ljugit hade det varit lättare att förstå. Men han har deklarerat det helt fritt. Det känns som att jag inte vet vem han är. Det är det som gör mig så ledsen.

Och sen har jag gått upp i vikt. Blir så ledsen när han aldrig tar i mig, men sitter uppe på nätterna och väljer datorn framför mig...

Framför allt är jag ledsen över att jag fick veta på det sättet. Hade han bara sagt det hade jag nog inte tyckt att det var så illa. Eller att det var nåt jag behövde tänka på. Nu fick jag veta det som en chock. Som en stor lögn. Det känns som att jag aldrig kommer kunna ta i honom igen utan att tänka på vad han brukar göra...

• emeliek45

Det verkar som att du tycker att det är syndigt och inte tvärtom, sex är något härligt och njutbart oavsett hur man gör det eller vad som tänder en. Det är upp till var och en. Oavsett om du har gått upp ett par kilo så ska han tycka att du är det finaste och sexigaste som finns i hela världen, annars skulle jag göra slut, inte för att han tittade på porr, utan för att han inte ville göra det med mig!

• Sommargrönt

Jag tycker inte porr är syndigt. Jag tycker verkligen inte det.

Jag är ledsen för att han dolt det för mig. För att han valt det istället för mig. Hade vi haft sex ofta hade jag inte brytt mig lika mycket. Men det händer max en gång i månaden.

Jag är bara så ledsen för lögnerna. Och sen är det känsligt med sex och med kroppen när man gått upp i vikt...det är inte då man vill höra att han tänder på smalare tjejer med stora bröst. Att han går till datorn för att där är tjejerna "villiga"...

• emeliek45

En gång i mån, hur länge har det varit så?

• emeliek45

Ooh...sommargrönt...du ska gifta dig med någon som du känner närhet, tillit och förtroende. Hur tror du att det kommer att vara efter några år som gifta? Kan du tänka dig att välja bort den närheten?

• Camsan

Du har all rätt att känna som du gör och jag tycker att du skall prata med honom. Men tänk dig själv att han skulle deklarera vid middagsbordet att han brukar porrsurfa och tillfredställa sig själv. Det är nog ingen lätt situation för honom att vara ärlig och berätta som det var när han tidigare sagt att det var äckligt osv.

Förklara för honom att du känner dig ledsen och att du önskat att han var ärlig mot dig. Fråga varför han inte berättat något tidigare. Fast å andra sidan börjar jag tänka nu att man har ju faktiskt rätt till ett privatliv även om man lever ihop med någon.

Men iaf åter till samtalet så förklara för honom att du känner dig sårad över att han väljer att inte ta på dig och hur det påverkar dig. Att du har dålig självkänsla över att du gått upp i vikt osv.

• bara jag
    Sommargrönt skrev 2008-03-30 13:38:59 följande:
    Jag tycker inte porr är syndigt. Jag tycker verkligen inte det.Jag är ledsen för att han dolt det för mig. För att han valt det istället för mig. Hade vi haft sex ofta hade jag inte brytt mig lika mycket. Men det händer max en gång i månaden.Jag är bara så ledsen för lögnerna. Och sen är det känsligt med sex och med kroppen när man gått upp i vikt...det är inte då man vill höra att han tänder på smalare tjejer med stora bröst. Att han går till datorn för att där är tjejerna "villiga"...
    Antagligen så känner han tittar på porr för de är villiga-därför tycker jag du ska prata med honom innan du ältar i sönder detta och får en massa bilder i huvudet!
Svar på tråden Porr?