• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:28:13 följande:

Anettan73jag får ju inte veta när de ska ta daniel och han får inte veta när de ska ta mig...våra vänner har ju fått för sig att vi har en PAKT. Är så jä..la löjligt att jag faktiskt blir sjukt irriterad.Man vill väl för f...n inte veta när ens möhippa blir, men man vill gärna kunna planera in när ens sambos svensexa är för då blir man ju ensam m alla vardagsbestyr. Tror inte ens att daniels vänner har en jä..la aning om att jag jobbar många helger så tji får ju dom ifall de dyker upp en dag när daniel är ensamma m barnen.så jä..la respektlöst att inte tala om för den respektive just när man har det som vi har det. Usch eldar upp mig här nu känner jag...
    Den möhippan jag var på i april så blev båda tagna samma dag. Vi fixade med barnvakter o hundvakter mm mm
    Hon visste hans men han visste inte hennes så när vi hade uppslutningen på kvällen såg han ut som ett stort frågetecken och frågade helt stirrigt var hon hade gjort av barn o hund...

Så du ska se tärnor mm har mer koll än vad man tror... Ja inte hennes tärnor då utan det var deras toastmadame o toastmaster som fixade det..
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:29:24 följande:

Mmm det låter skitfånigt men jag tycker verkligen att det låter ÄNNU mer korkat på skånska.Man ska ju lixom tala HÖGT och tydligt så alla hör o så m lite eftertryck och ett långt A på ett skånskt JA blir apfult!

Bara när du förklarar det... Du får det till att låta som om du ska ha en malodi bakom
  • Anja 19 juli 2008

ja men alltså JAG vet att mina toastmistresses har koll och jag vet att de har fixat barnvakt eftersom daniel jobbar alla helger då jag inte jobbar.

Men jag vet faktiskt for a fact att daniels polare inte har en susning. Min ena toastmistress hade sagt t daniels bästa polare att vi har ordnat allt inför Anjas möhippa så ni får ju tänka på att ordna allt inför Daniels svensexa.

Jag vet oxå att min ena toastmistress är HELT EMOT att man sammanför svensexa och möhippa, det har vi talat om förr. Så det vet jag att de absolut inte kommer göra. Mina tjejkompisar har ingen aning om när daniels vänner kommer att ta honom.

• Anja 19 juli 2008

Anettan

det ÄR ju just det. För att det ska låta ok måste man lägga melodi bakom, alltså sjunka på A:et. JA--a lixom...

Annars låter det såååå fult.

• Hedebris

björn var nojjig med kyssen igår...

vi fick testa typ 20 olika framför spegeln... det resulterade i många skratt.

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:34:42 följande:

ja men alltså JAG vet att mina toastmistresses har koll och jag vet att de har fixat barnvakt eftersom daniel jobbar alla helger då jag inte jobbar.Men jag vet faktiskt for a fact att daniels polare inte har en susning. Min ena toastmistress hade sagt t daniels bästa polare att vi har ordnat allt inför Anjas möhippa så ni får ju tänka på att ordna allt inför Daniels svensexa.Jag vet oxå att min ena toastmistress är HELT EMOT att man sammanför svensexa och möhippa, det har vi talat om förr. Så det vet jag att de absolut inte kommer göra. Mina tjejkompisar har ingen aning om när daniels vänner kommer att ta honom.
    Tror du

D e ju en smaksak. Vi förde ihop dom iom de skulle sova på hotell inne i Malmö och för att för en gångsskull kunna få tillbringa en natt själv med frukost på sängen mm mm mm
  • Anja 19 juli 2008

Hihi jag har redan sagt till min toastmistress att jag vill sova hos henne så att jag ska få sovmorgon på morgonen. Sen om de har planerat att vi alla ska sova någonstans vet jag inte... Det hade jag däremot tyckt var SKITMYSIGT.

DAniel sover jag med varje natt. Jag skulle vilja sova med alla mina vänner och vakna med dem och äta tjejfrukost. Det är faktiskt min drömhippa...

så jag hoppas jättemycket att vi alla ska vara tillsammans ett helt dygn. Vet dock att det kostar pengar så jag vågar inte hoppas på det alla har det inte så fett...

men jag skiter totalt i aktiviteter lixom... vill bara att det ska kännas utformat KRING MIG med frågor, personliga grejor, små fyndiga saker lixom och att VI TJEJER ska vara tillsammans så länge som möjligt

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

hehe

Vad roliga ni är...

Måste säga det till Daniel, att vi måste öva på kyssen. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte han kommer KYSSA mig inför alla, utan det kommer bli en sån där längre, lite mer eftertrycklig puss. Inga tungor alltså.

Han tycker sånt är jobbigt inför folk

• Anja 19 juli 2008

a wife to be

vad roligt med så få som osa:t nej...

här har vi 12 som osa:t nej och 13 som fortfarande INTE osa:t. Jä..ligt dåligt m andra ord.

• Anja 19 juli 2008

Anettan

nej jag VET faktiskt det... Även där en säkerhetsåtgärd. Min väninna ville inte berätta för daniels kompis av rädsla att han ska berätta för daniel (som i sin tur skulle berätta för mig)och då ville inte daniels kompis berätta för henne (de har inte bestämt datum ännu dessutom)

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4