• Lena80

Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?

Jagfunderar på att ha en lite större röd rubin formad som ett hjärta i min ring . Tycker ni det ser ut som en vigselring då . Jag har fått för mig att det kommer att se lustigt ut eftersom jag vill ha den lite större + några små diamanter vid sidan om. Vad tror ni den kommer kanske se ut som en leksaks ring ? Har ni nån bild på något liknande ? lite osäker ....

• Svar på tråden Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?
  • Lena80

Tack för alla svar . Flyttar upp så vi får se om det finns fler som vill tycka till eller ge råd .

• Anonym

Kanske ser den lite plastig ut med färgad sten?? Vet inte riktigt , jag har ju inte sett någon .

• Lena80

Nu blir jag verkligen osäker ?! Snälla fler som kan tycka till?

• She

Jag skall har en ring med rödarubiner i,,, plus 2 diamanter brevid

• Lena80

Hej she! Du vet ingen bild på en ring med stor färgad sten eller på den ringen du ska ha?

• She

I smyckas kollektion finns en men där är diamanter, där lägger jag rubiner,,,

• Fiddeli

Hej,
    min vigselring är i rött guld, 5mm bred, med en enda blåklintsblå hjärtslipad safir på 0,97 carat. Eftersom ringen är ganska tjock så har ungefär halva safiren kunnat sänkas ner i ringen och den delen som sticker upp är sk. sarginfattad. Så trots att stenen är ganska stor är det ingen risk att man fastnar med den överallt.
    Jag tycker absolut att du ska välja en färgad sten om du känner att det är "du"!
    Jag blir bara mer och mer övertygad att jag valt rätt.

• Lena80

Fiddeli !
    Det låter underbart , du skulle möjligtvis inte ha en bild??

• teedler

Ga in o kolla pa denna websajten:

www.cooldiamonds.com

Klicka pa "click here to enter shop"

Klicka sedan langst nere i vanstra hornet dar det star "special sale this week"

Den ringen ar sot! Enkel o fin!
    Min ring ar likadan fast vit guld o vanlig klar diamant. Jag ar helnojd!!

• Fiddeli

Hej Lena!
    Jag skulle så väldigt gärna vilja visa min ring för dig, jag tror nog att du hade tyckt om den!
    Tyvärr kan jag inte visa dig någon bild på den eftersom den är tillverkad bara i ett ex.
    Jag kanske kan ta en bild själv, isåfall får jag återkomma.
    Lycka till med ring-letandet. Det kan tyckas omöjligt ibland att veta vad man vill ha men jag kan lova dig att du vet att det är rätt när du helt plötsligt hittar _din_ ring! Och egentligen är det ju ett ganska angenämt bekymmer!
    Kramar.

• snart gift

ok, då är det väl min tur att säga mitt.

Jag har varit inne på att ha delvis rödstenad ring till vigseln länge. Jag älskar rött, har mycket röda kläder och skulle nog aldrig tröttna, men, jag har i alla fall valt en enklare och framför allt billigare ring. (Den röda gock på c:a 7000, den jag har valt nu på 2500) Mina men bestod av:

- En så dyr ring vill jag inte bära jämt, på jobbet där det är lite slit och släng eller när man sportar tex.

- Jag vill hellre ha en sådan ring (Den dyra alltså) "vid sida om", så jag kan ha på mig den vid speciella tillfällen. Att jag med gott samvete kan ha den av. Ska önska mig den vid något jubileum eller så.

- Jag vill inte att ringen ska se helt felplacerad ut när jag går och handlar i t-shirt.

Jag skulle ångrat mig om jag tagit den röda, nu när jag vet vad jag kommer att bära resten av mitt liv.
    Den är enkel och smälter in mycket bättre. Och om man bär sin allra dyraste och finaste ring jämt, vad ska man då ta på för att vara extra fin?

Mitt råd är att ha färgat och större som ring man kan välja att ha på eller av, och som vigselring en enklare som passar ALLA tillfällen!'

Förlåt om jag förstör dina planer, men nu vet du hur jag ser på saken.

/ Elin

• Lena80

Det är ok att skriva vad man tycker , det förstör inte för mig , vill höra allas åsikt . Tack för inlägget elin!

• Lena80

Skulle någon mer vilja hjälpa mig , snälla en bild hade varit toppen !!

• Lill Anna  8/7-03

Kan du få tag i Amelia Brud och bröllop från år 2002 så finns en sådan ring som du tänker på (tror jag) fast den har ett safirhjärta..
    Den kommer från Kenneth Magnell. Han är guldsmed i Sthlm..

• Peters Ina

Jag har aldrig sett en ring med hjärtformad rubin däremot en med safir som finns i Amelia brud. Det finns däremot många ringar med hjärtformade diamanter, kan du inte bara föreställa dig ringen med rubin istället för diamant? Ta en bild med en ring med hjärtformad diamant och måla försiktigt med en röd lite trasperent färg, kanske kan du då få en känsla av hur ringen kommer att se ut? Kanske ett dåligt tips men alla sätt är bra utom de dåliga...

• Hestia

www.overstock.com/cgi-bin/d2.cgi&PROD_ID=157155&cid=19492&fp=F

www.ice.com/customer/product_detail.jsp&sourceID=bizrat_51

shopbrandsmall.com/0125-bm20923-14k.html&PID=177778&SID=105255360295113587

Vet inte alls om det var sådana här du menade. Jag tycker faktiskt de ser lite leksaksringiga ut, men jag har ju inte sett dem i verkligenheten. Försök knappa in +ruby +heart +diamonds +ring i en sökmotor så får du upp en massa länkar!

Svar på tråden Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?