ok, då är det väl min tur att säga mitt.
Jag har varit inne på att ha delvis rödstenad ring till vigseln länge. Jag älskar rött, har mycket röda kläder och skulle nog aldrig tröttna, men, jag har i alla fall valt en enklare och framför allt billigare ring. (Den röda gock på c:a 7000, den jag har valt nu på 2500) Mina men bestod av:
- En så dyr ring vill jag inte bära jämt, på jobbet där det är lite slit och släng eller när man sportar tex.
- Jag vill hellre ha en sådan ring (Den dyra alltså) "vid sida om", så jag kan ha på mig den vid speciella tillfällen. Att jag med gott samvete kan ha den av. Ska önska mig den vid något jubileum eller så.
- Jag vill inte att ringen ska se helt felplacerad ut när jag går och handlar i t-shirt.
Jag skulle ångrat mig om jag tagit den röda, nu när jag vet vad jag kommer att bära resten av mitt liv.
Den är enkel och smälter in mycket bättre. Och om man bär sin allra dyraste och finaste ring jämt, vad ska man då ta på för att vara extra fin?
Mitt råd är att ha färgat och större som ring man kan välja att ha på eller av, och som vigselring en enklare som passar ALLA tillfällen!'
Förlåt om jag förstör dina planer, men nu vet du hur jag ser på saken.
/ Elin