• Lena80

Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?

Jagfunderar på att ha en lite större röd rubin formad som ett hjärta i min ring . Tycker ni det ser ut som en vigselring då . Jag har fått för mig att det kommer att se lustigt ut eftersom jag vill ha den lite större + några små diamanter vid sidan om. Vad tror ni den kommer kanske se ut som en leksaks ring ? Har ni nån bild på något liknande ? lite osäker ....

• Svar på tråden Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?
  • Sydneybruden

Det later jattevackert!

Med akta stenar i ar det ju ingen risk att den ser 'billig' ut, det tror jag absolut inte att du behover oroa dig for! Sen sitter den ju dar en vigselring ska sitta, da framgar det ju av sammanhanget vad den ar...

Tycker sjalv att det ar roligt att se vigselringar dar brudens/ brudgummens personlighet fatt spela in, istallet for en vanlig trakig massproducerad ring. Gor som det kanns ratt for dig, det blir nog bra!

• Joka

Jag tycker också att du ska göra som du vill och bry dig inte om vad andra ska tycka.
    Min förlovnings ring är i röttguld en alliansring med 5 st stora brilljanter. Vigselringen blev en stor enstensring i röttguld men infattningen runt den stora briljanten är i vittguld. Min man har två släta ringar, förlovningsringen i röttguld och vigselringen i vittguld. (Det vita guldet kom igen i min vigselring med infattningen.)
    Traditionellt? Det brydde vi oss inte om, jag ska bära dessa ringar resten av mitt liv därför är det viktigaste att jag och naturligt vis min man tycker om dom.
    Kommentarer har naturligt vis kommit, men det bryr jag mig inte om, vi älskar våra ringar och ångrar inte vårt val.

Lycka till med Ert val.

• Joho

Om du tycker att det är vackert med färgad sten är det vad du skall ha! Tänk bara på att du skall kunna ha ringen på dig. Jag har en ring med en stor akvamarin i (inte min vigselring) och risken är att man stöter i den i massa saker om den sticker ut, och då kan den bli förstörd om stenen är lite mjuk (ingen diamant!)Lycka till!!!

• Anonym

Hej,
    jag fick en ring i morgongåva av min man som i grunden är en ring i rödguld som han ärvt, den är ca 100 år gammal. På den finns en rubin 0,38 infattad i vitt guld. Stenen är slipad hjärtformad. Jättefin! Vet bara inte om det känns rätt att ha en sådan om man är 60-70 år eller så. Man får nog tänka på det också eftersom du vill ha den som vigselring, men det är vackert.Allt är ju en smaksak.Min känns jätte bra i form och storlek och sticker inte ut så mycket så man fastnar överallt.

• f.d. Svart brud

Rubiner är vackra och rött är ju kärlekens färg, därför valde jag att pilla in 2 rubiner i min vigselring bland diamanterna!

• f.d. Svart brud

Här är f.ö. en bild på min ring:

weidt.cjb.net under Bilder, Vigseln (längst ner)

• Fru sept -03

Precis en sån ring ska jag ha. En hjärtslipad rubin med 6 st nedsänkta diamanter, 3 på varje sida. Tror att det blir jättevackert.

• Peters Ina

Hej Fru sept -03!
    Det låter jätte fint, har du någon bild? Ska rubinen vara upphöjd eller nedsänkt i ringen? Funderar själv på en ring med hjärta och strössel vid sidorna.

• Peters Ina

Det blir säkert jätte snyggt. Jag har också något liknande i åtanke men enbart med diamanter i och så ska hjärtat inte vara upphöjt. En annan idé är att ha endast ett hjärta utan stössel och då ska hjärtat vara upphöjt... jag är i valet och kvalet... Men det är en bra idé med rubin...hm

Svar på tråden Jag skulle vilja se en ring med färgad sten ? vad tycker ni?