• jizz

    Augustilistan del 4

    Tillavilla skrev 2008-03-21 20:12:20 följande:
    Förresten, ni som gifter er i augusti när planerar ni skicka ut inbjudningskorten? Tycker ni man ska börja med sk. "save the date"-kort för att upplysa och sen skicka inbjudningskort senare. Det är ju mitt i semestern och jag tycker det är lite väl tidigt att skicka inbjudningar redan nu.
    Håller med bridesilly om det där. Skicka istället inbjudningarna så fort du kan. Vi har inte heller skickat dom men hoppas göra det snart.

    Nu har jag också hittat hit
  • jizz

    Ska till malmö imorgon, någon som vet vart man ska gå om man vill ha tag i krona, underkläder, ringar?

  • jizz
    jennyfer skrev 2008-03-28 08:26:36 följande:
    Nu har vi det svåra valet att välja tre av dessa efterrätter till efterrätssbuffén: Svart och vit chokladmousstårta, lingonparfait, limechokladkaka, hemgjord glassbomb, fläderpannacotta. Uj, uj, vilka svåra val man ställs inför...
    Ska ni ha tårta också? I så fall hade jag tagit något lätt som lingonparfait eller pannacottan....

    Jessica, jag har en nixa. dock begagnad men de nya har ju ett bra pris redan från början... Ska kika in i ditt galleri.
  • jizz

    helen306: Får jag fråga vad namnet ni tänkte ta från början är?
    Blir lite nyfiken nämligen
    Vilken jobbig sits.
    Hur som helst, man kan inte lägga engeri på andras problem (för det är ju svärisarna som har problem med just efternamnsbytet menar jag). Nu vet jag inte vilket namn din sambo har i dagsläget men jag antar att det inte är Bernadott(stavas) eller något annat flashigt MEN det är ju "bara" ett namn. I dagens samhälle kan man inte vara konservativ och trångsynt. Visst, kan vara svårt att ändra ett tankesätt som har rötterna i stenåldern men dom kommer nog tillslut inse att ni får och kommer göra som ni vill. Om nu din sambo inte byter spår helt och hållet.
    Förstår verkligen om detta är jobbigt, tips är att lägga efternamnet på hyllan ett litet tag. Om någon frågar så säg att inget är bestämmt än, att ni fortfarande funderar osv.
    Ta tag i något annat roligt istället som kan få bröllopslust tillbax. Smekmånad, bordsdekoration eller smink och håruppsättningar kanske
    Håller tummarna att sambon står på sig och att svärisarna ger med sig

  • jizz
    helene306 skrev 2008-03-31 14:31:38 följande:
    jizz: Vi hade tänkt ta Löfvendal. Sambon heter Palm, jag Håckerström. Hans är enkelt men lite "tråkigt" mitt är udda och knöligt. Löfvendal går väl att felstava likasom mitt men dubbelnamn är inget att diskutera. Då blir det inget alls.
    Okej, förstår vad du menar nu. Ditt namn läste jag fel 2 gånger innan jag fick till det.
    Förstår varför du skulle vilja ta Löfendal framför Palm, inte för att jag tycker Palm är tråkigt utan för att Löfendal verkar betyda något för dig. Palm tyckte jag för att klargöra (utan att ställa mig på svärisarnas sida ) är ett fint efternamn. Bättre än mitt Gustavsson ialla fall

    Jag har också lite namn funderaingar om någon skulle vilja vara så snäll.

    Sambon heter Blomström och min farmors flicknamn var Strömqvist.
    Tycker ni det går att kombinera eller gör man bäst i att välja ett men tanke på att bägge innehåller "ström"?
    Skulle tyckta att det vore himla roligt att ta hennes namn då min pappa länge velat göra det också. Han skulle garanterat bli jättegald
  • jizz
    RosieS skrev 2008-04-01 12:54:21 följande:
    Hej!Nu kommer en till som planerar för augusti ;)
    Välkommen.

    Miss blue: Vi kommer ha bubblor Sonen fullkommligt älskar såpbubblor så det får det bli Kan nog bli riktigt fina bilder då har jag på känn. Måste hitta några som inte ger fläckar dock. Tips någon?
    Vi kommer ha godis till gästerna. Har inhandlat små "papperspåsar" från panduro som har fint tryck på. Kommer sticka ner till lund och köpa världens bästa choklad dagarna innan bröllopet. Kommer ha det i kyl/svalt och be serveringspersonalen sätta ut det vid borden precis innan vi kommer alt. till kaffet. Vet dock inte hur det blir om man använder sig av cellofanpåsar. Du kanske han ha något godis med papper runt. Typ marianne eller liknande.

    Själva är vi nog 95% klara med gästlistan. Gick igenom listan med m2b och fick ett svalt "det låter väl bra..." så då kör jag på det Vilken entusiasm
    Ska ringa till vår catering (som även tipsade oss om ladan vi kommer ha festen i) och se att allt är okej fortfarande. Dvs att bokningen står kvar och inga andra problem uppstått.
    SEN kan jag påbörja inbjudingarna, ÄNTLIGEN!
  • jizz

    fru augusti 2008: Tusen tack! Ska kolla in det med detsamma!

    helene306: Va skönt! Hur uttalas det? Utalas f:et eller blir det som ett v? V, va? Annars har jag missuppfattat detta
    Det är så lätt att överreagera!

    Nu är jag överlycklig så att det pirrar i hela magen
    Vi har beslutat oss för att köra på ett helt annat alternativ när det gäller lokal och mat.
    Skippar ladan och catering! Vi kommer ta en bygdegård(om den inte är bokad dvs) på samma avstånd och jag kommer göra en hel del mat själv. Kommer ha kall filébuffé. Kyckling, fläskfilé, rostbiff och lax med massa olika grönsallader, potatissallad och pastasallad. Känns absolut mer OSS! Älskar sådan mat och perfektionist som jag är när det gäller sånna saker har jag svårt att lita på andra, så BÄST ATT GÖRA SJÄLV tänkte jag.
    Har jag räknat rätt kommer maten gå på hälften jämfört med catering.
    Måste ringa och boka lokalen samt fixa duktig servering och köks personal. Ska kolla med min förra skola.
    Överlycklig att vi äntligen är på samma sida och överens om hur detta ska gå till!

    Håll tummarna att lokalen är ledig!

  • jizz
    helene306 skrev 2008-04-01 20:03:29 följande:
    jizz: Jag tror att f:et uttalas som ett v. Måste höra med farsgubben. Sambon har iaf uttalat "Löfvendal" ett X antal gånger nu ikväll för att smaka på namnet Har precis deklarerat. Jag får tillbaka en hög som passar bra inför kommande utgifter Har tyvärr inte lärt mig min allergi riktigt än att jag är känsligare än jag tror. Smällde i mig gräddkoleglass från Sia för ett par timmar sen och nu hostar jag så jag nästan kräks och det kliar/kittlar i halsen. Smartot jag som innerst inne är optimist har inte heller hämtat ut all medicin. Måst egöra det inom det snaraste om jag råkar glömma mig igen.*hostar vidare*
    Härligt med skatteåtb.! Vi får inga stora summor precis men hade inte räknat med det ändå. 1500:- alltid något
    Kan kanske att göra med att vi köpt hus.
    Förresten, någon som vet ifall man måste fylla i något speciellt då?
    Hosta lugnt!
  • jizz
    08agusti08 skrev 2008-04-01 22:25:07 följande:
    jag kommer bara få 800 kr
    Jag får 400 lite drygt, inget att hänga i granen med precis. Fast bättre än att betala.

    Jag skrev i 080808-tråden men ingen har svarat på min fråga där så jag testar här inne istället.
    Min förlovningsring är i rött/vitt guld. Vitguld i mitten och två kanter av rött guld. I det vita guldet är det ett mönster också.
    Tänkte först ha en diamantring men fick sen tipset om att ha två släta vitguldringar på varje sida. Hur låter det tycker ni?
    Hur hur gör man med gravyr och framför allt hur gör man i kyrkan? Ska han sätta på mig alla 3 ringarna då? Dagen i-landsproblem
Svar på tråden Augustilistan del 4