• Ars amandi

OT förvirrad mens

satt å fundera lite å blev lite förvirrad så kollar om nån vet bättre än jag..

kan bli lite rörigt men ska skriva så tydligt jag kan...

jag slutade med mina piller i somras och har helatiden haft regelbunden mens efter det den har tillåme passat tiden bättre än när jag åt piller fast rikligare då.
    förra månaden så va mensen TVÅ veckor sen, tog gravtest men det visade negativt å dagen efter kom mensen (typiskt)

men hur funkar det nu? har cirkeln ändrat sig nu å jag ska beräkna nästa mens rätt antal veckor efter förra eller ska cirken vara det samma som tidigareså att det då blir kortare tid mellan mensen denna gång???

brukar även känna av min äl väldigt tydligt men har denna månad inte kännt av den alls...

något förvirrad där

• Svar på tråden OT förvirrad mens
  • busfia

Hmm har aldrig tänkt på det!!!
    Bra fråga hoppas någon vet o svara på din fråga.

• Mrs Mommy

Har du testat efter mensen?
    Det finns ganska många som får som mens första månaden som gravid.

Annars kanske den har ändrat sig och går efter senast mens.
    Kroppen kan vara ett riktigt mysterium ibland

• Ars amandi

snacka me en tjejkompis igår om det å hon blev lika förvirrad som jag

• Ars amandi

nepp inte testat efter mensen tänkte avvakta nån vecka till innan jag gör det om inte annat lär dom väll se det på vårdcentralen? var där i veckan å tog lite allmänna blodprover för ja vart så trött å orklös senaset månaderna

• Mrs Mommy

Trötthet är ett ganska vanligt grav tecken.
    När jag var gravid blev jag toktrött varje dag presis kl14,30
    Kändes presis som när man får lågt socker, men inget kaffe läsk osv hjälpte.
    Ars amandi skrev 2008-03-21 14:14:28 följande:

nepp inte testat efter mensen tänkte avvakta nån vecka till innan jag gör det om inte annat lär dom väll se det på vårdcentralen? var där i veckan å tog lite allmänna blodprover för ja vart så trött å orklös senaset månaderna
  • Ars amandi

fast tröttheten har varat längre tid än jag kan vart gravid fsta när jag tänker på det så va jag extreeemt trött fi nästan en vecka för ett par veckor sen

• Princess Nightingale

Saken ar den att du kan ha varit gravid men att fostret slappt innan du gjorde testet och darfor visade inte det positivt pga brist av "gravidhormon". DU kan ju hunnit att vara gravid i 3-4 veckor. Om du nu var gravid sa kommer mensen att komma 4 veckor efter den du nu hade.

Annars ar det svart att saga. Men min mens rubbas typ 1 gang var tredje ar i ca 3 dagar och da skjuts hela min menscykel upp och jag far en ny mens 27-29 dagar efter. De finns dock de som hade fatt den 3 dagar tidigare...

Jag tror verkligen dock att din mens nu kommer att skjutas upp med minst 1 vecka, troligen 2.

• Ars amandi

jasså

vi försöker ju bli gravida så så hoppas jag inte att det va...

eller försöker å försöker vi kör oskyddat å blir det något så är det välkommet

• helene306

Hur det är med mensen nu för dig har jag ingen aning om men jag tror att den kommer som vanligt innan den hoppade 2 veckor för dig.

Trötthet kan som sagt vara ett tecken. Jag var jättetrött i början och fattade inte varför. Först trodde jag att det var för att jag jobbade natt, men den coman brukade jag komma ur någon gång. Jag kunde somna vid 22, vakna 8, äta frukost för att däcka i soffan några timmar till. Likadan däcka på eftermiddagen. Sen kom dagar jag var överenergisk och jag röjde järnet här hemma och så slog tröttheten till igen....

• Ars amandi

om den ska komma som vanligt så är den redan sen 1 vecka typ

Svar på tråden OT förvirrad mens