• Fejs

Pappa

Hmmm har precis fått nys om att min far också gått o förlovat sig. Han har inte sagt något, får reda på det imorgon kanske. Hon fyller jämt i år så i så fall gifter dig sig väl då också... Fan ta dem i så fall! Förstöra morgondagen o hela året för oss i så fall. De vet att vi ska gifta oss i år o vi är redan förlovade. Skulle inte förvåna mig om det är så att de gifter sig... *upprörd!* Vill fan inte gifta mig samma år som min far!!!

• Svar på tråden Pappa
  • tofflisar

Varva inte upp dig för mycket innan du vet hur det ligger till. Avvakta och prata med honom imorgon. Undvik att gå till attack om du kan.

• Fejs

Ja ska försöka, syrran är lika upprörd hon o hon sa att om han säger att de ska gifta sig så kan iaf inte hon hålla sig...

• Thailand 08

Det är kanske inte säkert att dom tänker gifta sej iår eller ens överhuvudtaget? För många räcker det ju bara med en förlovning...

Hoppas du ändå kan få en glad påsk!

• Brud 08

Förstår inte riktigt problemet med att de kanske ska gifta sig samma år som ni? Bara det inte blir för tätt inpå eftersom jag kan tänka mig att mycket släkt ska på båda bröllopen OM de nu ska gifta sig. Kanske vill de bara förlova sig, kanske dröjer flera år innan de gifter sig.
    Att han inte har berättat det än kan kanske ha sin förklaring i att de vill berätta det när ni är samlade allihopa, inget konstigt i det tycker jag.
    Förstår att det ligger mycket groll bakom din ilska, men i mina ögon känns deras förlovning och ev giftermål inte som något konstigt alls. Har svårt att tänka mig att man förlovar och gifter sig för att göra någon annan illa.

Hoppas det löser sig till det bästa!

• Fejs

Skulle ni vilja gifta er samtidigt (samma år) som era föräldrar? Fråga er själva det så kanske någon förstår... el inte. Här verkar det inte finnas någon som förstår problemet så skit samma orkar inte argumentera...

• Duchess

Mina föräldrar är skilda och (numera) omgifta på varsitt håll. För mig hade det inte spelat någon roll om de gift sig samma år som jag och maken slog till. Men då har jag en god relation till båda mina föräldrar.

Om det ligger gammal osämja under ytan så är det naturligtvis en annan sak.

• Piggelinlover
    Fejs skrev 2008-03-21 17:58:46 följande:
    Skulle ni vilja gifta er samtidigt (samma år) som era föräldrar? Fråga er själva det så kanske någon förstår... el inte. Här verkar det inte finnas någon som förstår problemet så skit samma orkar inte argumentera...
    Har ngt likande....
    fast det är inte min far(honom har jag knappt kontakt med så)...
    Har däremot en kompis, som bara måste vara först med allt....
    hon tål inte att ngn annan gör ngt före henne, hon och hennes kille ha varit tillsammans längre än vad jag har med min, men hennes kille tycker inte att de ha ekonomi för att gifta sig, men hon tål inte att vi ska gifta oss före henne...så hon säger att de ska gifta sig i vinter, fast jag vet att hon aldrig skulle kunna tänka sig vinterbröllop....men allt för att komma före mig...

kanske inte är samma sak, men jag ville bara säga att jag förstår dig....
  • Balinda
    Fejs skrev 2008-03-21 17:58:46 följande:
    nä skulle aldrig bry mig om det.Skulle unna mina föräldrar den lyckan.
    Om det ligger annat groll bakom så kan jag förstå att du är less och besviken på din pappa. Inte att du är det för just denna sak men om ni har andra problem så hoppas jag ni löser dem.
  • matildaochniklas

Jag förstår dig också!
    Jag är inte i samma situation men min bror ska få sitt första barn typ en vecka efter vårat bröllop och dom harvetat om vårat bröllop läääääänge! Visst är det kul att dom ska ha barn men jag kan inte låta bli att tänka på att de kommer sno massa uppmärksamhet om de ens kan komma på mitt bröllop! Om dom kunde ha sagt det liite tidigare hade vi tagit ett annat datum.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!

• lycklig78

Jag skulle bli väldigt glad för min pappas skull, eftersom jag unnar honom allt gott i världen.

Allt handlar inte om oss och vårat bröllop.

Du blir väl inte mindre gift OM det nu är så att din pappa gifter sig? Det kan ju vara så som någon skriver; att de "bara" förlovar sig. Vi har varit förlovade i 3 år när vi gifter oss.

Svar på tråden Pappa