• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Hofsan

Åhh glömde ju berätta att vi hamnade p ett överrasknings bröllop, ja tom dubbelbröllop. En av mina bästa vänner och hennes lillasyster gifte sig på pingsafton. De hade sagt att det var födelsedagsfest men jag hade mina aningar pga tiden det skulle börja och den valda dagen
    När vi kom dit så fick man en lapp som det stod att det skulle bli bröllop och att vi skulle hoppa på bussarna som stod och väntade så de kunde ta oss till kyrkan. Skitkul!
    De hade valt samma fotograf som vi och han har redan lagt ut deras bilder på hemsidan. Vist var de fina! Över 1000 foto så det kan ta lite tid att få fram sidan.

gallery.mac.com/kasper.levison&bgcolor=black&view=grid&sel=850

• AnnaochHenrik

Hofsan: Vad himla roligt med överraskningsbröllop!
    Jag kommer inte in för att se bilderna tyvärr, det kan vara något galet med inställningarna i min webläsare. Men vad kul att fotografen är snabb på att lägga ut bilder, det bådar ju gott för er också!

• nicolina2008

Hofsan: Va roligt med bröllopet!

Vi har inte träffat prästen ännu. Kanske borde ringa henne och höra mig för ang det.

Vi träffade våra toastmasters i veckan och planerade upplägget under dagen!

Just nu väntar jag på att de ska ringa från butiken där jag har beställt klänningen. Den borde komma vilken dag som helst nu.

Känns som det börjar närma sig med stormsteg nu!! 3 månader kvar!

• Therece

Halloj!

Ännu en som gifter sig den 23/8. Det börjar närma sig nu..fast det har varit lite stiltje här ett tag. Gjorde massor i början men nu har det avstannat lite. Borde göra rispåsarna åtminstone

Annars har jag en låååång checklista på min presentation (mest för min egen skull)

Var på dop idag o såg ett brudpar som nyss vigts som fotograferades utanför kyrkan innan avfärd....man blev lite inspirerad, såg så mysigt ut....

• AnnaochHenrik

Therece: Oj så mycket du fixat! Jag är verkligen igång i peioder, ch sen kommer lååånga perioder där jag inte gör nåt alls....
    Ska banne mig fixa klar bordsplaceringskorten imorgon...

• Miss Blue

Halloj!

Välkommen Therece!
    Och välkommen tillbaka Hofsan!

Här är det lugnt på bröllopsfronten...
    Just nu är jag i valet och kvalet vad jag ska ha för dekor till håret; tiara, hårsmycke eller bara hårnålar?!?!??!?
    Vad tror ni tjejer? Min klänning finns i galleriet, jag ska även ha en lång slöja och halvuppsatt hår....
    Först ville jag bara ha hårnålar men vad sjutton, man gifter sig inte varje dag precis!!
    Några enklare fina tiaror/hårsmycken/hårnålar har jag kollat in på melly.se
    artnr: 649 (är nu såld!!gahh, men jag har för mig att hon kan göra fler om man ber om det....), 398, 677 (det är ju typiskt att allt är sålt, så går det när man väääntar)!
    HJÄLP TJEJER!!!!

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Jösses, vilka fina smycken den tjejen gjorde!
    Kan verkligen förstå om du vill ha något hårsmycke därifrån. Samtidigt finns ju alltid risken att det blir för mycket, det är svårt att veta innan tycker jag...
    Du kan ju alltid köpa något fint därifrån, och om det ser helt tokigt ut när du får på dig allt det andra, kan du ju använda det på andra kalas och så

• Hofsan

Tack Miss Blue
    Jag kommer att ha samma frisyr ungefär som hon på bilden med mörkt hår och slöjan under eller hur man ska förklara och till det tycker jag det är superfint med en liten nätt tiara.
    Jag har själv hållt på här hemmma att prova med tiara och utan, med, utan, med utan och höll på att bli galen men kom fram till att det är finast med.

• Therece

Tack tjejer

Miss Blue: Tycker nog oxå du ska ha tiara...har man lång slöja passar det nog bättre. Själv ska jag ha en rätt så avskalad outfit, vårt bröllop är i en liten kyrka på landet (intill vårt hem) och festen ska vi ha hemma. Så hellång slöja kändes inte rätt för mig, ska låna en kortare slöja av en väninna. Men man blev ju mäkta sugen på lång slöja efter att ha sett danska bröllopet (såg just reprisen, supervacker klänning o slöja)

Hur som helst, ska själv ha slarvigt uppsatt hår med lite lockar och hårnålar med pärlor. Men tycker det hade varit jättefint att ha en tiara till din klänning (som för övrigt var jättefin på dig!!) i silver/strass för att ta upp detaljerna i klänningen.

• Therece

Har en liten undran.. Jag har provat min klänning som kommit till butiken där jag köpt den. Skräddaren nålade in och upp lite här och var Är nu orolig att jag inte påtalade att jag ville ha den mer insydd över höfterna, är där överflödigt tyg ser höfterna väldigt breda ut (ok, har lite förvrängd självbild men man vill ju vara till sin fördel den dagen). Klänningen (finns i mitt galleri) är sjöjungfru modell så man framhäver ju verkligen formerna..

Min fråga - När den är färdig 1:e Juli, är det då rimligt att de tar mer betalt för ytterligare ändringar om man vill ha insytt lite till...? Skräddaren rådde mig ju till de ändringar som gjordes o är man inte nöjd borde de ju kunna jutsera tills man blir nöjd (inom rimliga gränser).

Vad tycker ni??

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)