Inte bjuda pappas fru?
Jag har ett stort problem. Jag önskar att det skulle vara bara kul att planera bröllop och bjuda familj och vänner. Men nu ska jag gifta mig i augusti och min familj är sååå komplicerad.
Mitt största problem är min pappas "nya" (de har varit gifta i 20 år). Jag tycker VERKLIGEN inte om henne. Hon har alltid varit riktigt elak mot mig (till och med min supersnälla m2b tycker hon är gräslig). Jag kanske skulle överleva om hon var där, men min mamma skulle tycka det var jätteobehagligt. Dem har nämligen bara träffats en gång förut och ändå försökte pappas nya fru hjälpa honom att söka ensam vårdnad om mig genom en massa hemska lögner. Min mamma fick självklart vårdnaden, men hon tog så illa vid sig av alla lögner att jag inte vet om hon skulle kunna njuta en sekund om den människan var där. Jag kommer aldrig förlåta henne och vi har inte pratat med varandra på flera år.
Till saken hör att jag av andra skäl varit osams med min pappa. Vi har inte pratat på över tre år, tills för bara några veckor sedan. Nu verkar vi ha hittat tillbaka till varandra, men allt är så nytt och skört ännu. Jag är jätterädd att jag ska förlora honom igen om jag berättar att jag vill att han ska lämna sin fru hemma...Hur ska jag göra?