• JohanoCissi

Vad till mansmorgongåva??

Kan ni ge mig tips på prylar som morgongåva till min blivande? Har sett att många ska ge så kallad "secret box" men det är nog inget för mig. Smycken är kanske inte heller så lätt. Han använder inte så mycket smycken, och inte heller fickplunta eller visitkortshållare. Någon annan som har ett bra tips?

Tänkte först på en rolig men kanske tråkig sak att ge i morgongåva och det var en ny postlåda med våra nya namn på. Men det är mer en present till oss båda plus att det kanske är som sagt lite tråkigt. Han vet inte själv vad han skulle kunna tänka sig och det hade varit kul att överraska honom. Snälla hjälp mig.

• Svar på tråden Vad till mansmorgongåva??
  • Piru

Funderar på att ge honom en videokamera eftersom han gillar elektronikprylar och som jag tycker kan vara rolig att ha i framtiden när man vill föreviga viktiga "händelser".

• Nightingale

Fler bra tips?

Jag skulle gärna vilja inhandla detta nuuuu så att jag blir av med bestyret!

• JohanoCissi

jag har inte heller bestämt mig. Vill oxå ge nåt som består hela livet (eller nästan iaf).

• AnnaochHenrik
    ROM2008 skrev 2008-03-29 18:06:10 följande:
    Foxyloxy, ja, men man får köpa ett helt fat och det är fantastiskt dyrt.. Fast eftersom min blivande blir 30 i år också så tänkte jag att han kanske kunde få en enda (super) stor gåva.. (lite tråkigt!) Ja, ja kolla mackmyras hemsida för mer info: www.mackmyra.se. De har också en del prylar ex. provningar och glas om ett fat känns galet (vilket det nog är!)
    Hehe... En bekants far har köpt in sig på ett sånt fat ihop med 3 kompisar, och med tanke på vad han fick betala för sitt fjärdedels fat får jag nog hålla med om att det är galet dyrt!
    Jag har köpt en klocka, som jag graverat på baksidan. Sen ska han få en secret box också, men eftersom han "väntar sig" en sån då en kompis till honom fick det vid sitt bröllop, ska jag lura honom och ge honom en klocka som morgongåva. Sen får han en secret box i födelsedagspresent 4 månader senare...
  • Juliazzb25

Jag anlitade en firma som filmade våran bröllop.
    Han hade inte blekaste anning att de skulle vara där och filmen gav jag honom som morgongåva.

Han blev jätte jätte glad efter att jag förklarat vilka de var.

Jag fick en jätte jätte söt liten digitalkamera som jag hade önskat mig.

Vi båda blev nöjda och det bästa är att vi båda kan kolla på filmem och ha det som en underbar minne från vår stora dag.

Lycka till

• Nataluskan

Min m2b skall få en flygbiljett...
    Den är fejkgjord av hans kollegor på deras tryckeri...
    Han skall resa med xxx Air han reser från Single bordom till Nataluskan Island och biljetten är värd 2000kr, detta betyder att han själv får bestämma vart han vill åka för dessa kronor, till detta får han passfodral i skinn och visitkortspärm
    ( nybliven egen företagare med nollkoll på sina och andras visitkort)

• Nightingale

Ja hade vi mer pengar hade jag lätt kunnat köpa det där whiskeyfatet från Mackmyra. Oj så glad han skulle blivit, det är jag helt säker på. men 12000kr och sen lagringsavgift och bla bla är lite för mkt.....

• Joji

PS3 hade varit något åt min m2b, men så gick han och köpte ett själv i fredags...

Jag ska nog ge en secret box och en kärleksbok och något mer - presentkort på tatuering kanske.

Skulle vilja ge honom en klocka som jag vet att han vill ha, men typ 20 000 känns lite väl mycket...

• FoxyLoxy

Jag har äntligen hittat "the thing"!

(Hade tur för ett par månader sedan och lyckades vinna en hel del pengar)

Så det blir ett wiskeyfat som transporteras ner till skåne till m2b från Macmyra, tänkte jag skulle ringa deras återförsäljare idag så man kan boka in så han kan vara med när de fyller hans lilla fat...

ROM2008: Tack för tipset! Som sagt jag hade inte en aning om att man kunde köpa det ens en gång- men det blir perfekt för honom!

• ROM2008

Foxyloxy, vad kul! Hoppas ni blir nöjda med slutresultatet!

• FoxyLoxy

ROM2008:

Han blir säkert... jag dricker inte wiskey... inte än i alla fall, vem vet, det kanske är detta som lurar över mig på den mörka sidan ;)

• kikalt

Nataluskan: vilken underbar idé!

• Gura

Hej,
    JAg tycker också om iden med ett personligt whiskey fat. Synd att det är alldeles för dyrt för mig

Är det någon som känner till om man kan göra något liknande, fast billigare? Tex att man köper någon/några flaskor med nåt litet personligt plakat på eller med någon egen etikett eller liknande?
    Kan man göra liknande saker fast med vin? vore ju otroligt kul att kunna ge bort vin till honom som lagras någonstand?

• 20080802

Hej! Min blivande önskar sig sällan saker, köper det han vill ha och har det mesta. Är inte förtjust i smycken och "pynt" och är helt enkelt hopplös att köpa presenter till. Det enda han egentligen önskar sig tror jag är lite mer tid för sig själv ibland (småbarnföräldrar ni vet) så jag funderar på att göra en egen almanacka till honom där jag helt enkelt stoppar in extra dagar. Jo, jag vet att det inte ger honom mer tid men som en rolig grej och fin tanke att jag ändå försöker ge honom det han mest av allt önskar sig. Så kan jag dessutom skriva in här och där i almanackan att jag tar barnen en kväll så att an kan göra vad han vill och så.

Någon som har synpunkter/idéer? Någon som gjort eller hört talas om något liknande som vet hur man skulle kunna göra? Det närmaste jag kommit hittills är att jag vet att man kan göra egna böcker på nätet.

• Xaston

Snygg idé.

Jag har kompisar som gett bort upplevelser, inkluderande att de passar barnen under tiden, till folk som har alla prylar de behöver.
    T.ex. en whiskyproving, eller något mer actionfyllt som folkrace eller så. Finns många olika roliga förslag på t.ex. www.boxexperience.com, eller www. upplevelsepresenten.se

• ROM2008

Gura, man kan hyra en vinrad som blir vin på vissa vingårdar i Europa, bla. i Frankrike. Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostar eller vart jag såg det senast men testa att googla lite i ämnet. Om du bara är intresserad av någon flaska med bytt ettikett typ så kan du kika här: www.somethingblue.dk/shop/index.php&osCsid=8a9dc899c588e1deafe98ab0c762e0d6
    Kanske kan vara något för er som vill ha en personlig whiskey eller konjak på bröllopsbordet också?

• Disan

oj vilken kanonsida, den har jag inte sett förut..
    tack för tipset... hittade massor haha

ROM2008 skrev 2008-04-22 22:13:54 följande:
    Gura, man kan hyra en vinrad som blir vin på vissa vingårdar i Europa, bla. i Frankrike. Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostar eller vart jag såg det senast men testa att googla lite i ämnet. Om du bara är intresserad av någon flaska med bytt ettikett typ så kan du kika här: www.somethingblue.dk/shop/index.phpKanske kan vara något för er som vill ha en personlig whiskey eller konjak på bröllopsbordet också?
  • Kanada Hjarta Sverige

jag ska kopa ett tandem fallskarmshopp till min blivande...
    nagot han alltid velat gora och alltid kommer att minnas!

Svar på tråden Vad till mansmorgongåva??