• Fhlikkan

Ex ...?

Hej tjejer..

Jag har ett riktigt jobbigt problem. ja kan inte "komma över" min pojkväns ex. De var ihop i 6 år, sen de var unga. De skulle gifta sig men både föräldrar och deras personliga problem kom emellan. De bråkade mkt, å de visste nog båda att de inte skulle funka. Hon insåg det nog tidigare än honom o blev lite kall mot slutet. Han är ingen som ger upp och kämpade ändå. Men han hade idag ångrat sig helt om de hade gift sig har han sagt. Vi träffades ca 8 månader efter det tog slut och det klickade direkt. Snart har det gått ett år. =) jag vet att han älskar mig jättemkt och vi har pratat om framtid tillsammans. detta ex verkar oxå ha gått vidare, utifrån vad ja hört å de har ingen kontakt. vi har dessutom alla tre varit i samma "rum" bland andra och allt (han) har varit precis som vanlig. Så ja har inga anledningar att vara svartsjuk lr ngt egentligen. Jag vet inte varför ja målar upp deras förhållande som ngt så stort å bra och undrar om han ngnsin kmr älska mig som han älskade henne. ja är som besatt av hur de hade, jämför mkt, å de har blivit en hel del tjafs osv pga detta. Orkar inte dra hela historien.. men hur ska ja bara glömma detta och inse att det är MIG han är med och ser framtid med? jag VET allt detta, men det fastnar inte riktigt i huvvet på mig.. sabbar bara för mig själv. Fy..

ngn som vart/är i samma sits eller bara har ett gott råd?

• Svar på tråden Ex ...?
  • jeslin

Tror du han skulle vara med dig om han fortfarande är kär i sitt x?

Känslor mellan x finns ju alltid där oavsett man vill det eller ej o då blir det laddat..

Du har ju oxå en bakgrund som han o det är dax att du släpper o går vidare annars kommer det ju förstöra mellan er

• AnnaochHenrik

Jag tror att det är rätt vanligt att man stirrar sig blind på hur länge folk varit tillsammans. Typ: "Min sambo var ihop med sitt ex i 4 år, då är inte vårt förhållande mer seriöst förrän vi passerat 4 år". Vet inte om det är det som spökar för dig, men du får helt enkelt försöka tänka som jeslin säger, han är med dig nu...

• Mirri

Ibörjan av mitt förhållande med min m2b kunde jag bli alldeles knäpp på att han hade så mycket bilder på sitt x. De hade varit ute och rest jätte mycket tillsammans medans vi träffades under studier och därför också ganska fattiga förhållanden Men efter tre år tillsammans hade han fortfarande fler bilder på henne än på mig... Jag tror att man ibland fastnar i knäppa småsaker just för att man tycker så mycket om varandra. Jag tror det går över med tiden. Ert förhållande är ju fortfarande ganska nytt och jag tror att om du ger det lite tid kommer du bli säkrare på både er och ert förhållande.

• lycklig78

Jag har varit i exakt samma situation.

Men min blivande hade fortfarande kontakt med sitt ex efter 6 år. Han sa att det var först när han träffade mig som han "släppte henne". Det var för mig skitjobbigt att de fortfarande träffades och pratade ofta i telefon.

Till slut blev det helt outhärdligt när hon ringde och de satt och pratade en timme. Jag fixade det helt enkelt inte..

Vad jag försöker däga är att, har de ingen kontakt tror jag inte du behöver vara orolig. Man kan ändå inte ändra på det som redan har hänt eller varit, bara på det som kommer...

• Bling75

Jag tycker inte man ska oroa sig oavsett om de har kontakt eller inte. Jag tycker att man ska ta ansvar för sin egna svartsjuka och inte låta den begränsa andra människor.

Enklaste sättet är väl att vända på det. När de tankarna kommer så byter du plats på dig själv och din sambo, och ersätter hans ex med ditt ex. Låter dina tankar fortfarande rimliga? Om du tycker det så kanske det är dags att göra slut för då har du ju större känslor för exet än för din nuvarande.

Klarar man inte av det så tror jag att det kan vara en god idé att gå och prata med någon för att stärka sin egna självkänsla. Din man har valt dig! Skulle han inte vilja vara med dig så skulle han med största sannolikhet säga det.

Jag har levt enligt den sista devisen, och min sambos ex är bjuden på vårat bröllop med sin sambo. De var ihop i 7 år och är fortfarande vänner. Jag har däremot tappat kontakten under åren med mitt ex, mest eftersom han inte bor i Sverige.

• Saxiquine

Du måste själv göra valet om du skall älta eller släppa.
    Jag tänkte likadant i början, men allt eftersom månaderna gick släppte jag.
    Och det är det bästa jag gjort!

• 08agusti08

jag är i samma sits... jag vet att min m2b älskar mig mest i världen och jag e den ända han vill vara med... men jag vet inte har lite svårt för att han hare kort på henne i VÅRT hem .... han säger att det är historia och att jag ska glömma det som är hisoria och tänka på att jag är hans framtid... och ingen annan....
    vi få rväl stötta varandra Fhlikkan ...
    det e nog bara vi och våra huvuden...
    jag tror att vi får för oss...

• Canta

Hmmm tycker synd om er alla som sitter i den situatione.
    Förstår inte varför man ska ha kontakt med sitt ex?
    Kanske hårt av mig, vet inte.
    Personligen har jag inget behov av att ha kontakt me någon av mina ex....

och till 08augusti08 fattar inte varför han ska ha kort på henne....

• 08agusti08
    Canta skrev 2008-03-24 14:36:08 följande:
    och till 08augusti08 fattar inte varför han ska ha kort på henne....
    canta det gör inte jag häller men när jag säger att jag vill att han skickar det åt helvete så blir han bara sur!!!
  • Canta

08augusti08 kanske du inte ska be han att skicka det åt helvete....(men jag fattar känslan) kanske du kan förklara för honom hur du känner och fråga vad han hade tyckt om du hade ett foto på dit ex.....???

Svar på tråden Ex ...?