Vem städar på ert bröllop?
Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?
Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?
Vi bjuder på lunch i festlokalen dagen efter, då vi ska ha paketöppning, då ska vi själva städa och vi hoppas ju att de som vill och kan även hjälper till att städa!!
Serveringspersonalen plockar undan och fyller diskmaskinen och sen kommer städpersonalen på måndagsmorgonen.
Vi ska ha en städerska som gör det. Tror med allra största sannolikhet att båda våra familjer hade hjälpt till om vi frågade men det känns skönt att alla bara kan njuta. Dom får hjälpa till dagen innan & på bröllopsdagen
Jag hoppas på att våra föräldrar tar det värsta eftersom vi sticker iväg relativt tidigt dagen efter. Sen räknar jag med att vi får städa en hel del också när vi kommer hem igen. Vi ska vara i vår trädgård/altan.
Vi har inte beslutat än, hoppas lite på ett paket där städning ingår, men vi får se. På min systers bröllop var vi några i familjen och lite vänner som sov över på stället hjälptes åt att städa dagen efter. Men det vill jag egentligen inte utsätta andra för. V skulle få städat och klart och hinna åka hem till brunch och paketöppning kl 13, och det var jobbigt! Men själva kommer vi inte att städa hur det än blir! Vi ska sova på hotell och sen direkt vidare på bröllopsresa.
Det gör vi nog tillsammans med några familjemedlemmar. Hoppas på inte allt för mkt att städa .
Vi ska hyra lokal och ha egen kock som lagar maten och två tjejer som serverar så vi måste också själva ta hand om städningen. Vi hade tur då en vän till familjen känner en tjej och hennes kompis som kunde tänka sig att göra det för en peng. Känns inte som ett alternativ att själva/be någon i familjen städa. Då hade vi nog tagit in en städfirma istället.
Vi kommer att ha två personal som serverar under bröllopsmiddagen och dessa kommer att städa undan det mesta som går, framför allt det som har med köksbiten att göra, typ disk och sånt.
Dagen efter kommer det att serveras brunch i samma lokal och efter det så kommer vi tillsammans med den närmsta familjen och vårat toastpar att städa undan resten. Det känns okej för alla och ingen är tvingad och ju fler festo snabbare går det, vi är en familj där man naturligt hjälper till, vi har inte ens frågat utan de har tagit detta för givet... känns otroligt bra!
vi städade själva bort i lokalen dagen efter bröllopet ( o efter att vi kommit hem från vår hotellnatt)
Jag ville inte att mina föräldrar o vänner skulle behöva lägga ner massa tid o pengar på ngt som vi själva kommit på utan jag ville bara att dom skulle komma ovara gäster (ja jag vet, låter knäppt men så tänker jag), men vi hade inte ekonomin för att leja bort allt det tråkiga så då var det bara att kavla upp ärmarna:)
Lite hjälpte min mamma till kvällen innen vigseln o så...men vi fixade det mesta själv,
mamma o pappa var barnvakt 2 dygn också...det var STOR hjälp mitt upp i allt.
Men resten skötte vi själva.