• Ilbäcksan

Vem städar på ert bröllop?

Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?

• Svar på tråden Vem städar på ert bröllop?
  • Nienna

Alla våra gäster (utom mina farföräldrar) kommer att sova över så antingen hjälps vi åt allihop eller så är de andra snälla och gör det utan oss (hoppas på det ).

• Ilbäcksan

Jag har också hela tiden varit inne på att våra närmaste familjer kommer hjälpa till med undanröjningen efter festen. Men döm om min förvåning när vårt toastmasterpar igår hade en del frågor och en av dem var:
    "-Ni har väl inte räknat med att vi ska städa efteråt?"
    Och i nästa andetag frågar om de kan låna vårt hus att sova i efter festen. Det är nämligen så att min sambos familj bor 13 mil bort och de tyckte att de skulle inte behöva städa utan det skulle vårt folk göra där festen var och att de skulle komma och njuta av festen och sen åka hem.

• grabbarna

förhoppningvis släkten, på andra bröllop vi varit på när sambons syskon har varit med har dom (vi) tom stökat undan det värsta redan samma kväll innan dom åkt hem.

har skrivit på hemsidan att vi gärna tar emot hjälp med städning så jag tror att i alla fall ngr kommer ställa upp.

• maddemagnus

jeslin, har man bröllopet hemma och har personal som städar får man dra av det på skatten

• Ilbäcksan

Det handlar ju om att ge och ta, vid ett så stort evenemang som bröllop så ställer man ju upp, det skulle vi gjort och kommer göra om och när de gifter sig, det är inget jag ens reflekterat över att slippa faktiskt....

• Aleta
    maddemagnus skrev 2008-03-14 10:44:43 följande:
    jeslin, har man bröllopet hemma och har personal som städar får man dra av det på skatten
    Gäller det matlagning och servering också?
    Det är väl också husnära tjänster?

Hos oss är det vi själva som städar. Första stora prövningen som nygifta...
  • lycklig78

Detta är en av anledningarna till att vi väljer ett "paket" där allt sånt här ingår.

Vi vill inte slita ut någon för att vi gifter oss. Det ska vara en härlig helg för alla.. Har man det på ett ställe, där det inte ingår personal får man även vara beredd på att städa.

• maddemagnus

aleta, gå in och kolla! man vet aldrig! kan man dra av för det e det ju guld

• Ilbäcksan
    lycklig78 skrev 2008-03-14 10:48:12 följande:
    Detta är en av anledningarna till att vi väljer ett "paket" där allt sånt här ingår.Vi vill inte slita ut någon för att vi gifter oss. Det ska vara en härlig helg för alla.. Har man det på ett ställe, där det inte ingår personal får man även vara beredd på att städa.
    Det ultimata är ju att ha personal såklart, men jag tycker att man hjälper varann i en familj. Ett bröllop är ett så stort projekt och kostar så mycket att det är det minsta familjen kan hjälpa till med tycker jag. Vi står dessutom för hela bröllopet själva, det är inte alla som gör.
  • IdaÄlskarLennart

min svärmor .. alltså mannens mamma =)och eventuellt Mannens syster okså

Svar på tråden Vem städar på ert bröllop?