Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

gravid, bröllop före eller efter?

helst före jag var sååå trött som gravid och fick ganska stora problem med fogarna ganska tidigt och hade inte orkat gifta mig som gravid och efteråt är det nog mkt ändå

så före eller 1-1,5 år efter är mitt tips

• grabbarna

visst är det individuellt och många mår väldigt bra men när man planerar en sån här stor dag som det faktiskt är och att man kommer vara i farten i många timmar kan det ända vara bra att vara beredd på att man kanske inte mår så bra.

jag hade pga min värk inte orkat med ett bröllop jag har 400 m på ica och klarade inte knappt av att gå dit fram och tillbaka

Evitas skrev 2008-03-14 07:38:32 följande:
    står mycket om hur himla jobbigt de e att va gravid. misstänker at du väntar dit första barn.kan ju säga hur jag hade de. så du får höra lite olika varianter. va illa mående 3 ggr, skulle upp o jobba kl 4 på morron o jobba 10 tims pass me en buss pendling på 1½ timme me 3 buss byten. hade lite foglossning problem vid 5 månad. krävade att jag inte gick o bar på saker. men kunde gå bra, lite pingvin gung men annars ok. under min sista månad va jag på tosselilla, hoppa på hoppkudde åkte vattenkana. åkte karuseller, va på malmöfestivalen till kl 1-2 på natten i flera dagar i sträck. min hela förlossning me aktiva värkar vara i typ 5 timmar.så en graviditet kan va väldigt olik den andra. o tror inte att lite ont här o där om de nu skulle va så, hade kunnat förstöra en B-Dag. + att du o mannen slipper fixa en del pappersarbete för att ni inte e gifta..
Svar på tråden gravid, bröllop före eller efter?