• Tidoptimisten

Var på hennes bröllop men vill inte bjuda henne på mitt!!!

Jag har en barndomsvän vars bröllop jag blev bjuden till (bröllopet var fem år sedan).
    Idag har vi skickar vi ett sms till varandra när vi fyller år! That's it!! Saknar henne inte!

Problemet är att jag vill bjuda en annan barndomsvän som jag har kontkat med och verkligen tycker om MEN som är väldigt nära vän med hon jag inte..kommer sakna på mitt bröllop...

Hur är det med kutymen, måste man bjuda dem vars bröllop man varit på??

• Svar på tråden Var på hennes bröllop men vill inte bjuda henne på mitt!!!
  • 090801

Jag är i precis samma situation. Blev bjuden till en väns bröllop sommaren 07 och nu ska vi gifta oss i november i år. Vi har varit nära vänner med det har runnt ut i sanden. Vår lokal tar högst 50 personer så jag har helt enkelt prioroterat bort henne och hennes man. Jag känner att de helt enkelt inte skulle tillföra något och skulle inte sakna henne, så varför bjuda??

• KIKKIHOLMBLAD

Det finns tusentals regler på hur saker och ting SKA göras enligt etikettboken men tillslut handlar det om Eran dag och vad NI vill göra - punkt slut.

MEN ha i baktanken att det beslut ni tar kan eventuellt få följder och att du eventuellt måste hantera en besviken/ledsen/arg barndomsvän.

• fröken kantarell

Sitter i en liknande situation det värsta är bara att tjejen som jag inte vill bjuda är gift med min kusin och honom vill jag ju ha dit.
    Vet att man måste bjuda båda i ett par men jag känner inte för att ha dit henne, vet inte hur jag ska göra???
    Svårt.

• Pyron

Jag kan känna så här. Man måste inte bjuda igen. Man bjuder de man vill ha på ditt egna bröllop.

Om någon av de jag bjuder inte bjuder mig vid ett eventuellt bröllop så vist först skulle jag väl bli lite sur men sen skulle jag inse att man kan inte bjuda alla bara för att man måste.

Det skulle i allafall inte vi ha råd med.

Vi kommer bara bjuda de vi vill, de vi känner att dom vill vi umgås med när Vi gifter oss.

• Zozo

Vi bjöd inte alla vi varit pa bröllop hos. Det är en himla skillnad när man firar bröllop med 30 personer och 130... Vi bjöd dem vi ansag stod oss närmast. Basta! Det innebär inte att vi inte varit väldigt glada över att vara bjudna pa andras bröllop och fira med dem, men vi valde ett mycket intimare upplägg.
    Jag var pa en gammal klasskompis första bröllop för 10 ar sedan och vi har knappt haft nagon kontakt sedan dess.. skulle jag da varit tvungen att bjuda henne pa mitt lilla intima bröllob? Knappast.

• Ingarö08

Vi satt i ungefär samma sits när vi höll på med inbjudningarna. För 7år sedan var jag bjuden på bröllop till ett par som är goda vänner med min syster. Vi umgås inte direkt idag men vi är i samma "bekantskapskrets". Vi var verkligen i valet och kvalet och kom fram till att 2personer mer eller mindre kanske inte spelade någon roll. Hellre det än att de blev en massa diskussioner och sura miner till min syrra.

Så med andra ord - jag säger som Kikki - det finns tusentals regler och vett och etikett men gör det som känns rätt...

• ullstumpan

Jag personligen är noga att alltid bjuda igen. På vårt bröllop bjöd jag ett par som jag inte haft kontakt med på flera år. De bjöd mig på sitt bröllop, vilket jag blev väldigt glad och smickrad över fastän vi inte umgicks då heller.

Jag tycker det är upp till var och en men jag hade blivit väldigt besviken och ledsen om jag inte hade blivit igenbjuden av folk som var på mitt bröllop. Det är ju även en kostnad för den som bjuder först. Två mer eller mindre spelar ju ingen roll igentligen, jag lägger hellre de pengarna än har sura gamla kompisar som pratar runt, mitt samvete är då rent.

• KIKKIHOLMBLAD

Ja det här vem man ska bjuda eller inte är inte så enkelt som man kan tror.

• MAJ09

Vi kommer gifta oss i Höst så damp inbjudan från en av min samboskusin som ska gifta sig.

Vi bjuder närmaste familj och några vänner ca 30. Så visst känns det lite konstigt men ska en kusin med, sen är det plörtsligt ett bröllop för över 100 personer minst.

Kan lite känna att de kan spara in pengarna på oss, fast givetvis ska det bli kul att gå på bröllop ett litet genrep.

Sen kan ju folk tycka men man gör ju som man själv vill.

• blommisen

Om du känner så tycker jag inte ni ska bjuda

vi var hos ett par på bröllop för 2 år sedan och vi kommer inte bjuda dom för vi pratar typ aldrig

dom bjöd oss men då hade vi inte setts på 1 år typ, vi har gemensamma vänner som var med på deras bröllop och som kommer komma till vårat

våra gemensamma vänner umgås inte med dom heller nu

vi känner att vi vill bara ha de allra närmaste vänner, dom valde att bjuda alla dom känner

Tidoptimisten skrev 2008-03-10 22:52:32 följande:
    Jag har en barndomsvän vars bröllop jag blev bjuden till (bröllopet var fem år sedan).Idag har vi skickar vi ett sms till varandra när vi fyller år! That's it!! Saknar henne inte!Problemet är att jag vill bjuda en annan barndomsvän som jag har kontkat med och verkligen tycker om MEN som är väldigt nära vän med hon jag inte..kommer sakna på mitt bröllop...Hur är det med kutymen, måste man bjuda dem vars bröllop man varit på??
  • Lovecats

Jag har vänner som bara kunde ha ett litet bröllop. Vi som inte var bjudna dit var istället varmt välkommna till deras lysningskalas ett par helger innan. Det var skumpa och chokladchilitårta, släktingar, barn och husdjur, så i slutändan var det trevligare än vad många bröllop är för de inbjudna. Det var ju så avslappnat och mysigt

Man behöver inte bjuda igen. De gör sitt bröllop på sitt sätt och du på ditt. Kutymen att bjuda igen gäller inte bröllop på samma vis som en "vanlig" middagsbjudning.

• Tidoptimisten

Skönt att få höra vad så många av er tycker.
    Tankjo!

Svar på tråden Var på hennes bröllop men vill inte bjuda henne på mitt!!!