Handlar inte om att döma...för min del.
Jag förstår bara inte alla dom här "Vi ska ha" tänken som verkar vara sååååå viktigt när man bjuder folk.
Varför inte bara låta folk komma med vad dom vill....om dom vill...?
Huvudsaken borde väl ändå vara ATT dom kommer....inte vad dom har med sig?
Kan man inte vara storsint nog att bara tacka för det man får och skaffa sig skinn nog på näsan för att tåla ev. pikar?
...och om dom nu har svårt med att ni inte har dukar...använd den när dom kommer då och se glad ut, då kommer dom garanterat bli glada istället.
Vem minns inte alla hemska stickade saker man fick av gammelfarmor som minsan tyckte att "man ska klä sig ordentligt".
Det var inte elakt menat...men kanske inte just det som en tonårstjej gillar, men likväl när man åkte till nämda gammelfarmor så hade man sakerna och var sååååå glad.
Falskt? Kanske det...men faktum är juh trots allt att dom har andra värderingar och har fått annan uppfostran på sin tid. Så istället för att dissa och klaga....så visar man respekten för den personens liv och åsikter....trots att dom kanske inte stämmer med mina.
Som i karl bertils julsaga...när han får åka runt till alla rika människor han snott saker från för att ge till dom fattiga..."hoppas det var en fin tallrik....för det sa jag till faster....kan inte gudarna hålla reda på alla saker..."
Ickaflicka skrev 2008-03-10 13:53:55 följande:
Måste faktiskt hålla med lillasmilla lite! Tit, Balinda och efter 11 år: alla gåvor är faktiskt inte väl menta, jag har själv fått många sådana gåvor under mitt liv... Det kan tyckas att lillasmilla är oförskämd mot sina äldre släktingar, men jag har liknande släktingar, som i minsta lilla ord, mening och present kan trycka ned en i skosulorna med att påpeka att man inte duger!Ni bör inte heller vara så snabba med att döma!