• rosalin

varför måste folk ge prylar??

Okej, jag kan också tycka att det är lite tråkigt att ge pengar eller pressentkort men nu är det istort sätt det enda vi vill ha. Vi vill inte ha mer grejer.. vi får inte plats som vi bor nu ändå. Men ändå envisas folk med att de ska göpa prylar. onödigt skräp i mina ögon. vi vill inte ha fler skålar och byttor, det har vi redan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 20:49
    eftersom jag märker att inte folk läser i trråden längre.

Med pengar menar jag inte pengar hur som helst. Vi önskar oss bidrag till bröllopsfotoalbumet som vi jättegärna vill ha men egentligen inte har råd med.

• Svar på tråden varför måste folk ge prylar??
  • DanKat

Läste ett tips som nån annan här inne på BT hade skrivit, om att dom önskade sig sånt som man kan äta, dricka eller göra (eller nån liknande formulering, kommer inte ihåg exakt). Det tycker jag var en jättebra idé om man nu inte vill önska sig saker!

• lillasmilla

hopplöst! vi har skivit ngn vers om att vi inte vill ha dubletter, men lik förb**** kommer vi få ngn duk eller liknande som kommer att ligga i garderoben resten av livet, av min m2bs mormor! "vi måste ju få något som vi kommer ihåg" tror de att vi kommer att glömma bort vår underbara bröllopsresa?! Nä, fy för trångsynta kärringar! de bryr sig inte om oss eller vad som är bäst för oss, utan vad de vill.... =(

• Mrs Mommy

En önskan är en önskan!
    Nog för det är eran dag och ni önskar er vissa saker, men när man kommer till en punkt då man har krav på vad gästerna ska ge er i present har man gått för långt.

• PennyJenny

lillasmilla>>>Fast jag tycker det är ganska hemskt om ni kallar mormor för trångsynt kärring bara för att hon har en annan syn på presenter och sånt än ni! Om ni får en duk och i övrigt pengar eller vad det nu är ni vill ha, vad spelar det då för roll? Se på gåvan som hennes sätt att utrycka sin lyckönskan till er. Man kan inte styra andra människor in i minsta detalj.

• Efter 11 år är det min tur

Har ni skrivit att ni bara vill ha pengar så kan jag förstå att ni blir besvikna men att säga att gåvor är onödigt krafs är väl att ta i??
    Dom kanske har lagt ner massor av tid eller vad du vill i gåvan!
    OBS: MIN ÅSIKT

• Zozo

Jo men man kan ju da önska ngt att "äta, dricka eller göra", eller bidrag till bröllopsresan, eller att folk skramlar till en ny säng (som vi hade ett par som gjorde).. Det är ju en önskan sa visst kan det komma en brödrost iaf..

• Efter 11 år är det min tur

Att kalla en gammal människa som jobbat hela sitt liv för trångsynt kärring är väldigt respektlöst....ush

lillasmilla skrev 2008-03-10 11:38:26 följande:
    hopplöst! vi har skivit ngn vers om att vi inte vill ha dubletter, men lik förb**** kommer vi få ngn duk eller liknande som kommer att ligga i garderoben resten av livet, av min m2bs mormor! "vi måste ju få något som vi kommer ihåg" tror de att vi kommer att glömma bort vår underbara bröllopsresa?! Nä, fy för trångsynta kärringar! de bryr sig inte om oss eller vad som är bäst för oss, utan vad de vill.... =(
  • lillasmilla

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-10 11:47:37 följande:

Att kalla en gammal människa som jobbat hela sitt liv för trångsynt kärring är väldigt respektlöst....ush
    sorry....... men du har inte träffat henne....
    i övrigt ÄLSKAR jag äldre människor som vill berätta om sina liv.... men när de bara är bittra över sitt liv och allmänt trångsynta, nja....
    tur att inte alla är som hon... =)
  • Balinda

man får vara glad och tacksam för det man få tycker hag. en önske lista är just en önskelista. om någon bestämmer sig för att köpa något annat kanske det ligger en vänlig tanke bakom det. Tycker det är att gå över gränsen att kalla dem fär trångsynta eller presenterna för skräp.
    Vi önskade oss rese bidrag och vi fick det av nästan alla men några gav en sak i stället och det är jag väldigt glad över i dag för den gåvan minns man sedan man mycket glädje.

• johansdotter

Personligen har jag svårt att förstå denna "presenthysteri"...
    Det är väl ändå inte för presenterna man gifter sig?
    Jag skulle aldrig kunna dissa någon bara för att dom kommer med "för lite/för mycke". För mig är det tanken som räknas.

Alla har kanske inte möjlighet att köpa dyra presenter och ska inte behöva skämmas för det. Jag tycker att om man får presenter så är det en bonus....absolut inget måste!

Skulle aldrig kunna skriva vare sig "önskelista" eller "kravlista" då det för mig skulle kännas otroligt gnidigt och bortskämt...

Vi gifter oss juh för att vi vill visa vår kärlek....inte mäta den i materiella tillgångar.

Svar på tråden varför måste folk ge prylar??