• alltidvi

    Bröllop i sommar men några kg måste bort??

    Jag hoppar gärna på denna tråden. Jag kämpar med att försöka gå ner ca 10kg tills nästa år, men helst så fort som möjligt. Problemet är att jag, liksom många andra, är en otrolig godisgris. Det är alltid svårast för mig att motstå godis o dyl när jag är trött och stressad så jag har börjat sova MYCKET mera och det fungerar faktiskt! :) -2,5 kg på 2 veckor. Tyvärr slinker det ner lite godis då och då men det är iaf mindre än tidigare.

  • alltidvi

    Skriver in "mina mått" också:
    Startvikt 26/2: 68 kg
    Målvikt: 58-57 kg
    Viktnedgång: -2.5 kg
    Vikt 10/3: 65,5 kg (Är med i VK så jag försöker att hålla mig till att bara väga mig på måndagar..)

    Ska åka skidor hela helgen så hoppas på att ha minskat minst 0,5kg tills nästa måndag...

  • alltidvi

    Hur har det gått för er i helgen?

    Jag satsade stenhårt i backen och har nu ont i varenda muskel men det är det värt. Hoppas på att orka träna lite ikväll iaf för att strecha bort lite träningsvärk. Maten gick det lite sämre med men har gått ner 0,5kg sen förra veckan, så det går iaf framåt. Hoppas på större nedgång denna vecka men det kanske blir lite svårt eftersom det är påsk...

  • alltidvi

    Tack! Får hoppas att det tuffar på i den takten. Jag har väldigt lätt för att bygga muskler så om jag fortsätter att gå ner 0,5kg + tränar så kommer nog kroppen jag längtar efter (även om vågen inte visar på en så stor nedgång..)

    jordgubbar och oboy skrev 2008-03-17 14:16:41 följande:


    Glömde säga bra jobbat, alltidvi!! 0,5 kilo i veckan blir ganska mkt på ett par månader!!
  • alltidvi

    Släkten och deras "godis" är alltid svårast tycker jag. Enda gången jag inte blivit "itrugad" onyttigheter är i julas. Jag hade en extremt jobbig uvi och åt absolut inget sött för att försöka få bort den. Det skälet "accepterades" och jag slapp höra tjat om "ska du inte ta en liten bit bara..." Det svåra med semester är ju just att man vill unna sig... Just nu försöker jag köra på att vin är ok (dricker inte så mkt) men inte något sött, det funkar ok..

    J G E skrev 2008-03-17 16:08:42 följande:


    -0,5 på en vecka ÄR bra! Det är lättare tycker jag att hålla en stadig nergång när det går i den farten...Bra jobbat!Själv stod jag stilla denna vecka, det verkar som att jag går ner 1kg varannan vecka istället.Nu håller jag på att packa för fullt. Vi reser till nordnorge i kväll och ska vara två veckor hos svärföräldrarna....inte lätt att hålla igen då! Kommer att bli mycket grilla korv på fjället och en del rödvin också.....dom har alltid godis och snacks hemma . Jag ska försöka säga nej men man vill ju också unna sig lite på semestern!Lycka till i veckan till er andra!
  • alltidvi

    Det går säkert jättebra! Om jag väl lyckats gå att träna känner jag oftast att jag inte vill "förstöra" min träning med godis... men vi får se hur det går idag-spenderade min lunch på ett pilatespass så jag känner mig nyttig, tyvärr står det en väldigt god? kladdkaka i kylen här på jobbet. Hoppas på viljestyrka i em!


    emizisen skrev 2008-03-18 09:49:22 följande:
    Lyckades med att komma upp i morse för att dra mig iväg till gymmet. är ju så himla skönt när man väl varit där. blev en timmes styrkeräning. nu är frågan hur jag ska klara min lediga dag utan för mkt soffliggandes och godisätande!
  • alltidvi

    Någon som har något tips på hur man ska kunna sig ifrån godiset nu under påsken?

  • alltidvi

    Måste nog göra något likanande Fast det är snarare på jobbet som godisarna slinker in... får väl sätta en bild på datorn...

    Det har faktiskt gått ganska bra med godisätandet i helgen, däremot har det gått sämre med motionen men det beror mest på att jag blev insnöad på landet... Nya tag denna vecka!

    jordgubbar och oboy skrev 2008-03-21 10:05:48 följande:


    Jag har satt upp en bild av en gris på skåpet där godiset står, hoppas att det hjälper
  • alltidvi

    Jag har inte heller haft någon viktminskning denna vecka... och tyvärr så gick det åt skogen med inget godis här på jobbet eftersom det stod ett godisägg på mitt skrivbord som inte gick att motstå. Nu har jag givit bort det så att jag inte ska kunna äta mera... får nog sitta ett tag på cykeln hemma ikväll som "bot".. Imorgon blir det riktig träning!

  • alltidvi

    Härligt med NY!!!

    Tänk på att det är vardagarna som gör den verkliga skillnaden på vågen, inte de härliga semestrarna, eftersom det ju tyvärr är fler av vardagarna...

    Vi får ta nya tag tillsammans


    sofiaaaa skrev 2008-03-25 14:59:21 följande:
    Här har ni någon som inte hållit igen i helgen. Vi har varit i New York med allt vad det innebär i mat- och godisväg. Har inte vågat väga mig än, men imorgon bitti skall det ske. Som det känns just nu skulle jag tro att vågen visar minst +2kg imorgon
  • alltidvi

    Dagen gick verkligen åt pipsvängen för mig. Har ätit kanelbullar + en varmkorv till lunch... får skylla på att jag kände mig supertrött+har förkylning på G. Nu måste jag verkligen skärpa mig. Det blir nyttig middag och nya tag imorgon.

  • alltidvi

    trofast: startvikt(10/3) 68,8kg målvikt 58kg viktnedgång -2,1

    sofiaaaa: startvikt (2/1) 80,2kg målvikt 57kg viktnedgång -7,9

    JGE: startvikt 75kg(23.1) 69,1kg målvikt 58kg viktnedgång -6

    avil: startvikt 56,6(1/2) ,53,0 målvikten 54,5 viktnedgång-2kg

    alltidvi: startvikt 68kg(ca 1/3)65kg målvikt 58kg viktnedgång -3kg

  • alltidvi

    Jag är förtillfället supertrött och för mig resulterar alltid trötthet och stress i ett otroligt sockersug

    Känner att det är dags för att lägga in en högre växel annars kommer allt gå åt pipsvängen. Någon som har något tips för att höja motivationen?

  • alltidvi

    Hmm... nu är jag med i VK och det är inga problem med själva programmet tycker att fungerar bra. Problemet är väl att jag inte alltid har tillräcklig kontroll över mig själv... Måste vara noga med att äta när man ska äta tex. Tack för tipset annars!


    trofast skrev 2008-03-31 15:46:10 följande:
    alltidviwww.giviktkoll.seFölj deras program så har du "inga val" med maten utan måste följa deras staplar och diagram. Jag tycker det är både bra och lite kul att fylla i kost och motion och så ....Garanterad viktnedgång i alla fall och eftersom man minimerar kolhydraterna men ändå äter alla sina kalorier så svänger inte sockret... Jaja gå in och kolla vet ja!!
  • alltidvi

    För mig står det helt still på vågen... Ska försöka lägga in en högre växel när det gäller både mat och träning, skulle behöva en puff nedåt för att det ska vara "roligt" igen..

Svar på tråden Bröllop i sommar men några kg måste bort??