• hanjoh

    julibrudar vart är ni??

    Jag är en glad tjej som inte varit medlem på BT så värst länge och jag känner att jag inte riktigt har kommit in i gemenskapen än.
    Jag skulle såååå gärna vilja skaffa nya bekantskaper.
    Jag vill också kunna ha några som jag kan bolla mina ideér med.
    Då slog tanken mig att det vore kul att snacka runt med de brudar som gifter sig samma månad som jag, självklart är ni andra också MYCKET VÄLKOMNA!
    Hoppas på en mycket trevlig tråd som INTE dör ut på en gång.

    Ha en fortsatt go dag!

    Låt tråden starta...

  • Svar på tråden julibrudar vart är ni??
  • Maciebrud

    Gaah! Tiden går så fort och vår gräsmatta växer inte:(


    Pumpkin skrev 2008-05-06 08:16:13 följande:
    Om två månader vaknar vi upp på festställets hotell som man och fru!
  • Anja 19 juli 2008

    hallå

    *hojtar lite*

    Jag heter Anja, min blivande Daniel och vi gifter oss i Lund den 19 juli

    Hade inatt min allra första mardröm som rörde bröllopet och precis ALLT gick fel. Kyrkan hade glömt oss, den var jättefult dekorerad med en massa annat som vi ej fick ta ner, jag kom en timme försent till frisören som var jättesur och sedan insåg jag att jag glömt boka fotograf, glömt köpa slöja och att jag helt och hållet hade glömt att JAG skulle hämta klänningen 15 mil här ifrån, den skulle INTE skickas vilket jag på nåt vis hade fått för mig, så jag insåg att även om någon körde NU NU NU så skulle klänningen komma tidigast kl.15, och vid det klockslaget gifter vi oss...

    Hemsk dröm

    Annars är jag nog rätt så lugn och har egentligen bara en enda oro inför det hela och det är att allt ska klaffa tidsmässigt och att folk ska ha roligt!

    Kul med en julitråd... det finns även en tråd som heter sommarbröllop 2008 där många av oss har hängt i 1,5-2 år nu Välkommen till den oxå

  • Anja 19 juli 2008

    Åh just det... jag skickade mina papper förra veckan... då kommer vigselintyget kanske snart, hihi...

  • Maciebrud

    Idag har jag varit hos frissan. Det var första gången vi träffades - alltså inte min vanliga frisör. Hon bara förstod med en gång vad jag menade och på 15 minuter hade hon snort ihopa på ett ungefär hur jag ville ha det! Klockrent. Känns hur bra som helst. Hon tänkte själv och såg vad man passade i och anpassade efter ens personlighet. I´m impressed :D :D
    Jag ville ju ha en lite udda uppsättning och det blir det=)

    Måste skicka in våra papper - hur lång tid tog det för er att få tillbaks dom?

  • J G E

    Hej, nu är jag tillbaka efter allt flyttande och packande...phu skönt att ha internet igen .
    Låg vaken i natt och grubblade på den stora dagen!
    Vi vill ju så gärna ha picknic i slottsträdgården efter vigseln men det här jävla skit vädret ger mig kalla fötter! Vad gör vi om det regnar? Partytält blir ju inte lika mysigt att sitta under med filtar och frysa .
    Ska vi boka byggdegården som plan B och så får vi följa väder prognoserna med spänning, ser det ut att bara bli regn så får vi ha lunchen där och blir det sol så köra på picknic eller ska vi boka lunchen på värdshuset och skita i våra drömmar om slottsträdgården och kanske bara ta bubbel där?
    Grrr det slår ju aldrig fel att det blir regn när man planerar utomhus fest.

  • yoyoandDave

    I lördags när jag stod på jobbet, lite trött, bakis och grinig, hände det! Det började tuta och låta utanför och alla mina vänner kom inspringande på jobbet med mousserande vin och överrumplade mig totalt!!
    Jag fick på mig, slöja och krona och sedan bar det av med tunnelbana och buss ut till en brandstation där min tärnas man jobbar. Där fick jag rökdyka, åka upp i hisskorgen på brandbilen, 31 meter, och såklart, glida ner för stången, tack alla söta brandmän
    Sedan var det hem till andra tärnan, lunch och snabb dusch och sedan iväg till en hemlig lägenhet på östermalm där jag blev proffssminkad,fick champagne, för att ta lättklädda underklädbilder! Där uppstod ett visst tumult eftersom m2b skulle skicka med snygga ombyten, det hade han inte riktigt gjort. Men det lånades ihop så snygga bilder blev det. Sedan iväg igen och tillbaka hem till tärnan. Då vart det almänn fotovisning, drinkar och roliga lekar, hur väl känner jag m2b, alla hade tagit med något som jag förknippade med dem och så fick man förklara varför, en egen drinklista hade gjorts med fina bilder och sedan iväg igen tilll ett salsaställe där det var salsalektion och sedan middag. Sen ut på krogen och dansa, länge! Jag är så himla nöjd och glad, det var så roligt och mysigt hela dagen och natten, ville bara dela med mig lite hihi.

  • madeleneodaniel

    yoyoandDave: Åh Vad avundsjuk jag blir!!!!!!!!!!!!!

    Jag kommer om jag känner min omgivning rätt inte att få någon möhippa!! Vilket jag verkligen vill!!!! Mina vänner bor långt bort och vill inte komma hem mer än till bröllopet och några släktingar har jag inte heller. Jag hoppas in i det sista på att det skulle kunna ske!! men försöker att av ställa in mig på annat!

    Men å så kul!!!!

  • madeleneodaniel

    Hämtade våra ringar i lördags!!! Förresten!
    De var jättefina!! Fast det var ett stavfel i min sambos ring så de fick ta tillbaka den och ge oss en ny!
    Idag är det precis två månader kvar!!
    Fortfarande lite fix kvar...vad har ni kvar att fixa??

  • Jessie Gustav

    Tjoho..Vi gifter oss den juli.Tiden går fort som bara den när man planerar bröllop har jag kommit på.Hihi
    Kul att se så många som har valt just Juli som vigselmånad.

    Det som är klart till vårat bröllop är

    * min klänning (eller jag ska prova den i morgon)
    *Hans kostym och skor.
    *Brudtärnornas och brudnäbbarns kläder är klara (håll tummarna för att näbbarna inte växer mer innan bröllopet.*L*)
    *maten beställs 3 dar innan men menyn är satt.
    *min och tärnonars frisör är bokad
    *ring är utvald och ska beställas i veckan.
    *Hindersprövning är på väg.
    *bröllopstårta/bakelser är beställda.
    *Hotellrum är bokat.
    *kyrkan och festlokal bokade.
    *alla inbjudningar är skickade och nästan alla har kommit tillbaka.
    *Bil är bokad för resa till och från kyrkan.
    *skor till mig är fixade.

    Man hinner mycket på 4 månader.

  • Anettan73

    Hej hej...

    Entill som gifter sig i juli... Kan inte komma på något som jag inte har fixat eller har koll på.. Men det är säkert något..

Svar på tråden julibrudar vart är ni??