• FrökenK

Vart förlovade ni er?

Jag undrar hur er förlovning gick till, när? var? hur?

Jag och min pv planerar att förlova oss efter 3 år, kanske på 3-årsdagen. Vi funderar även på att göra det i samband med en resa, kanske till NY. Vi har börjat titta på ringar, men inte kunnat bestämma oss.

• Svar på tråden Vart förlovade ni er?
  • 040409

Första vårturen med hojen, i påsk förra året. Stannade vid en sjö för att pausa lite och njuta av vårsolen. Då faller han ner på knä och friar! Helt oväntat och jag blev ganska chockad! Hade inte varit ihop mycket mer än ett år. Men jag sa ja! :) Han hade inte skaffat ringar eftersom han ville att jag skulle få va med att bestämma dem, så vi kikade på ringar i dagarna efter och beställde. Men eftersom vi bor långt från varandra så blev det inte ringbyte förrän nästa gång vi sågs vilket var vid en resa till England två veckor senare. Han var där en vecka på studieresa, och jag åkte och mötte upp till helgen så bodde vi hos en kompis. Som en impulsgrej åkte vi till stonehenge och bytte ringar där i vackert kvällsljus!

Nu har vi börjat planera bröllop och det blir på två-årsdagen av förlovningen! (för oss är frieri och förlovning samma sak, det är dagen han friade som räknas, och inte den dagen vi tog på oss ringarna, kommer inte ens ihåg vilket datum det var!)

• jelikr

Förlovade oss gjorde vi på julaftonsmorgon hemma i sängen 1998.
    I somras var vi på en fest med de flesta av m2b:s barndomskompisar med respektive. Vi hade karaoke på en loge med en liten scen och där gick han ner på knä och friade inför alla vännerna. Först blev det dödstyst och sen jublade alla.....

• 2e advent

Vi förlovade oss i Paris. Vi gick till en park med en blå kakelvägg där min sambo förklarade att det stod jag älskar dig på alla världens språk, sedan plockade han fram en ask med låneringar ur fickan och frågade om jag ville förlova mig med honom.

Fantastiskt romatiskt och helt oväntat. Det var den 13:e april 2006 och vi hade då varit tillsammans i nästan 8 år. I år firar vi 10 och ska antagligen gifta oss i december.

• pannkaka

vi förlovade oss på kyrktrappan där vi sedan gifte oss...min man friade där på julaftonsmorgonen 2006

• Kärlek ger näring åt själen

Vi förlovade oss på Bo01 i Malmö på en stenmur med havets bränningar nedanför

Detta var den 3 Oktober 2006

• kaifas

Vi förlovade oss på BB. 1 tim efter vår dotter födds.

• eveluscious

Vet inte vad som räknas Han "friade" på min födelsedag hemma i vår lägenhet. Ringarna bytte vi dock i Aakershus fästning i Oslo. Uppe på en mur med storslagen utsikt över Oslofjorden - i ösregn! Såååå romantiskt!

• Sibbis

T friade på en balkong i Frankrirke med utsikt över Nice och havet en morgon när vi egentligen skulle packa ihop för att åka hem. Helt oplanerat, han blev nog nästan lika chockad som jag över sin fråga *s* Eller som han säger nu "jag hade ju egentligen tänkt vänta tills vår ettårsdag (4 månader senare) men så bara ploppade det ut". Detta var 7 januari 2007. O nu gifter vi oss 28e juni.

oooo, o vi glömde fira får ettåriga förlovningsdag i år. vårt äktenskap är nog dömt att misslyckas *s*

• grabbarna

på toppen av ett berg (ett ganska litet berg alltså *s*) vid midnatt

• PatricSusanneS

Patric friade tidigt i vårt förhållande, skulle ha förlovat oss i Stockholm på nåt fint ställe men min dotter överraskade oss med en resa till Mallorca (all inclusive-hotell)i förlovningspresent så... 070707 exakt kl 07.07 växlade vi ringar, yrvakna, håret på ända (mitt alltså) och varma. Har aldrig varit med om nåt så romantiskt o förtrollande. Kände då att det inte kunde ha varit mer magiskt om vi så hade varit i Västindien... ler. Gifter oss på tvåårsdagen av vår första träff, 17/1 2009.

• Nalle Puh 40

Vi förlovade oss i Visby. Satt uppe vid ringmuren och tittade ut över hela Visby och havet i solnedången. Drack lite vin och bytte ringar, var så mysigt...

• Pyron

Vi förlovade oss i våran lägenhet vi hade varit tillsammans knappt tre månader. Efteråt gick vi på resturang och det var nog den natten som våran första son blev till.
    på dagen ett år efter att vi träffades så hade vi en son ett hus och en önskan om 9 barn tillsammans.

Nu har det gått några år vi ska gifta oss till sommaren, vi bor kvar i huset, men dock bara med 3 barn, det blir verkligen inte fler heller.

Datumet som vi har valt är den 19 juli. Hade 19 juni varit en lördag så hade det blivit då för att då gifte sig mina föräldrar. Nu blir det en månad senare.
    Och det känns bara såååå rätt.

• prickig

På Maui (Hawaii). På juldagen efter att vi ätit julmiddag med hans familj. Det var utomhus i trädgården som hörde till resturangen/resorten.

• 28jun08

På vår jungfruresa med vår nya segelbåt mitt på havet , solen sken, vi hade underbar medvind och mös som bara den . Jag sa att nu kan livet inte bli så mycket bättre ..Då plockar han fram två ringar och friar ! Gissa om rodret tog en extra sväng!

• krian87

Vi förlovade oss i venedig med utsikt över lagunen.=)

• JohannaTotte

Vi var i New York och Totte friade när vi åkte häst och vagn i Central Park. Efter alla tårar och lite mys så gick vi till Tiffanys och köpte våra ringar. Sedan förlovade vi oss på en italiensk restaurang där vi åt lunch och drack massa champagne:)

• KazoLoz

Pa Palolem beach i Goa. Han hade fixat hummer o champage...o sa kopte vi ring ett par veckor senare-en lucinda ring fran tiffanys som finns att beskada i mitt galleri.
    Vansinigt lycklig!

Vi gifter oss 26 juli 2008!

Svar på tråden Vart förlovade ni er?