• Vårstabruden

Gåva till de som hjälpt till lite extra!

Hej på er!
    Jag är lite nyfiken på om och i så fall vad ni ska ge de som hälpt till inför er stora dag?

Jag tänkte ge mina brudtärnor, bestman, toastmadam nåt litet men jag vet inte riktigt vad som är brukligt.

Är nyfiken på vad ni har för idéer?

• Svar på tråden Gåva till de som hjälpt till lite extra!
  • Fröken Larsson

Vi tänkte att värdparet ska få en middag på restaurang av oss. Likaså en vän som kommer att sjunga ett par sånger under vigseln + hennes komp; de ska också få en middag, plus att vi sponsrar deras tågbiljetter då de inte bor i stan.

• Vårstabruden

Fröken Larsson: middag var ju jättebra till värdparet! Tänk att man inte kan komma på så enkla bra grejjer själv!

• bara jag

Detta har jag funderat på mkt också. Har kollat en del amerikanska sajter och fått idén att gravera in deras namn i de gåvor vi kommer att ge! (Vet dock inte vad det blir ännu :)

• lycklig78

bara jag skrev 2008-03-02 18:17:56 följande:

Detta har jag funderat på mkt också. Har kollat en del amerikanska sajter och fått idén att gravera in deras namn i de gåvor vi kommer att ge! (Vet dock inte vad det blir ännu :)
    Finns en del tips hos calligraphen.se
  • Gerda

Vår toastmaster fick ett halsband från Georg Jensen och våra föräldrar fick korgar med praliner, choklad och kaffe samt förstoringar på ett av våra bröllopsbilder.

• eleja

Man behöver ju inte ge samma till alla, det är ju människor man känner ganska väl så oftast vet man något som de kanske vill ha. Jag tycker i så fall att man hellre ska ge det än t.ex en slipsnål bara för att det är en "fin och passande" present till ett bröllop.
    (Om det nu inte är så att den man ger slipsnålen till verkligen vill ha den och kommer att använda den mycket, det var bara ett exempel)

• Smilgot

jag har funderat på att ge en korg med vin,ostar,kex frukt till våra föräldrar,brudtärnor,toastmadame, bestman

• Kärlek ger näring åt själen

Min tärna får en bok av mig Boken om vänskap tror jag den heter. Detta för att hon är väldigt speciell i smycken och använder inte så mycket sådant.. och sedan för att jag tror att hon uppskattar det så mycket mer .

Till de andra har jag inte bestämt mig riktigt än så det återstår och se

• 20080301

Min mamma fick tyg för hon sydde min klänning och älskar att sy, min tärna fick sin klänning, toastmadam fick en bosscut för hon håller på med scrapbook och vår fotograf som är min närmsta vän fick betalt likaså fick hon i köket betalt och han som hjälpte till (han ör 14 år) att duka fick massor med cd skivor

• hjärtansfröjd

Vi har köpt konsertbiljetter till vårt värdpar. Så gör vi det till en rolig festkväll för oss alla fyra någon månad innan bröllopet. Efter konserten tänkte vi bjuda på midddag och prata bröllopsplaner.

• Lillmi

Vi hade en äldre och en liten tjej som hjälpte till i köket. Den äldre fick presentkort på två butiker + hjärtte och Kola från Åre chaoklad - som det stod " Jag tycker om dig" på.

Den lilla tjejen fick duschcreme och läppglans lite olika + nagellack från Passion.

Solisten skall få ett halsband
    Organisten (vän) hittar mannen på gåva till
    En kompis som hjälpt oss mkt får dels en gåva som vi hittat på bröllopsresan, samt att hon ska få ngt annat vid annat tillfälle.

• yoyo78

När jag var tärna fick jag en inramad förstoring på mig och bruden - jätteuppskattat! Det kommer min tärna också få.

Övriga som har hjälpt till kommer få saker som passar just dem, tex presentkort på massage, middag på restaurang mm.

Svar på tråden Gåva till de som hjälpt till lite extra!