• Vårstabruden

Gåva till de som hjälpt till lite extra!

Hej på er!
    Jag är lite nyfiken på om och i så fall vad ni ska ge de som hälpt till inför er stora dag?

Jag tänkte ge mina brudtärnor, bestman, toastmadam nåt litet men jag vet inte riktigt vad som är brukligt.

Är nyfiken på vad ni har för idéer?

• Svar på tråden Gåva till de som hjälpt till lite extra!
  • kabacigg

Jag tänkte skriva ett likadant inlägg! Jag vill ge något till tärnan, bestmannen, toastmaster, toastmadame och de som hjälper till i köket. Men vad? Hur stor summa kan man lägga på de presenterna och vad bör man köpa för något?
    Hmm, jag väntar på att du ska få några svar!

• anirac1

jättesvårt
    har också de funderingarna

• sowa65

jag kommer ge smycken innan bröllopet till tärna, näbb, värdinna o solisterna (pärltema på bröllopet). slipsnål och slips til bestman och toastmaster. övriga får en flaska skumpa med sig hem till annat tillfälle.

• jelikr

Tycker oxå det är jättesvårt!!
    Vi har några gifta par som hjälper till med värdskapet , köket & baren. Det finns eg inget som de behöver så vi funderar på att fixa taxi nån gång sen och bjuda med dom (vi blir 8 st då) på nån restaurang med mat och dryck och ha en kul kväll...

Skulle ni uppskattat det om ni hjälpt till eller är det en dålig ide???

• lycklig78

Vi betalar övernattning på slottet, vilket är 795 kr/person.

• sowa65

jag tycker det är en bra idé. en tanke är ju att ge dem "presentkort" på den kvällen så de vet att det de gjort uppskattats och kommer att premieras.

• jelikr

Smart , ska nog fundera på det...
    Eller ev göra ett eget kort där det står att vi kommer....

• Vårstabruden
    sowa65 skrev 2008-03-02 17:32:01 följande:
    jag kommer ge smycken innan bröllopet till tärna, näbb, värdinna o solisterna (pärltema på bröllopet). slipsnål och slips til bestman och toastmaster. övriga får en flaska skumpa med sig hem till annat tillfälle.
    Smycken var ju en bra idé! Det skulle nog tjejerna gilla, men till killarna då? Slipsnålar har han nog tyvärr till leda...

Vad tyckerni är skäligt att lägga i pengar?
  • johansdotter

Jag bjuder mina tärnor på spa tillsammans med mig på bröllopsdagen. Dom får även sina kläder och frisyrer fixade där.
    Känner att det får räcka....

• bruden08

Vi kommer att ge tärnan som också är en del av toastmasterparet ett halsband och övernattning på hotell efter bröllopet
    bestmannen får också övernattning på hotell sedan har vi inte kommit på mer.

Svar på tråden Gåva till de som hjälpt till lite extra!