Titan- och stålringar
Jag har fastnat för att ha titan- eller stålringar. Är det någon som har tips på andra sidor än vigselbutiken som har sånna?
/Ny inom detta område
Jag har fastnat för att ha titan- eller stålringar. Är det någon som har tips på andra sidor än vigselbutiken som har sånna?
/Ny inom detta område
Då måste ni råkat ut för ngt riktigt kasst. Titan är ju stenhårt, mkt hårdare än andra metaller. Låter helknas med flisor. Nä, gå in på titanringar.com tycker jag o läs deras info om materialet .
Ps. Jag valde titan mkt för att jag är så vårdslös med smycken och vill ha ngt som pallar det.
Jag har haft min titanring i snart 1.5 år och den är likafin idag och när jag fick den. Dom är dessutom väldigt lätta att putsa om man nu vill det
Har en stålring som vigselring som jag fick i lördags den kan jag inte riktigt uttala mig om nu men jag älskar den likamycket som min titanring
GME76 080802 skrev 2008-03-06 12:49:05 följande:
Jag har blank men det mattas av med tiden så vigselringen kommer vara silkesmatt istället. Den blanka blir mattare och den silkesmatta blir blankare så de kommer mötas på halva vägen säger dom. Så ingen idé att betala extra för det matta .
Fast den blanka är fortfarande blank alltså, men inte som dagen jag fick den.
betala extra för den blanka menar jag ju
Alla ringar slits av användande. En sidenmatt yta är den känsligaste har jag fått lära mig, vill du ha en bra och hållbara yta ska du ha matt eller grovslipad.
Vi har sidenmatt yta på våra guldringar och vi kommer putsa dem 1 gång om året.
Ja det e möjligt men nu är det inte den ringen jag har längre heller så den bryr jag mig inte om
GME76 080802 skrev 2008-03-06 12:49:05 följande:
Då kör jag på titan i alla fall då. Hur ligger det till med stål?
Eller rättare sagt, vad är det för skilnad på titan och stål?
Vilken bör jag välja?
vi beställde våra ringar från www.justtitanium.com och vi är supernöjda. Ang att de tappar lystern så kan man ta en polerfil till naglarna och så polerar man med den finaste sidan så blir de som nya igen
DET måste jag testa. Tack för tipset!