• Sandra86

Titan- och stålringar

Jag har fastnat för att ha titan- eller stålringar. Är det någon som har tips på andra sidor än vigselbutiken som har sånna?

/Ny inom detta område

• Svar på tråden Titan- och stålringar
  • GME76   080802

Då måste ni råkat ut för ngt riktigt kasst. Titan är ju stenhårt, mkt hårdare än andra metaller. Låter helknas med flisor. Nä, gå in på titanringar.com tycker jag o läs deras info om materialet .
    Ps. Jag valde titan mkt för att jag är så vårdslös med smycken och vill ha ngt som pallar det.

pallesj skrev 2008-03-06 12:42:51 följande:
    min förra förlovningsring var titan och de blir lätt tråkiga o faktiskt lätt repiga o att det går "små flisor av de" Samma kan jag säga om stålring Har det nu och redan efter 3 mån är den både jätte repig och har gått av små flisor så det är stora repor. Liten varning baraEn vigselring vill man ju ska hålla hela livet, Vi var oxå inne på att fortsätta på stål men ångrade oss när vi insåg att guld är lite bättre
  • 20080301

Jag har haft min titanring i snart 1.5 år och den är likafin idag och när jag fick den. Dom är dessutom väldigt lätta att putsa om man nu vill det
    Har en stålring som vigselring som jag fick i lördags den kan jag inte riktigt uttala mig om nu men jag älskar den likamycket som min titanring

• jeslin

GME76 080802 skrev 2008-03-06 12:49:05 följande:

Då måste ni råkat ut för ngt riktigt kasst. Titan är ju stenhårt, mkt hårdare än andra metaller. Låter helknas med flisor. Nä, gå in på titanringar.com tycker jag o läs deras info om materialet .Ps. Jag valde titan mkt för att jag är så vårdslös med smycken och vill ha ngt som pallar det.
    Mmm det är en anledning till att jag oxå vill ha titan..

Vad har du för yta på ringen?

Det finns ju en del att välja på
  • GME76   080802

Jag har blank men det mattas av med tiden så vigselringen kommer vara silkesmatt istället. Den blanka blir mattare och den silkesmatta blir blankare så de kommer mötas på halva vägen säger dom. Så ingen idé att betala extra för det matta .
    Fast den blanka är fortfarande blank alltså, men inte som dagen jag fick den.

• GME76   080802

betala extra för den blanka menar jag ju

• Tooticki

Alla ringar slits av användande. En sidenmatt yta är den känsligaste har jag fått lära mig, vill du ha en bra och hållbara yta ska du ha matt eller grovslipad.

Vi har sidenmatt yta på våra guldringar och vi kommer putsa dem 1 gång om året.

• pallesj

Ja det e möjligt men nu är det inte den ringen jag har längre heller så den bryr jag mig inte om

GME76 080802 skrev 2008-03-06 12:49:05 följande:

Då måste ni råkat ut för ngt riktigt kasst. Titan är ju stenhårt, mkt hårdare än andra metaller. Låter helknas med flisor. Nä, gå in på titanringar.com tycker jag o läs deras info om materialet .Ps. Jag valde titan mkt för att jag är så vårdslös med smycken och vill ha ngt som pallar det.
  • Sandra86

Då kör jag på titan i alla fall då. Hur ligger det till med stål?

• Sandra86

Eller rättare sagt, vad är det för skilnad på titan och stål?
    Vilken bör jag välja?

• Sarah81

vi beställde våra ringar från www.justtitanium.com och vi är supernöjda. Ang att de tappar lystern så kan man ta  en polerfil till naglarna och så polerar man med den finaste sidan så blir de som nya igen

• GME76   080802

DET måste jag testa. Tack för tipset!

Sarah81 skrev 2008-03-07 08:28:40 följande:
    vi beställde våra ringar från www.justtitanium.com och vi är supernöjda. Ang att de tappar lystern så kan man ta  en polerfil till naglarna och så polerar man med den finaste sidan så blir de som nya igen
Svar på tråden Titan- och stålringar