• smörbullen

käna ihop en slant till bröllopet

Jag skulle vilja ha lite förslag till att käna ihop
    en slant till bröllopet själv. Att inte tvunget behöva fråga
    famijen om ett lån.

• Svar på tråden käna ihop en slant till bröllopet
  • avil

smörbullen-jag kritiserar inte.Undrar bara eftersom du ju frågade om bröllop o sparande i trådstarten........

• Snart fru Nilsson

Kuvertavgift till bröllopet sparar in en stor slant. Sedan kan man ha betalbar, beställa bröllopsartiklar utomlands genom nätet är en bra grej.

• smörbullen

Tack ZoZo för att du bekräftar mig. Men tack alla ni andra okså för förslag till hur man kan spara. Vi ska inte ha ett jättestort bröllop men visst kostar det i allafall.

Jag ska titta lite närmre på Tradrea och Blocket, vi stod på loppis i höstas och känade väl in bordet som vi hyrde 450 kr 3 dagar.

Ska se om det finns barnloppis i närheten där vi bor.

• smörbullen

Kuvertavgift? Hur menar du då *snart fru Nilsson*?

• Zozo

smörbullen; naturligtvis gar det inte att köpa kilovis med glass, kort och presenter om man har den budgeten men man kan definitivt leva pa den om man är lite eftertânksam och inte slösar. Det var ungefär vad vi levde pa tva i en manad när vi var studenter.. men DET var inte sa kul

• smörbullen

Är det dyrare att hyra brudklänning eller att köpa en begagnad?

• Nessan

Ang. brudklänning så beror det helt på. Du kan lyckas hitta ett kap och få den väldigt billigt begagnad. Beror ju på hur kräsen du är och om det är nån mycket speciell typ av klänning du vill ha. Hyra kan man hitta til ung. samma pris tror jag, men min erfarenhet är att det var ganska höga hyresavgifter generellt.
    Du kan ju överväga att köpa en klänning från Kina. Då kan du komma under 2000.

• Zozo

Det beror pa var när hur och vilken.

Oftast är det billigare att köpa begagnat. fast det beror ju pa vad den begagnade kostar - argh! Vilket svar...

• smörbullen

Självklart har vi ju tillgång till mer pengar om vi är i behov av att ta ut mer. Men sparade pengar är det jag skrev först. 3500:-

• Nessan

Ang. semester så försök leva så billigt ni kan. Ta med baguetter och ät i nån park till lunch mm. Men passa samtidigt på att unna er nåt nån dag så att ni får semesterkänslan och inte bara en vanlig vardag, fast nån annan satns.

Svar på tråden käna ihop en slant till bröllopet