käna ihop en slant till bröllopet
Jag skulle vilja ha lite förslag till att käna ihop
en slant till bröllopet själv. Att inte tvunget behöva fråga
famijen om ett lån.
Jag skulle vilja ha lite förslag till att käna ihop
en slant till bröllopet själv. Att inte tvunget behöva fråga
famijen om ett lån.
det blir ju nära 2 veckor...även om det är 1500 på er var så blir det inte mer än 3000 kronor.
Men varför inte hoppa över den resan,o spara till bröllop?
Stod ju att ni ville tjäna pengar till ett bröllop?!
Nu verkar det vara till en resa till frankrike? eller ska ni passa på att gifta er där-jag fattar inte riktigt...
Man orkar nog inte äta så mycket när det är varmt. Vi dricker
vatten och har kanske någon sallad (man kan göra med pasta, köttbullar eller något annat, till lunch. Frukosten: Jag ska köpa med mig capuccinopulver från lidle och sen äter jag smörgås, min sambo brukar ha flingor. Middagen blir något lätt
det med. I närheten finns det ett storshopingcenter där man kan
handla mat..och vin billigt.
Ska ni mest strosa runt och njuta av stadslivet? Annars kostar ju oftast aktiviteter som museer, sightseeingtur och dylikt också pengar. Transport (tunnelbana) kanske ni också borde budgetera för. Köp ett häfte med 10 kuponger eller ett kort så blir det billigare än massa enkel biljetter.
Tack för den piken *intresserad*...du verkar ju vara en trevlig
typ. Ja, jag försöker kanske bara att få ihop allt. Köket i lägenheten är fullt utrustat så kastruller och redskap behöver vi inte. Jag skrev fel från den 6 till den 15 Maj.
smörbullen-kan du inte svara på mina funderingar ang bröllopet?
du frågade om tips för att spara till bröllop? o nu ska ni på resa till frankrike istället?
är det inte bättre att skippa denna resa,o spara till bröllop o så fara på bröllopsresa?
Öh, 2x150 euro klarar man sig lätt pa en vecka i Frankrike om man äter hemma. Det blir klart ingen lyx och inge dyra utflykter, men man kan äta gott i en vecka tva fôr 150 euro.. (Tro mig; jag bor i Frankrike, eller naja bodde fram till f^ro ett ar sedan, nu bor jag i Luxemburg)
Vi har stranden 500 m nedanför oss och stan 1 km bort. Vi är ganska sportiga så att vi får gå mycket skrämmer oss inte alls.
Vi ska bara ta det lungt och njuta. Tycker själv inte om att åka på sightsingturer med en massa andra svettiga personer.
Sol och bad blir det mest men också lite strosande. Vi ska till
Nice och inte in till Paris.
Nice är dessutom generellt billigare än Paris; Har ni dessutom ett kök som redan är utrustat och ni kanske inte behöver köpa allt basic (salt, peppar etc) sa är det ju ännu bättre. Ärligt talat, än i dag, och da i Luxemburg som är dyrare än Paris tex, sa handlar jag INTE för 150 euro för tva i veckan. Och da ingar städsaker, shampo etc.. som man ju inte behöver köpa på plats på semestern..
För att få ihop lite pengar rekommenderar jag starkt Tradera (för barnkläder, & andra småprylar) för större saker använder du Blocket. Annars kanske du kan sälja tidningar som Intresserad gav som förslag, dela ut reklam eller börja sälja sådana där jättebra plastyprodukter på homepartyn eller barnkläder mm, mm. Har du viljan, tiden & orken kan man nog få ihop en rejäl slant. Själv är jag helsåld på Tradera!
Även om boendet är gratis så tror jag att 1500:- till Frankrike låter lite, ska ni inte köpa minnen, skicka kort, presenter till barnen, en tidning, godis, göra utflykter, gå på romantiska franska fik & restauranger, se en bio.....låter lite lite men Du vet bäst vad ni ska göra.
//Veronic@
Resan är redan beställd och gjordes i Januari. Detta för att lägenheten är mycket bokad under sommarmånaderna, vi hade undanlagt pengar till resan och den är betald och klar. Våra funderingar går väl mer åt hållet att spara...det var därför jag gick in på detta forumet. Inte för att få kretik på att
vi ska åka på semester till sommaren. Men visst har resan betydelse nu när vi planerar bröllop och allt. Vi har inte satt något datum utan spekulerar väl mest över när vi ska kunna ha det. Visst är det dyrt i hela Frankrike men det är inte första
gången jag är där. Var där 2004 och då åt vi ute två gånger under en vecka.