käna ihop en slant till bröllopet
Jag skulle vilja ha lite förslag till att käna ihop
en slant till bröllopet själv. Att inte tvunget behöva fråga
famijen om ett lån.
Jag skulle vilja ha lite förslag till att käna ihop
en slant till bröllopet själv. Att inte tvunget behöva fråga
famijen om ett lån.
dela ut tidningar/reklam är väl ett gammalt beprövat extra knäck som kan ge en slant...
gör man det då tillsammans så känns det mer roligt
Att tjäna extra menar du?
beror väl på? kan ni sälja nåt? gamla möbler?börja sälja reklam eller nåt.Jobba mycket extra.
Köp inget i onödan,o så..
O ha bröllopet långt fram så ni hinner spara ihop.Lägg undan allt ni kan på ett separat konto så ni ser att det sparas.
O ha ett billigt bröllop.Tänk er att låta nån göra maten,o att ni gör så mycket som möjligt själva o av vänner.
Gör bukett själv,o låt nån göra ditt hår,inte på dyr salong..osv.
Jag tycker personligen inte att man BER om pengar till ett bröllop......
Just nu sparar vi 500 kr i månaden. Jag räknade ut att det skulle bli 3500 totalt i Maj som vi känat. Vi åker på en planerad semester i Maj och har vars 1500 kr var som fickpengar. Är detta för mycket. Vi ska till Frankrike.
1500 på hur länge?En vecka eller? bara att äta flera mål ute kostar ju massor......så 1500 räcker nog inte långt.
Men kan ni inte spara det till bröllopet istället?
åk inte på semester nu utan spara till bröllopet.O åk på bröllopsresa istället!
smörbullen....
hmm... skojar du???
1500 kr i fick pengar till Frankrike??
möjligen en weekend i thailand eller kina för de fickpengarna men i Frankrike kostar en måltid mer för 2 pers...
kanske ska skippa resan.. och lägga bröllopet lååååångt fram i tiden istället.
Inte för att verka kritisk, men 1500 kommer man nog inte långt med. Men det beror väl lite på vad ni tänkt göra och hur länge ni ska vara borta.
vars 1500 kr. Vi ska bo i en lägenhet som vi får låna av min mamma och hennes man. Vi hade tänkt att inte äta ute mer än ett par gånger under tiden vi är där nere. Vi har ett riktigt kök med micro och kyl och frys, liten spis med 3 plattor.
Vi ska vara där från den 4 till den 15 maj.
men allt ni ska köpa som ni ska laga mat på då?
frukost lunch middag...
klarar ni aldrig om ni inte ska köka omelett o nudlar varje dag...
sorry med wake up and smell the roses..
Rensa ur garderoberna på sådant som inte längre passar eller som knappt blivit använt.
De bästa grejerna kan du sälja på Tradera eller blocket och det som du mest tycker är ski kan du ju alltid skänka till välgörenhet.
Så får du dessutom ordning i din egen garderob =)
såg på din presentation att du e 35 år o har 2 barn...
vill inte vara taskig men e det säkert att du inte spökar med oss..
trodde kanske med din inställning att du var 19 år.. topp..