• anna 2008

Måste man vara glad för en möhippa

Nu är det i och för sig rätt länge kvar innan vårt bröllop i höst, men jag har redan börjat oroa mig för möhippan. Jag är både orolig för att ingen ska ordna något och för att de ska göra det och de planerar något konstigt. Jag gillar absolut inte att lattja runt och fåna mig och vet inte ens om jag egentligen vill ha någon! Hur kommer man med hintar om vad man vill och inte vill om man inte ens är säker på att någon kommer att göra något?

• Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa
  • egensinnig

Jag råkar lida av av en släng av torgskräck kryddat med panikångest vilket mina vänner vet. Svimmar av trängsel och folkmassor mm mm......
    Gör gärna kul saker med mina "goda" vänner men är direkt rädd för vad de andra mindre goda men gamla vännerna skulle kunna utsätta mig för.

AJG skrev 2008-02-28 22:44:04 följande:
    Förstår verkligen fortfarande inte vad alla tycker är sååå hemskt. Har människor ingen självdistans? Varför ska ingen få skratta åt en??
  • Miss Blue

Man får väl hoppas att de som känner er bäst kan stoppa de andra vännerna så det inte går över styr...
    Lite sunt förnuft kanske inte skulle skada i vissa fall??

• grabbarna

visst kan dom få skratta åt mig och jag är en person som mer än gärna och ofta bjuder på mig själv och lätt kan driva med mig själv för att få andra att skratta men min ide om kul är inte att bli utspökad, nedsupen och gå omkring på stan och göra pinsamma saker..det ska vara roligt för bruden också inte bara för dom som står bredvid för ofta skulle dom personerna aldrig gå med på att göra dom saker dom hittat på..

Förstår verkligen fortfarande inte vad alla tycker är sååå hemskt. Har människor ingen självdistans? Varför ska ingen få skratta åt en??
  • hungran79

jag har hintat min tärna om vad som skulle vara kul. jag gillar inte att fåna mig på stan. möhippan ska vara kul och inte bara en pnsam dag. har läst att man ska inte utsätta bruden för nått man själv inte vill göra =o).

• anna 2008

Egentligen är jag nog inte så rädd för att de ska hitta på något riktigt pinsamt, men det känns ändå olustigt att inte riktigt veta. Dessutom, jag ska inte ha någon tärna och det finns egentlingen ingen självklar att ordna med möhippa, i alla fall inte bland de jag umgås mest med. Jag är därför lite skraj att någon av de "i gänget" (och som alltså inte står mig allra närmast) ska få med sig de andra till något konstigt.

Nåväl, jag ska dra iväg med en av mina nära vänner nästa helg på lite bröllopspysselplanering, så då kanske det är läge att ta mod till mig och faktiskt säga hur jag känner.

• Miss Blue

Gör det, om inte för att du ska slippa tänka på det mer!
    Kram
    anna 2008 skrev 2008-02-29 08:59:18 följande:

Egentligen är jag nog inte så rädd för att de ska hitta på något riktigt pinsamt, men det känns ändå olustigt att inte riktigt veta. Dessutom, jag ska inte ha någon tärna och det finns egentlingen ingen självklar att ordna med möhippa, i alla fall inte bland de jag umgås mest med. Jag är därför lite skraj att någon av de "i gänget" (och som alltså inte står mig allra närmast) ska få med sig de andra till något konstigt. Nåväl, jag ska dra iväg med en av mina nära vänner nästa helg på lite bröllopspysselplanering, så då kanske det är läge att ta mod till mig och faktiskt säga hur jag känner.
  • Zozo

Men snälla nan - det handlar väl inte om sjâlvdistans utan mer om vad man uppskattar och tycker är roligt??! jag har absolut varken scenskrâck eller rädsla för att göra bort mig eller synas, men sadana fjantigheter som att kläs ut och ha sexualundervisning/klippa tvättrad/sälja kyssar eller vad vet jag tycker jag helt enkelt inte är roligt, vare sig det gâller Min möhippa eller nagon annans. Jag anser att möhippan ska vara rolig för alla inblandade, brud och väninnor.. Jag hade definitivt avsagt mig en sadan möhippa. Nu var det inte aktuellt för min del eftersom jag bor utomlands och mina vânner inte direkt kunde komma över tva ganger.

• AJG

egensinnig: Hu ja det lät lite läskigt att du är direkt rädd för vad dina mindre goda vänner kan göra. Är dem sånna hemskingar bör de ju inte få känna till att en hippa existerar överhuvudtaget! Borde de ens va bjudna på bröllopet är ju min fråga...?

grabbarna: Men man kan ju inte tvinga någon att supa ner sig? Och jag vet inte, tycker man om att bjuda på sig så är väl inte lite pinsamma uppdrag nå farligt? Tycker man det är kul å bjuda på sig å spexa lite så är ju sånt bara roligt. Eller?

Eller så har ni kanske verkligen så hemska vänner att ni allvarligt är oroliga? Och det är ju jättetråkigt i så fall! Personligen så tror jag nog ändå att många kanske har byggt upp ett skräckscenario inom sig som skrämmer dem mer än nödvändigt. Och ja, en hippa ska ju såklart va kul! Men det tror jag ligger mycke i inställning, och hur mycke man litar på sina vänner. Tråkigt att så många är rädda för hippan, den ska ju va nå kul! Jag ser fram emot min med skräckblandad förtjusning i alla fall. Och jag håller med Miss Blue! Jag har ju ingen aning, är bara glad om jag får en! Men det tror jag nog inte är någon fara

• Miss Blue

Jag har fått lite hintar utav min ena tärna...hon verkar redan nu luska ut saker att göra...!!! Hon är väääldigt hemlighetsfull!
    Spännande!!

• grabbarna

att spexa och bjuda på sig när man själv väljer är en sak men att gå runt på stan och sälja kyssar och kondomer och gud vet allt som en del hittar på (min moster stoppade dom i en baddräkt och sedan ner i ett badkar med sill hur kul är det på en skala)är en helt annan sak och nej man kan inte tvinga någon att supa ned sig, mig skulle dom inte lyckas med etfersom jag inte dricke alkohol men där alkoholen går in går förståndet ut många gånger och har du fått dig ngr glas är det lätt hänt att du dricker när du får mer utan att kanske ens vara medveten om det

Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa