• majamyra

Någon som gift sig på Arlanda?

Hej, någon som gift sig i kapell eller i vip-rum på Arlanda och vill dela med sig lite av erfarenheter, tips och annat?
    Vi funderar på nåt av ställena i samband med vår resa i november. Hur gjorde ni med fotografering t.ex, eller med fika för gästerna eftersom förtäring i kapell inte är möjligt. med mera med mera...

• Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?
  • Gelica82

Tack snälla för bilderna, såg mysigt ut tycker jag och lagom stort.

Mysigt o åka tillsammans med en familj till, blir nog roligare för barnen då oxå, hur gamla är dina barn? Har kanske frågat det förut men minnet är bra men väldigt kort

Vi åker ju tillsammans med våra föräldrar o det ser ju vår stora kille fram emot (han fyller 4 i maj), han längtar efter att flyga o bada med farmor, farfar o mormor. Vi var utomland sist för tre år sen, alltså när vår stora kille var 1, så det minns ju inte han något av men det funkade jätte bra. Som sagt kan nog vara skönt att ha med lite fler så man får lite egentid oxå, vi får ju vår egentid när de andra åker hem
    Hur länge ska ni vara borta?

Det lät ju som ett jätte bra förslag som din blivande kom med tycker jag, men jag skulle nog föredra att försöka skaffa barnvakt kvällen innan så man får lite egentid o bara kan sova ut o ta det lugnt kvällen innan o på den stora dagens morgon.

Våra grabbar kommer få sova hos farmor o farfar dagen innan eftersom vi vill vara utsövda o ha ordentligt tid med att fixa till oss på morgonen.

• majamyra

puffar lite ifall det kanske är någon annan som funderar på Arlanda-vigsel, eller har varit med om det redan?

• gizzan

halloj, jag är ny här.
    Vi gifter oss på arlanda den 15 november. Bokat präst.
    Jag har aldrig varit där, men det blir nog jätte bra.
    Vi har även bokat Vip-service.

• majamyra

Hej! Vad kul att en till har tänkt sig samma sak. Vi har bokat 7 november, fast i kapellet, inte vip-servicen. Sen åker vi till Thailand i 2 v. Var åker ni sen?

• majamyra

eee, lite spooky, såg precis nu att ni åker till thailand också...med två barn som heter likadant som våra :) hihi

• gizzan

Halloj. Ja, jag såg det också.....lite spooky är det.
    Såg ni ska åka till Kao Lak, har ni varit där förr??
    Jag har varit i Thailand tidigare, var på Phuket då, patong beach. Efter den resan så skulle jag aldrig mer tillbaka till Thailand.
    Nu 8 år senare tänkte jag ge det ett nytt försök, fast med ett annnat resesällskap. Tror eller vet att Koh lanta är MYCKET bättre än Patong beach.Fast det mesta är nog bättre än patong beach.

• frida79

Vi funderar på Arlanda-vigsel. Har en tråd om det jag med.

Vi kommer resa till våren 2009 och funderar på att viga oss i vip-rummet med våra 4-6 medresenärer som sällskap och vittnen. Vi vill åka till Skottland (möjligen Irland) men resemål är inte spikat.

På sommaren kommer vi hålla en avslappnad fest för våra vänner, familjer och släktingar.

Vill gärna se bilder på vip-rummet. Tycker hemsidan har dåligt med bilder. I bakgrunden av vigda par så ser man lite av en miljö som ser trevlig ut. Hoppas det är där. Ska när vi planerat lite mer kontakta Arlanda och kolla upp allt. Alternativt får jag väl skicka dit nån att fota

Jag kommer bära klänning, ingen klassisk brudklänning, utan gärna en kortare (knä eller strax över knä läng) och möjligen i någon annan färg. Sambon kommer köpa en beige / sandfärgad kostym.
    Vi hoppas att avgångstiderna passar med att ta ett eller två glad bubbel och någon mumsbit på Arlanda och äta middagen på plats Skottland (eller vad vi hamnar och beroende på flygtid såklart).

• majamyra

Linda79: Det låter ju trevligt. Jag tror att de bilder du hittat som är med nån typ av träd med rosa blommor i är nånstans i vip-rummet. Bilderna på kapellet är inte mycket att se och är säkert ett rätt så litet rum. Sett av bilder från både kapell och vip-rum så verkar det som att många gör precis som de känner för med tanke på klädseln, och det är ju inte mer än rätt. På hemsidan står det ett tips om klädsel: "klä dig som du vill se dig själv om tio år" :) Jag har beställt en klänning från Kina och hänger mycket i kina-tråden här på BT.

Gizzan: Vi har aldrig varit i Thailand och heller inte rest utomlands så där långt på 10 år. Nu när barnen är lite äldre så känns det roligare, och vi reser tillsammans med en annan barnfamilj vilket är tryggt.

• grisen81

jag och min sambo vill gifta oss 24 juli i samband med en London resa. men prellen har bara tid 7.30 på morgonen och det känns lite tidigt för oss då planet går 11.10... vet inte vad vi ska göra...

• majamyra

Grisen81: Våra planer har blivit ändrade, nu blir det dagen innan vår resa i en kyrka där vi även döpt barnen. Vi tar in på SkyCity-hotellet på Arlanda och kan sen ta det hur lugnt som helst på Arlanda innan planet går. Vi kände att det blir så mycket att tänka på en och samma dag, bröllopet, klädseln, blommor, packning, pass, incheckning och allt annat som hör till. Så nu har vi bröllopet dan innan avresan. Kanske vore nåt för er?

• grisen81

majamyra: jo vi har funderat på att vigas dagen innan. blir kanske så att vi gifter oss i hemlighet i våran hemma kyrka bara vi och barnen. sen sticker vi på torsdag morgonen till London 4 dagar.. men det hade varit häftigt att ta det samma dag tycker vi...men men...

Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?