• majamyra

Någon som gift sig på Arlanda?

Hej, någon som gift sig i kapell eller i vip-rum på Arlanda och vill dela med sig lite av erfarenheter, tips och annat?
    Vi funderar på nåt av ställena i samband med vår resa i november. Hur gjorde ni med fotografering t.ex, eller med fika för gästerna eftersom förtäring i kapell inte är möjligt. med mera med mera...

• Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?
  • majamyra

oups, missade att jag hade två där. nu tog jag bort den ena. Den som är kvar är en Linea Raffaelli-klänning, men som sagt jag har mailat bilden till Kina och frågat om de kan göra en sån åt mig, från bilden, fast utan släp.

Ibland blir jag orolig att den ska vara för "prålig" för kapellet i Arlanda. Men det blir ju en kyrklig vigsel i och för sig, ...vad tycker du? Blir det FÖR fint med en sån klänning tro?
    jAG såg inte programmet med Gynning, hoppas du hittar klänningen i.a.f. Vi var o kollade på ring idag, fastnade för en men ska surfa runt lite till. Det var på Albrekts Guld, och 25%-rabbatten är på Hallbergs Guld...snyft. Men jag ska se om jag kan hitta nån fin på nätet där nu.

• Gelica82

Ohhh jag tycker att klänningen är underbar, nästan så att jag blir sugen själv
    Jag tycker inte att den blir FÖR fin, man gifter sig ju bara en gång (förhoppningsvis )

Själv tänker jag byta om uppe på Arlanda, både innan och efter vigseln, innan för att jag säkert skulle lyckas smutsa ner mig, är inget bra på att ha vita kläder och efter för att jag vill ha något bekvämt på mig när vi flyger o så vill jag inte bli allt för ut tittad, folk kommer nog ändå kolla på mig när jag kommer med brudfryser med pärlor i o uppsminkad inför en flygning

Har tyvärr inte kunnat hitta klänningen, men kommer säkert hitta någon annan, kanske snarlik närmre sommaren, tänkte kolla framåt studenten, då brukar det ju finnas mycket fina klänningar.

Kul att kolla på ringar, vi har oxå pratat om att göra det under lång tid, men vet inte riktigt hur vi ska få tid
    Hurdan ring vill du/ni ha då? Ska ni ha ringar båda två?

Jag har alltid tänkt mig en slät ring med bara en sten i, men har nu börjat fundera på en ring med en rad av stenar istället, får väl se vad man hittar. Min sambo vill oxå ha ring så till honom blir det nog en slät som passar till förlovningsringarna.

Usch har blivit helt besatt av den här sidan, sitter här o glor istället för att plugga... inte bra

• majamyra

Kollade i ditt galleri igen, gillar de vita kallorna bäst för det ska jag ha ;) kanske med lite spretigt gräs i. Sambon vill inte ha ring, han ska istället göra sin förlovningsring lite större genom att samla ihop guld från sina föräldrar ;)eller nåt...
    Vilken bra idé att byta om på Arlanda innan samt efter. Har ju tänkt göra det efter förstås, och nu innan för som du säger så kan man lätt smutsa ner sig :) Vi åker ju från sthlm...undrar hur lång resväg det blir 1 timme?
    Jag tror jag måste ringa prästen igen för mina frågor ploppar upp hela tiden. Hon sa att det fanns bilder på Arlandas sida från kapellet, men jag kan inte hitta dem. Sen undrar jag lite mer praktiskt också, som...ja nu glömde jag bort det.
    Ska du ha pärlor i håret, jag vill också ha nåt men vet inte riktigt vad, först tänkte jag tiara,..men neee kanske inte utan bara någon klämma med stenar i eller nåt.

• majamyra

Avil:

om du läser här. Är lite avundsjuk att viprummet på Kallax är så mycket billigare än på Arlanda ;) Det låter så skönt med servicen runt omkring tycker jag, så skulle man få slippa tänka på det också. Men på Arlanda är grundpriset 4500 kr tydligen, och utöver det mat&dryck kostar det extra liksom.

• Gelica82

Jo jag gillar oxå kallorna, men svärmor tycker att jag ska han något som hänger mer får väl se, hon ska med mig till en blomsterhandlare o kolla nån gång framöver då det är hon som ska betala buketen

Från sthlm är det ju som sagt inte så långt, men vi åker från Norrköping så vi räknar nog med ca 3 timmar eftersom man ska hitta parkering o så oxå. Sambon o barnen kommer oxå få byta om där, eftersom de oxå ska ha ljusa kläder.

Min sambo kommer ha vita linnebyxor o vit kortärmad skjorta o ungarna (två grabbar, 1 och 4 år) kommer ha vita trekvartsbyxor o blåa kortärmade skjortor, bestman kommer oxå ha vita byxor o blå skjorta. Det är min största utmaning känner jag... att hitta likadana skjortor eller som iallafall har likadan blå färg till näbbarna och bestman.

Hur kommer din sambo och ev. annat brudfölje vara klädda?

Pratar du med prästen får du gärna lägga upp svaren här, alltid bra, jag kommer oxå på lite frågor vart efter men missar alltid att skriva ner dom, o minnet är ju bra men väldigt kort

• majamyra

ja 3 timmar är väl inte så kul att åka i en brudklänning så jag förstår att ni byter om på Arlanda. Men var gör man det då? Jag får nog skriva upp och fråga prästen det med, jag har pratat med Kajsa tror jag hon hette. Vi bor ju i örebro men har släkten i sthlm för vi bodde ju där innan.

oj, ja det blir väl skjorta, kavaj och nån finbyxa, jag är inte så bra på sånt där :) Till barnen blir det antingen kläderna jag såg från Ellos som jag lagt ut bild på, eller om jag beställer näbbklänningen även den från Kina som med min klänning. Vet inte än.

Ska du ha tärna? Vem är bestman?

• Gelica82

Ohhh jätte söta näbbkläder från ellos
    Tror jag läste nån stans att det fanns möjligheter att byta om vid kapellet, men minns inte var jag fått det ifrån.

Nej, jag ska inte ha nån tärna, tycker inte det behövs. Men min sambo ville absolut att hans bror skulle vara bestman o då är det ju klart att han måste få vara det
    Ska ni ha någon bestman/tärna?

• majamyra

vi har inte tänkt så mycket på det. Tänkte att barnen ska få nån typ av uppgift, lilltjejen kanske kan hålla i nån roskorg eller nåt och storkillen i ringen, eller jag vet inte hur sånt där funkar...haha
    Men syrran om jag har en tärna, och bestman skulle väl i så fall bli en nära vän till sambon.
    Vilken tur att jag lyckats hitta nån som ska gifta sig på samma sätt som vi :)
    Ibland ångrar jag mig nästan, har ju bokat förstås...men ibland känns det som att jag kanske ändå vill vara i nån kyrka utanför sthlm där vi bodde förut och ha fest efter i nån billig lokal. Men sambon är inte så mycket för det, och vill typ hoppa på planet och koppla av direkt. Låter helt okej det med, och kanske ha nån fest hemma efter resan.

• avil

majamyra

Avil:

om du läser här. Är lite avundsjuk att viprummet på Kallax är så mycket billigare än på Arlanda ;) Det låter så skönt med servicen runt omkring tycker jag, så skulle man få slippa tänka på det också. Men på Arlanda är grundpriset 4500 kr tydligen, och utöver det mat&dryck kostar det extra liksom.

Ja.Det är billigt på kallax!!
    Men det är väl så att om man ber de fixa nåt att skåla i o tilltugg så betalar man ju mer,men det är ju billigt ändå!
    Vi ska ju bara vigas utan "fina kkläder" o sånt,ska tex inga blommor ha,eller nåt sånt,då vi ju sen ska ha vigselcermoni i cypern med brudklänning o blommor mm. Så vi får det liksom bara gjort på kallax.
    Men visst en liten skål vill man ju ta som nygift!Så det kommer de få fixa till oss.
    Egentligen har de ju egen vigselförättare också,men han hade inte tid den dagen,så vi lejer in en annan från luleå.Det går ju bra det med.

Jag ska ha en klässisk alliansring med 5 diamanter på rad.....
    Passar bäst då vi har lite platta,mönstrade förlovningsringar..Inte mycket annat som passar till det.

majamyra o gelica-när ska NI vigas??
    vi vigs den 15 sep,o sen har vi vigselcermonin måndagen efter det!

• Gelica82

Vi kommer gifta oss den 25 juli, på min blivandes 30 års dag

Vi kommer ha fest när vi kommer hem... planeras för fullt för den, kommer bli en ganska stor fest (ca: 90 inbjudna) som kommer vara upplagd som en bröllopsfest. Med mat (dock buffé), bröllopstårta, dans osv. Vi hade inte tänkt ha någon fest först men ju mer vi tänkt på det ju mer inser vi att vi inte vill missa ett tillfälle att ha en rejäl fest, är väl bara en gång i livet man får tillfälle till det
    Så vår fest kommer hållas en vecka efter vi kommit hem... o jag ska skicka inbjudningarna i slutet av veckan, är lite nervös faktiskt, men vet inte varför

Håller med dig majamyra att det är skönt att ha någon likasinnad att diskutera lite med, sambon kan tycka att jag är allt för engagerad i bröllopet imellanåt, så det är skönt att skriva av sig lite här

Så ni har både en flicka o en pojke, tycker det är jätte gullig med roskorgar till barnen. Men det känns inte som om det kanske är något för grabbarna, jag är nog lite stereotyp när det gäller pojkar o flickor Men jag skulle kunna tänka mig att de fick hålla i nåt. vet att när min mamma o pappa gifte sig så hade min bror en liten käpp som var klädd i rosa (som var deras färg) kanske något sånt vore nåt... men å andra sidan så riskerar jag ju att de börjar fäcktas eller nåt med dem då Får väl se var det landar.

Hur mycket har ni hunnit planera?
    Jag känner att jag ligger lite efter när jag läser här på BT, verkar som om alla planerar flera år i förväg. Jag känner att det är svårt att planera allt in i detalj så långt i förväg...

Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?