• majamyra

Någon som gift sig på Arlanda?

Hej, någon som gift sig i kapell eller i vip-rum på Arlanda och vill dela med sig lite av erfarenheter, tips och annat?
    Vi funderar på nåt av ställena i samband med vår resa i november. Hur gjorde ni med fotografering t.ex, eller med fika för gästerna eftersom förtäring i kapell inte är möjligt. med mera med mera...

• Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?
  • avil

vi ska vigas i viprummet på kallax flygplats.
    De kan fixa tilltugg o dryck,men rummet är litet så man kan inte vara fler än ca 10 personer-Funkar för oss,vi är bara vi två o våra tre barn!!
    Vi vigs bara borgeligt då,fotas inte o har inga finkläder eller blommor mm...utan har en vigselcermoni i cypern! med brudklänning o blommor o fotas o allt.
    blir i september!

• majamyra

Avil: Det låter ju jättemysigt. Vi har också tänkt på det att bara göra det enkelt och borgerligt vid flygplatsen typ, och sen själva ceremonin i Thailand. Men enligt sidan Travel Insight så är det billigaste alternativet 6600 kr. Vad kostar det för er om man får fråga, alltså både vip-rum respektive på Cypern?

• avil

Viprummet kostar lite typ 200kr /timme,o max två timmar räcker ju! Inget annat kostar.Vigselförättaren gratis.
    Personalen kan ju fixa dryck att skåla i o tilltugg om man vill-o det kostar ju...vet ej vad,än.

I cypern kostar det 1 kg svenskt kaffe o minns ej,var det ca 100 euro?! Ja,kostar lite i alla fall....men inte så farligt mycket tycker jag.

Så klart själva resan kostar ju nära 40 000 för oss

• majamyra

Oj, 200 kr/timme är lite billigare än Arlanda alltså :) Där står det på hemsidan att det kostar 4500 kr! Fast jag måste nog kontakta dem och kolla vad som ingår i det egentligen, men i kapellet Arlanda är det ju gratis, men ingen service ingår.
    Vad motsvarar 100 euro, jag är såå kass på sånt där ;)

• avil

Haha-jag VET inte vad 100 euro är?!
    Men säj 10 kr. 1 Euro=10 kr.
    Då blir det ju 1000sek.
    Vet dock ej om 1 euro är 10 kr.Tror den är lite mindre??

• Gelica82

Så nu har jag oxå hittat hit

Vi kommer gifta oss i kapellet på Arlanda, tillsammans med vår närmsta släkt, sen prata vi om att ta en fika/lunch på någon av resturangerna, funderar på om man kanske ska kolla om man kan få boka bord nån stans...

Vi har pratat fram och tillbaka om fotograferingen, men har bestämt oss för att inte lägga en massa pengar på det. Vi kommer ju ha både mina svärföräldrar o mamma + våra syskon och far- och mormödrar med så de kommer ta en massa kort o så får vi bestämma vilket som är finast och förstora upp det och kanske fixa till det lite på datorn

Längtar...

• majamyra

Gelica82:
    Jag pratade med prästen idag och man kan få ta med sig typ tårta, snittar och en flaska att skåla med in till kapellet. Har du hittat några bilder inuti kapellet??, jag lyckas inte hitta det. Ja, man kanske ska boka ett bord, fast det blir ju lite stressigt då för oss eftersom vi ska med ett plan till Thailand sen.

• Gelica82

Okey vore kanske mysigt att ta med något att bjuda på i kapellet, för som sagt kan ju bli lite stressigt eftersom man ska med ett plan, de lär väl inte stå o vänta på oss om det drar ut på tiden
    Vad har du tänkt att ha på dig då?
    Nej, jag har faktiskt inte ens kollat efter bilder på kapellet...

• majamyra

jag funderar på att beställa en liknande den jag har på bild i galleriet, just den som jag har på bild kostar 12.000 kr och det är lite väl mycket :) Men om jag beställer den via nätet från Kina så blir det mycket billigare. Vad har du tänkt ha på dig?

• Gelica82

Jag vet inte alls, är såååå svårt tycker jag, vill ha något ganska enkelt men ändå festligt.
    Såg precis på TV, i huvudet på Gynning eller va det heter, då hon var ängel o hade en jätte fin klänning... blev helt förälskad i den... så försöker googla lite nu men det går inget vidare

Vilken av de i ditt galleri menar du? Båda var jätte fina men lite "för fina" för att passa mig, då jag är ganska mycket en "pojk-flicka" som inte haft klänning sen studenten

Svar på tråden Någon som gift sig på Arlanda?